گل محمدی: گرفتن این ۳ امتیاز برای ما مهم و حیاتی است

ساعت 14:24 شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

سرمربی تیم پدیده مشهد در نشست خبری پیش از بازی اظهار داشت: با توجه به وضعیت تیم ما در جدول، بازی فردا برای ما اهمیت خاصی دارد و حساسیت‌های مخصوص به خودش را دارد. فکر می‌کنم گرفتن این ۳ امتیاز برای ما مهم و حیاتی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال پدیده مشهد در نشست خبری پیش از بازی با سایپا اظهار داشت: با توجه به وضعیت تیم ما در جدول، بازی فردا برای ما اهمیت خاصی دارد و حساسیت‌های مخصوص به خودش را دارد. فکر می‌کنم گرفتن این ۳ امتیاز برای ما مهم و حیاتی است. مقابل یک تیم خوب بازی داریم با بازیکنانی جنگنده، فیزیکی و جسور. فکر می‌کنم بازی راحتی نخواهیم داشت. با توجه به تغییراتی که در این تیم به وجود آمده است کار ما سخت‌تر هم خواهد شد.

او ادامه داد: ما از جنگندگی بازیکنان‌مان و تفکر مثبتی که داشتند رضایت کامل داریم. آن‌ها روح برتری طلبی داشتند. این برگه برنده ما در این فصل بود. آرزوهای زیادی داریم اما پول نداریم و امکانات ما محدود است. البته نه این که پول نداشته باشیم؛ نسبت به دیگر مدعیان قهرمانی، تیم ما از لحاظ هزینه‌ای و امکاناتی قابل مقایسه نیست. ما آرزوهای خیلی بزرگ و رویاهای خیلی خوبی داریم برای این که خودمان را در نهایت در یک جایگاه خیلی خوب ببینیم. تا آخرین لحظه باید بجنگیم و مبارزه کنیم. انصافاً بازیکنان در این رقابت‌ها مثل یک سرباز می‌جنگیدند و مجروح و زخمی به رختکن برمی‌گشتند. از همه آن‌ها تشکر می‌کنم ولی ما ۳ بازی سخت دیگر در پیش داریم که عملکرد ما در این بازی‌ها مهم است تا در نهایت باعث شادی میلیون‌ها هوادار مشهدی بشویم.

گل‌محمدی اضافه کرد: از لحاظ ریاضی روی کاغذ برای قهرمانی شانس داریم اما کارمان خیلی سخت است. تیم‌های بالای جدول تیم‌هایی نیستند که راحت از این مساله بگذرند. اگر اتفاقات نادری بیفتد شاید به قهرمانی هم برسیم. البته بحث من قهرمانی نیست و تا الان فشاری روی تیم ما نبوده است که قهرمان بشویم ولی از بازیکنانم خواسته‌ام تا آخرین لحظه مبارزه کنند. خیلی از گل‌های ما در لحظات آخر به ثمر رسیده است.

سرمربی پدیده در پاسخ به این پرسش که چه اتفاقی افتاد که تیمش نتوانست به روند خوبش در لیگ برتر ادامه بدهد؟ بیان کرد: مهم‌ترین دلیلش بحث زمین تمرین بود. ما از آذر ماه زمین تمرین خوب نداشتیم و کیفیت تمرین ما خیلی پایین می‌آمد. این دخالت مستقیم در کیفیت مسابقه ما دارد. من در جلسات متعدد با مسؤولان شهری به این موضوع اشاره می‌کردم. نه این که نخواهند به ما زمین بدهند، زمین مناسب در مشهد وجود ندارد که به ما بدهند. واقعاً اذیت شدیم. ما چند هفته به تهران آمدیم ولی دیدیم نمی‌شود و باید تمرین‌مان در مشهد باشد. اگر زمین تمرین خوب داشتیم حداقل ۴، ۵ امتیاز از الان بیش‌تر داشتیم. از نظر امکاناتی در سطح یک باشگاه لیگ برتری نیستیم ولی باید با همه این مسائل مبارزه کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا جلسه‌ای برای تمدید قرارداد با پدیده داشته است یا خیر؟ توضیح داد: یکی دو بار صحبت کلی داشتیم تا حدودی هم توافقات خوبی انجام دادیم. این صحبت‌ها در حال انجام است و هنوز به توافق نهایی نرسیدیم.

خبرنگار در ادامه از او در مورد شایعه رفتنش به تیم‌های پایتخت پرسید که او هم جواب داد: همانطور که خودتان گفتید، شایعه است. بعد از این که سایپا بیانیه داد، یک خبرگزاری دو ساعت بعد اعلام کرد که گل‌محمدی با جزئیات با سایپا توافق کرده است. اولاً که من در مشهد بودم دوماً در دو ساعت چگونه می‌شود توافق کرد؟ بعضی شیطنت‌ها وجود دارد تا تمرکز تیم ما را از بین ببرند. البته به این مسائل بی‌تفاوتیم. چیزی که برای ما مهم است ۳ بازی آینده ما است. زحمت زیادی تا این‌جا کشیده‌ایم و دوست نداریم به سراغ حاشیه‌ها برویم و فوتبال‌مان را خراب کنیم.

سرمربی پدیده در مورد این که گفته می‌شود او اصلی‌ترین گزینه هدایت تیم ملی امید است هم اظهار کرد: این‌ها گمانه‌زنی رسانه‌ای است. هیچ صحبتی مستقیماً با من نشده است. هر خبری که راجع به این مسائل به وجود می‌آید واقعاً کذب محض است. راجع به این مسائل هیچ صحبتی نشده است. هر کسی هم بخواهد با من صحبتی کند باید بعد از تمام شدن ۳ بازی ما این کار را بکند. ما زحمت زیادی کشیده‌ایم و راحت به این جایگاه نرسیده‌ایم و می‌خواهیم حداقل یک سهمیه آسیایی بگیریم.

او در مورد اخراج شدن شفر و دایی هم گفت: این را باید در مورد مدیران باشگاه‌های دیگر بپرسید. مربی‌گری شغلی است که هیچ‌وقت تضمینی ندارد و هر لحظه ممکن است در تیمت اتفاقات عجیب و غریب بیفتد. شانس ما بعد از بازی با ما اول شفر اخراج شد و حالا هم دایی از سایپا رفته است. در هر صورت هم آقای شفر و هم آقای دایی از مربیان خوب و زحمت‌کش فوتبال ما هستند و برای آن‌ها آرزوی موفقیت و سلامتی دارم.

گل‌محمدی در مورد انتخاب نشدن سرمربی تیم ملی هم بیان کرد: این نظر شخصی من است. امیدوارم این اتفاق بیفتد. با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه بهترین تصمیمی که فدراسیون می‌تواند بگیرد این است که دلارها را ذخیره کند و هزینه سرمربی خارجی را در فوتبال پایه سرمایه‌گذاری کند. به نظر من این کار بهتر است. در نهایت فدراسیون و وزارت ورزش یک تصمیم معقول بگیرند.