خداحافظی هواداران قم با لیگ برتر؛ تراکتورسازان به نایب قهرمانی نرسیدند

ساعت 01:01 پنج شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

هفته پایانی لیگ شانزدهم برگزار شد که که صبا با تساوی مقابل استقلال خوزستان، با توجه به پیروزی سیاهجامگان به لیگ دسته اول سقوط کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، هفته سی‌ام لیگ برتر با برگزاری ۸ دیدار برگزار شد. در بازی‌های امروز سیاه‌جامگان توانست با یک گل از سد پرسپولیسی عبور کند که با بازیکنان ذخیره‌اش پا به میدان گذاشته بود. با این نتیجه، صبای قم که مقابل استقلال خوزستان به تساوی یک بر یک رسید به لیگ آزادگان سقوط کرد.

صبا یک – استقلال خوزستان ۲

در یکی تاثیرگذارترین دیدارهای پایین جدول، صبا در قم میزبان استقلال خوزستان بود که با نتیجه دو بر یک مقابل این تیم شکست خورد و با ۲۸ امتیاز به رده پانزدهم سقوط کرد. بدین ترتیب صبای قم به لیگ دسته اول سقوط کرد تا سال آینده شاهد حضور نماینده قم در سطح اول فوتبال کشور نباشیم.

در این دیدار ابتدا میثم مجیدی (۳۷، پنالتی) شاگردان مرفاوی را پیش انداخت ولی در دقایق پایانی نیمه نخست، علی اصغر عاشوری گل تساوی را به ثمر رساند تا این دیدار به تساوی کشیده شود. پس از این گل، تلاش صبایی‌ها بی ثمر بود تا اینکه استقلال خوزستان در دقایق پایانی بار دیگر توسط علی اصغر عاشوری در دقیقه ۸۸ گل پیروزی را زد تا صبایی‌ها امیدشان را از دست بدهد.

ذوب آهن ۲ – پدیده صفر

این دیدار تنها برای اصفهانی‌ها حائز اهمیت بود، چرا که سپاهان و ذوب آهن هر دو بر سر رده چهارم که می‌تواند آنها را به آسیا برساند می‌جنگیدند. ذوب آهن در این دیدار توانست با دو گل پدیده را شکست دهد تا با توجه به تساوی سپاهان در دیدار همزمان با ۴۶ امتیاز و بر حسب تفاضل گل بهتر نسبت به زرد پوشان اصفهانی در رده چهارم جدول رده بندی قرار گیرد. ذوب آهنی‌ها امیدوارند تا با قهرمانی تراکتورسازی در جام حذفی بتوانند به پلی آف لیگ قهرمانان آسیا برسند.

در این دیدار مهدی رجب زاده (۱۰، پنالتی) و محمدرضا حسینی (۵۷) دو گل شاگردان مجتبی حسینی را به ثمر رساندند. همچنین پدیده با ۳۴ امتیاز در رده یازدهم باقی ماند.

تراکتورسازی یک – نفت صفر

این دیدار از این جهت برای تراکتورسازان اهمیت زیادی داشت که می‌توانستند با برد در این دیدار و عدم پیروزی استقلال در دیدار همزمانش مقابل سپاهان به رده دوم برسند و پیش از فینال جام حذفی، سهمیه مستقیم‌شان به لیگ قهرمانان آسیا را مسجل کنند. این بازی در نهایت با پیروزی یک بر صفر  شاگردان امیر قلعه نویی به پایان رسید. تراکتورسازی با این پیروزی 56 امتیاز در همان رده سوم باقی ماند. نفت تهران هم با ۳۷ امتیاز امتیاز فصل را در رده نهم به پایان رساند.

***

در دیگر بازی‌های امروز هم سایپا در خانه مقابل ماشین سازی به پیروزی یک بر صفر رسید و با ۳۲ امتیاز در رده ۱۳ باقی ماند تا در لیگ برتر باقی بماند. گسترش فولاد هم با گل دقیقه ۳۷ لوسیانو پریرا با یک گل از سد صنعت نفت آبادان گذشت. فولاد در خانه برابر پیکان با نتیجه دو بر یک شکست خورد.