فرکی: به دنبال اولین برد خانگی خود در نیم فصل دوم هستیم

ساعت 14:27 چهار شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

سرمربی پیکان گفت: تیمش قصد دارد تا اولین پیروزی خانگی نیم فصل دوم را مقابل پارس جنوبی جم به دست آورد.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، حسین فرکی سرمربی پیکان در نشست خبری قبل بازی تیمش مقابل پارس جنوبی جم در هفته بیست و هفتم لیگ برتر اظهار کرد: جا دارد به ذوب‌آهن تبریک بگویم که موفق شد به مرحله بعد لیگ قهرمانان صعود کند. برای استقلال و پرسپولیس که از حریفان خود شکست خوردند هم آرزوی موفقیت می‌کنم. به تیم‌های گل‌گهر سیرجان و شاهین شهرداری بوشهر که توانستند به لیگ برتر صعود کنند تبریک می‌گویم.

او ادامه داد: در مورد این بازی باید بگویم که پیکان در چند فصل اخیر موفق به شکست پیکان نشده است و امیدواریم در این بازی به پیروزی دست پیدا کنیم چون تا الان که من سرمربی پیکان شدم نتوانستیم در بازی‌های خانگی به پیروزی برسیم. امیدواریم شرایط تغییر کند و به اولین برد خانگی خود در نیم فصل دوم برسیم. پارس جنوبی تیم خوبی است و کادر فنی و هواداران پر شوری دارد. امیدوارم دیدار جذابی از آب در بیاید. با توجه به اینکه مشکلاتی برای پارس جنوبی به وجود آمده برای ما خوش‌بینانه است چون می‌خواهیم مقابل پارس جنوبی جم قرار بگیریم که با تمامی نفرات و با تمام قوا قرار است مقابل ما قرار گیرد.
وی ادامه داد: امیدوارم امتیاز این بازی نصیب ما شود که می‌تواند خیلی به تیم ما کمک کند تا روحیه و انگیزه بازیکنان ما افزایش پیدا کند و جایگاه‌مان در جدول بهتر شود، از بازیکنان هم خواسته‌ایم که تمام تلاش‌شان را بکنند تا دومین برد متوالی خود را در این نیم فصل به دست بیاوریم. 


فرکی در مورد حواشی بازی با تراکتورسازی و اینکه ونوزی گفته بود پیکان و سایپا برای اینکه دست باشگاه‌های دیگر را بگیرند ایجاد شده‌اند، گفت:‌ به هر حال اتفاقات هفته  گذشته خیلی به ما آسیب زد و برنامه‌های ما را به هم ریخت. اتفاقاتی که هم رخ داد خوب نبود. هواداران تراکتورسازی عاشقانه تیم‌شان را دوست دارند و طبیعی است که وقتی تیم‌شان نتیجه دلخواه آنها را نمی‌گیرد از خود بیخودمی‌شوند و صحنه‌هایی هم که پیش آمد، اتفاقات خوبی نبود. من به عنوان یک مربی فوتبالی چنین اتفاقاتی را نمی‌پسندم زیرا به فوتبال ما آسیب می‌زند. تراکتورسازی دو سه کاپیتان تیم ملی ما را در خودش دارد و  چنین اتفاقاتی به فوتبال ما آسیب می‌زند ضمن اینکه بازتاب خبری آن در خارج از کشور هم بسیار زیاد است و موجب می‌شود که به فوتبال ما لطمه بخورد. 

وی افزود: بازیکنان وقتی وارد میدان می‌شوند دوست ندارند که بازنده شوند اما باید حساب کنیم که یک طرف هم تیم حریف وجود دارد که برای برنده  شدن تلاش می کند. اتفاقات بازی و برای رعایت مسائل امنیتی باعث شد که ما به پرواز نرسیم و با اتوبوس از تبریز به تهران بیاییم، چند ساعت وقت مان تلف شد، خواب بازیکنان به هم خورد، با این فاصله کم بازی‌ها عملا دو روز را از دست دادیم، یک روز بازی و یک روز قبل از بازی. بازیکنان، مربیان، مدیران  باید در بیان صحبت‌هایشان دقت کنند. همه باشگاه‌ها در حال زحمت کشیدن هستند و خوب نیست که چنین حرف‌هایی بیان شود. زنوزی هم به عنوان مالک باشگاه  باید بیشتر دقت کند. اینکه بخواهیم  دو تیم را به جانبداری متهم کنیم درست نیست. در کنار این حرفها می‌توان حرفهای دیگر هم رد و بدل کرد، اما بیان چنین حرفهایی به فوتبال ما آسیب می‌زند، باید صبورتر فوتبال را دنبال کنیم و با صبر بیشتر فوتبال را پیگیری کنیم. من برای تمام مدیران باشگاه‌ها احترام خاصی قائل هستم، اما ما هم دو بازی را باختیم، ولی این باخت‌ها را به کسی ربط ندادیم. درست است که تیم ما برای قهرمانی بسته نشده، اما اگر بسته می‌شد هم این حرفها را نمی‌زدیم و بعد از باخت به خودمان اشکال می‌گرفتیم تا تلاش‌مان را بیشتر کنیم تا این اتفاقات رخ ندهد. زنوزی هم حق دارد، او در تیم سرمایه‌گذاری کرده و بازیکنانی را به تیم  آورده که تیمش قهرمان شود اما هیچ کس نمی‌تواند بگوید با بستن یک تیم حتما قهرمان می‌شویم. 

فرکی ادامه داد: آمدند تیم  درست کردند،بهترین مربیان و بازیکنان را هم آوردند، مربی خارجی هم بالای سر تیمشان آوردند، تیمشان  قهرمان که نشد هیچ، سقوط هم کرد، پس ما نمی‌توانیم بگوییم این کار را انجام می‌دهیم به صرف اینکه حتما باید قهرمان شویم.باید نگاهمان را راجع به فوتبال تغییر دهیم، مقداری سنجیده‌تر صحبت کنیم و مصاحبه کنیم،من در کنفرانس خبری بعد از بازی هم گفتم که هنوز چیزی برای تراکتورسازی تمام نشده، به هر حال هر چهار تیم بالا در چهار هفته پایانی احساس خطر را باید داشته باشند، چون بازی‌های رودرروی آنها خیلی می‌تواند تأثیرگذار باشد و آن چیزی که مهم است این است که وقتی تیمی این همه هزینه می‌کند باید شرایط روحی و روانی‌شان را هم درنظر گرفت. تراکتور به دلیل دو شکست پی‌درپی عصبی است و این عصبیت باعث می‌شود بازیکنان خدای ناکرده بیشتر آسیب ببینند.