وداع آبرومندانه استقلال خوزستان از لیگ قهرمانان آسیا

ساعت 01:01 چهار شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

تیم فوتبال استقلال خوزستان که در فصل جاری با مشکلات مالی فراوانی رو به رو بود با قبول شکست برابر الهلال عربستان از گردونه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، تیم فوتبال استقلال خوزستان سه شنبه شب در دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به میهمانی الهلال عربستان رفت و با نتیجه 2بر یک شکست خورد.

آبی‌های خوزستان که در دیدار رفت نیز برابر یکی از سرمایه دارترین باشگاه های آسیایی نتیجه را واگذار کرده بودند در مجموع 2 بازی رفت و برگشت چهار بر 2 شکست خورده و از گردونه مسابقات کنار رفتند.
در دقیقه دوازدهم حرکت عالی «مهدی زبیدی» و پس از او به «آلویس نانگ» رسید تا این مهاجم کامرونی گل نخست بازی را برای استقلال خوزستان به ثمر برساند.
گل نماینده ایران دوام چندانی نداشت و در دقیقه 16، «عمر خاربین» به گل تساوی تبدیل کرد.
در ادامه، هر دو تیم برای رسیدن به گل حملات مختلفی را طراحی کردند، اما گل دیگری به دست نیامد تا 45 دقیقه نخست با تساوی یک بر یک به اتمام برسد.
در نیمه دوم با اینکه استقلال خوزستان نیاز مبرمی به گل داشت، الهلال که یکی از تیم های قدرتمند آسیا محسوب می شود بر روند بازی تسلط بیشتری پیدا کرد.
استقلال خوزستان نیز برای رسیدن به دروازه نماینده عربستان به سرعت «حسن بیت سعید» و «آرش افشین» دل بسته بود.
در نهایت الهلال مزد برتری مطلق خود بر روند بازی را گرفت و در دقیقه 82 با شوت سنگین «سالم الدوساری» به گل دوم دست یافت.
با این اوصاف ماجراجویی شاگردان بی ادعای «سیروس پورموسوی» در تیم فوتبال استقلال خوزستان در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید.
با این اوصاف، پرسپولیس تنها نماینده ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.
دوشنبه شب نیز، استقلال تهران با قبول شکست عجیب 6 بر یک مقابل العین امارات از گردونه مسابقات کنار رفت.
*ترکیب الهلال عربستان:
عبدالله المعیوف، محمد البریک، عبدالله الحافظ، عبدالله الزوری، سلمان الفرج(سالم دوساری)، عبدالله عطیف، نیکولاس میلیسی، نواف العابد، کارلوس ادواردو ، محمد جحفلی و عمر خاربین.
**ترکیب استقلال خوزستان:
وحید شیخ ویسی، دانیال ماهینی، محمد طیبی، پیمان شیرزادی، ابوالفضل علایی(عقیل کعبی)، نوید عاشوری(آرش افشین)، فرشاد سالاروند، مهدی مومنی، مهدی زبیدی(سلمان بحرانی)، حسن بیت سعید و آلویس نانگ.