برگزاری جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در آکادمی ملی فوتبال

ساعت 01:01 چهار شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴

نشست هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با حضور اعضا در آکادمی ملی فوتبال برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران در این جلسه علی کفاشیان رئیس فدراسیون  ، مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون ورئیس سازمان لیگ  ، دکتر علیرضا اسدی دبیر کل فدراسیون ، دکتر الهه عرب عامری عضو هیات رئیسه و نایب رئیس بانوان فدراسیون ، فریدون اصفهانیان عضو هیات رئیسه و رئیس کمیته داوران، حیدر بهاروند عضو هیأت  رئیسه ، شهاب الدین عزیزی خادم  عضو هیت رئیسه و معاون اجرایی رئیس فدراسیون و غلامرضا بهروان عضو هیات رئیسه  و رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ  حضور داشتند.
در این جلسه رئیس فدراسیون فوتبال در ابتدا ضمن تسلیت به مناسبت آغاز ایام ماه محروم، گفت:  طی ماه گذشته، فدراسیون فوتبال بسیار پر کار بود به طوری که مرتبا تیم های ملی ما در مسابقات مختلف بین المللی حضور داشت.
 علی کفاشیان بیان کرد:از دکتر اسدی و دکتر عرب عامری که همه تلاش خود را برای هر چه بهتر برگزاری رویدادهای مختلف تیم های ملی در بخش بانوان و آقایان بکار گرفته اند، تشکر می کنم.
وی افزود: همچنین از میزبانی 2 استان خراسان رضوی و آذربایجان شرقی، باشگاه گسترش فولاد تبریز و هیأت  فوتبال آذربایجان شرقی به خاطر میزبانی رقابت های مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا در رده های جوانان و نوجوانان تشکر می کنم. 
این مقام مسئول گفت: تیم ملی فوتسال بانوان ایران در رقابت های قهرمانی فوتسال آسیا توانست عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد و بر بام آسیا قرار بگیرد. از عرب عامری و مجموعه ای که باعث موفقیت این تیم شدند، تشکر و قدردانی می کنم. 
کفاشیان افزود: رقابت های جام جهانی فوتسال به میزبانی گواتمالا در آذر ماه برگزار می شود که از آسیا دو تیم ایران و ژاپن حضور خواهند داشت. تیم ملی فوتسال بانوان در آذر به این مسابقات اعزام می شود و امیدواریم نتایج مطلوبی بگیریم. بدون شک موفقیت تیم ملی فوتسال را مدیون زحمات باشگاهها و تلاش تیم های لیگ هستیم.
رئیس فداسیون در ادامه افزود: تیم ملی زیر 23 سال ایران هم در حال حاضر در مسابقات غرب آسیا قطر حضور دارند و پس از برگزاری دیدارهای خوب به فینال این مسابقات راه یافتند. ضمن اینکه این تیم در اواخر آذر و اوایل دی به مسابقات مقدماتی المپیک ریو اعزام خواهد شد.
وی در ادامه درباره تیم ملی فوتبال بزرگسالان گفت: این تیم اردوی تدارکاتی خود را در کشور امارات برگزار کرد و سپس در مرحه مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه به مصاف عمان رفت که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. 
تیم ملی همچنین یک دیدار دوستانه با تیم ملی فوتبال ژاپن برگزار کرد که این دیدار نیز با تساوی 1 بر 1 به پایان رسید. خوشبختانه سازماندهی خوبی در برگزاری مسابقه با ژاپن وجود داشت و برنامه های خوب توسط فدراسیون در این رابطه انجام شد.. برنامه بعدی تیم ملی فوتبال است، دیدار مقابل گوام است که تیم ملی سفر طولانی را در پیش دارد.تا دردیدار مقابل این تیم بدون مشکل ظاهر شوند و سپس بازی با ترکمنستان در ایران را پیش رو داریم.
کفاشیان ادامه داد: فستیوال مدارس فوتبال در مهرماه و با حضور 30 استان کشور در اردوگاه ایثار و در قسمت آقایان به خوبی برگزار شد و اکنون برنامه ریزی های خود را برای برگزاری فستیوال دختران در آبانماه انجام می دهیم. در واقع با برگزاری این فستیوال ها در قسمت بانوان و آقایان قصد داریم تا با استعدادیابی های مناسب، آینده تیم های ملی فوتبال و فوتسال خود را تامین کنیم.
وی گفت: جلساتی را در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا  برای فوتسال و فوتبال ساحلی برگزار کرده و برنامه ریزی بسیار مدونی برای فوتسال آسیا و جهانی برنامه ریزی کرده ایم تا مسابقات در رده های مختلف سنی جوانان، امید ، بزرگسالان برگزار شود و در آینده  این ورزش پر طرفدار در آسیا بیمه شود.