برانکو طلسم منصوریان را شکست

ساعت 01:56 سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷

تهران- ایرنا- تیم فوتبال پرسپولیس با گلزنی دوباره «شجاع خلیل زاده» برابر ذوب آهن به برتری یک بر صفر دست یافت تا نخستین برد «برانکو ایوانکوویچ» برابر «علیرضا منصوریان» رقم بخورد.

به گزارش سازمان لیگ به نقل از سایت ایرنا به گزارش ایرنا؛ امروز (سه شنبه) در دیداری معوقه از هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف ذوب آهن اصفهان رفت و به برتری یک بر صفر رسید.
قضاوت این دیدار که در حضور حدود 15 هزار تماشاگر برگزار شد را «سیدمهدی سیدعلی» برعهده داشت.
این دیدار در حالی آغاز شد که پرسپولیس برای رسیدن به صدر جدول و ذوب آهن برای رهایی از جمع تیم های قعرنشین، نیاز مبرمی به برتری داشتند.
تیم پرسپولیس مطابق انتظار این دیدار را هجومی آغاز کرد و در دقیقه 15 کرنر ارسالی «امید عالیشاه» را «شجاع خلیل زاده» با ضربه سر تماشایی به گل نخست سرخپوشان پایتخت تبدیل کرد.
در دقیقه 22 پرسپولیس در آستانه گل دوم قرار داشت که ضربه سر «علی علیپور» را «رشید مظاهری» دروازه بان ذوب آهن با واکنشی کم نظیر دفع کرد.
پرسپولیس در ادامه چند فرصت خوب دیگر برای افزایش گل های خود داشت که با بی دقتی مهاجمان و واکنش های خوب دروازه بان میهمان به نتیجه ختم نشد.
در نیمه دوم، شاگردان «علیرضا منصوریان» در تیم ذوب آهن با تلاش مضاعف، خود را به دروازه میزبان نزدیک تر کردند.
نیمه دوم این دیدار بسیار کم افت و خیز بود. پرسپولیس به خوبی از گل برتری بخش نیمه نخست خود محافظت کرد و ذوب آهن نیز توان چندانی برای ایجاد موقعیت گلزنی نداشت.
در دقیقه 86 «میلاد فخرالدینی» بازیکن باتجربه ذوب آهن با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد.
در نهایت این دیدار با برتری یک بر صفر پرسپولیس به اتمام رسید تا این تیم با 27 امتیاز به رتبه سوم جدول رده بندی لیگ برتر صعود کند.
این نخستین برد «برانکو ایوانکوویچ» برابر «علیرضا منصوریان» بود. برانکو از زمانی که هدایت پرسپولیس را برعهده دارد، تا امروز نتوانسته بود منصوریان را به عنوان سرمربی پیشین تیم های استقلال و نفت تهران شکست دهد.
هم اکنون تیم های سپاهان اصفهان و پدیده مشهد با 29 امتیاز و به دلیل تقاضل گل در رتبه های اول و دوم جدول رده بندی قرار دارند.
ذوب آهن نیز با 12 امتیاز در رتبه نازل 14 باقی ماند تا همچنان در منطقه خطر قرار داشته باشد.
**ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاده، آدام همتی، محسن ربیع خواه، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، امید عالیشاه(سعید حسین پور)، بشار رسن(احسان حسینی)، گادوین منشا، علی علیپور(محمدامین اسدی)
سرمربی :برانکو ایوانکوویچ

**ترکیب ذوب آهن:
رشید مظاهری، هادی محمدی، وحید محمدزاده، میلاد فخرالدینی، مسعود ابراهیم‌زاده، حمید بوحمدان، محسن مسلمان، ابوذر صفرزاده، محمدرضا حسینی، ماریون سیلوا(محمدرضا عباسی) و رضا حبیب‌زاده(محمدزبیر نیک نفس)
سرمربی: علیرضا منصوریان
ورزشی**3783**9129

کلید واژه