استقلال تهران در نبرد آبی‌پوشان پیروز شد

ساعت 01:01 جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

تیم فوتبال استقلال تهران درثانیه‌های پایانی دیدارش با استقلال اهواز درحالی به پیروزی دست یافت که با تکیه بر این برد به رده سوم جدول صعود کرد تا باخت هفته پیش برابر ذوب‌آهن را به فراموشی بسپارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، هفته چهارم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور جمعه شب با جدال تیم‌های استقلال اهواز و استقلال تهران به پایان رسید؛ مسابقه‌ای که با نتیجه ۲ بر یک به سود آبی‌پوشان تهرانی همراه شد تا این تیم سومین برد خود در لیگ پانزدهم را جشن بگیرد.

در این بازی که با قضاوت محمدرضا اکبریان و در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد، محسن کریمی (۷۲) و میثم مجیدی (۲+۹۰) برای استقلال تهران گل زدند و طالب ریکانی در دقیقه ۷۴ تک گل تیم استقلال اهواز را به ثمر رساند.

در این بازی استقلالی‌ها با ترکیب سیدمهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، امین حاج محمدی، میلاد فخرالدینی، میثم مجیدی، امید ابراهیمی، خسرو حیدری، جابر انصاری (۱۳+۹۰- هرایر مگویان)، ریوالدو دسوزا (۶۴- پرو پییچ)، بهنام برزای (۶۹- محسن کریمی) و روزبه چشمی به میدان آمد و استقلال اهواز هم از پرویز کریمی، محمد اسماعیل نظر، سعید سالارزاده، مبین میردورقی، طالب ریکانی، عادل کلاه کج، فرزاد آشوبی، حسین بهرامی، میلاد پاک پرور (۶۹- شاهین مجیدی)، محسن حمیدی و حمزه خذیراوی برابر میهمان سفیدپوش خود به میدان آمد.

در نیمه نخست، استقلال تهران بدون جاسم کرار عملا در مرکز زمین طراحی برای فوتبال نداشت و از کناره‌ها هم در غیاب برهانی و با بازی ضعیف خسرو حیدری در این نیمه عملا برنامه ای برای رسیدن به دروازه همنام اهوازی نداشت و در آنسوی میدان هم شاگردان سیاوش بختیاری زاده فاقد اعتماد به نفس لازم برای حمله به تیم تهرانی بود.

استقلال در این دیدار پس از چهار هفته بالاخره از عمران زاده محروم و فخرالدینی مصدوم در ترکیب اصلی استفاده کرد که شاید باید گفت در این نیمه این تغییرات خط دفاعی استقلال را بهتر از دیدار با ذوب‌آهن کرده بود، هرچند که در این نیمه فشار زیادی به دفاع استقلال وارد نشد.

این دیدار توسط  محمدرضا اکبریان داور در دقیقه ۳۰ به دلیل گرمای هوا و قانون جدید متوقف شد تا بازیکنان آب بنوشند و کمی استراحت کرده باشند. در دقایق پایانی نیمه اول این بازی مهدی رحمتی شوت فوق‌العاده احمدی از استقلال اهواز را دفع کرد و در آن‌سوی میدان هم کریمی دروازه‌بان استقلال اهواز در یک واکنش فوق‌العاده ضربه انصاری را دفع کرد.

با خنک شدن گرمای هوا در نیمه دوم، بازی تحرک بیشتری داشت تا جایی که دو تیم سه گل به ثمر رساندند و یک پنالتی، چهار کارت زرد و یک کارت قرمز هم دیده شد. در همان ابتدای نیمه دوم و در دقیقه ۴۶ محمدرضا اکبریان داور این دیدار یک پنالتی برای استقلال گرفت که در جریان برخورد خسرو حیدری با مدافع استقلال اهواز بازیکن حریف روی زمین افتاد و داور با اعلام برخورد توپ با دست وی نقطه پنالتی را نشان داد اما ضربه آرام امید ابراهیمی را کریمی دروازه‌بان استقلال اهواز دفع کرد.

در ادامه و در دقیقه ۷۲ محسن کریمی روی یک نفوذ از جناح چپ و ضربه‌ای دقیق دروازه استقلال اهواز را باز کرد اما آبی‌پوشان میزبان خیلی زود و روی ضربه ایستگاهی زیبای طالب ریکانی گل تساوی را وارد دروازه سیدمهدی رحمتی کردند.

درحالیکه در دقایق پایانی، بازی به شکلی زیبا و پرهیجان در جریان بود، اسماعیل نظری در میانه زمین روی پروپییچ خطایی را انجام داد تا با دریافت کارت زرد دوم، از زمین مسابقه اخراج شود. استقلالی‌ها از این ضربه ایستگاهی به خوبی استفاده کرده و توسط میثم مجیدی برای دومین مرتبه دروازه میزبان خود را باز کرد تا استقلالی‌ها، بعد از باخت به ذوب‌آهن اصفهان، یک پیروزی شیرین را در هفته چهارم به دست آورد.

داور ۵ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد اما به خاطر مصدومیت پرویز کریمی دروازه‌بان استقلال اهواز، بازی ۱۴ دقیقه وقت اضافه داشت که در دقیقه ۱۲ آن، یعقوب کریمی نتوانست دروازه بدون گلر تیم میزبان را باز کرده تا آبی‌پوشان تهرانی را از رسیدن به رده دوم جدول محروم کند.

با این پیروزی استقلال تهران ۹ امتیازی شد اما به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به تیم استقلال خوزستان، به رده سوم جدول صعود کرد. استقلال اهواز هم با ۴ امتیاز قبلی در رده یازدهم جدول باقی ماند.