تاج: ویلموتس می تواند به ایران کمک کند

ساعت 12:17 چهار شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸

رئیس فدراسیون فوتبال در مراسم معارفه سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان گفتثرئیس فدراسیون فوتبال گفت:با توجه به تحقیقاتی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که سرمربی بین 45 تا 55 ساله باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مهدی تاج در مراسم معارفه ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: بعد از جام ملت‌های آسیا انتخاب سرمربی تیم ملی را در دستور کار خود قرار دادیم و به دنبال مربیان با سن ۴۵ تا ۵۰ سال بودیم و همچنین می‌خواستیم این مربی سابقه هدایت یک تیم ملی را در کارنامه خود داشته باشد و بتواند به رشد تیم‌های ملی ما هم کمک کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس در نهایت مقرر شد همکاری خود را با مارک ویلموتس آغاز کنیم. این مربی در تیم ملی بلژیک عملکرد خوبی داشته و می‌تواند به ما کمک کند.

تاج گفت: سفارت ایران در بلژیک موفق عمل کرد. در قراردادی که امضا شده تلاش کردیم به هوادران، باشگاه‌ها و مربیان نیز احترام بگذاریم. ویلموتس در همین زمان کم بیشتر فیلم‌های تیم ملی را دید و فکر می‌کنم با پشتکاری که دارد می‌توانیم با کمک رسانه‌ها زمینه سازندگی را فراهم کنیم. افتخار می‌کنم وقتی در مرحله اول، سرمربی بلژیکی تیم ملی از امکانات کمپ تیم‌های ملی بازدید کرد دید که مردم با نشاط و علاقمند و امکانات کم نظیری داریم که واقعاً قابل تحسین است.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: این افتخار ورزش ایران است که سرمربی جدید تیم ملی این دید مثبت را به تیم‌های ملی و کمپ‌های ملی دارد. امیدوارم همه از این انتخاب راضی باشند و در آینده از آن به عنوان یک انتخاب خوب نام ببرند. مهدی تاج تاج، در ابتدای نشست معارفه مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی ایران گفت: ما بعد از بازی‌های جام ملت‌های آسیا در تدارک و پیش بینی یک سرمربی خوب برای تیم ملی ایران بودیم که دارای شرایط لازم باشد. در تحقیقاتی که انجام دادیم، مساله یک سرمربی که دارای رنج سنی ۴۵ تا ۵۵ سال باشد، وجود داشت. می‌خواستیم این مربی تجربه اداره تیم‌های ملی را داشته باشد. به هر جهت کارنامه و رزومه درخشان این مربی در بحث سازندگی اهمیت بالایی داشت.

وی در ادامه اظهار داشت: با تعداد زیادی از سرمربی‌ها صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که از مارک ویلموتس، سرمربی پیشین تیم ملی بلژیک استفاده کنیم. او سابقه درخشانی دارد و عملکرد خوبی در تیم ملی کشورش داشت و تا رده نخست رنکینگ صعود کرد. او در سایر تیم‌ها هم سابقه دارد که به ما کمک می‌کند. سفارت ایران در اسپانیا و بلژیک در این انتخاب به ما کمک کردند که جای تقدیر و تشکر دارد. برای نحوه قرارداد بین ما و ویلموتس مذاکرات زیادی وجود داشت. امروز صبح روی بندهای قرارداد بحث داشتیم و توانستیم قرارداد را منعقد کنیم. این قرارداد تا جام جهانی است.

تاج اضافه کرد: همه مواردی که شاید موضوع اختلاف باشد در این قرارداد دیده شده و سعی کردیم همه چیز را در قرارداد بیاوریم. احترام به مربیان باشگاهی و ... از جمله مفاد قرارداد ما است، این مربی اعتقاد به سازندگی دارد و خوشبختانه او در این چند روز تمامی بازی های تیم ملی ما را تماشا کرده است. بسیاری از اتفاقاتی که در کشور ما می افتد محصول این است که خیلی از زحمتکشان فوتبال ما بحث کردند و گفت و گو انجام دادند. افتخار این است که امروز وقتی ویلموتس برای بازدید از کمپ یم ملی به ایران آمد متوجه شد که ایران کشوری با نشاط و مردمی علاقه مند به ورزش دارد. ضمن آنکه او متوجه شد که کمپی داریم که  واقعا خوب است، حتی ویلموتس از کلمه بی نظیر در مورد پک استفاده کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: امیدوارم که بعد از سال‌ها که تیم ملی را رصد می‌کنید، همه از این انتخاب راضی باشد و به خوبی از آن یاد کنید. از وزارت ورزش، هیات رئیسه و .. که در این قرارداد به ما کمک کردند،تشکر می کنم. شاید سالهای آینده که اخبار تیم ملی را رصد می کنید همه از این انتخاب راضی باشید.