برانکو: می خواهیم بیشترین قهرمانی ها را به دست بیاوریم

ساعت 14:03 چهار شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت:می‌خواهیم در جام حذفی، لیگ برتر، سوپرجام و لیگ قهرمانان آسیا قهرمان شویم.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران،  برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل 90 ارومیه، گفت: بعد از استراحتی کوتاه باز هم به مسابقات برگشتیم. فردا اولین بازی جام حذفی ما مقابل 90 ارومیه انجام می‌شود.البته نمی‌توانیم از این واقعیت فرار کنیم که روز سه‌شنبه بازی حساسی مقابل السد قطر در لیگ قهرمانان آسیا داریم.

* تیمی را دستکم نمی‌گیریم اما بهتر از نود ارومیه هستیم

سرمربی تیم پرسپولیس ادامه داد: سه‌شنبه در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان بازی داریم همه شنیدند که من تکرار می‌کنم اولین بازی پیش‌رو برای ما مهمترین بازی خواهد بود. تجربه تلخی در جام حذفی داریم قبلاً مقابل قشقایی شیراز باخته‌ایم، پارسال هم در تهران با پنالتی حذف شدیم، هیچ تیمی را دست کم نمی‌گیریم اما کتمان نمی‌کنیم که بهتر از تیم 90 ارومیه هستیم. در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم بازی داریم و فردا باید پیروز شویم. 

*می‌خواهیم در جام حذفی، لیگ برتر، سوپرجام و لیگ قهرمانان آسیا قهرمان شویم

برانکو تصریح کرد: در ابتدای فصل گفتم کسب بیشترین قهرمانی‌ها هدف ما است و این به معنای آن است که می‌خواهیم در جام حذفی، لیگ برتر، سوپرجام و لیگ قهرمانان آسیا قهرمان شویم. در حال حاضر در بهترین مسیری هستیم که برای کسب قهرمانی‌ها حرکت می‌کنیم. مهمترین و جدی‌ترین رقیب برای این قهرمانی‌ها هستیم. می‌دانیم فردا چه چیزی انتظار ما را می‌کشد. 90 ارومیه تیمی است که فصل را بد شروع کرده اما در 4 بازی اخیر به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است، با تیم‌هایی در صدر جدول لیگ یک بازی کرده است. با اکسین البرز، مس کرمان، آلومینیوم اراک که ‌آخرین بازی‌اش را هم یک بر صفر برده است. 

*فردا با قوی‌ترین ترکیب بازی می‌کنیم

وی ادامه داد: تیم 90 ارومیه در 4 بازی اخیر فقط یک گل دریافت کرده و طبیعی است که انتظار داریم آنها مقابل ما جنگنده و با شوق بازی کنند اما ما با این تیم‌ها زیاد روبه‌رو شدیم به طور مثال تیم بادران که سال گذشته با آنها بازی کردیم و سخت آنها را بردیم اما ما فردا به خاطر برد و صعود به مرحله بعد جام حذفی بازی می‌کنیم و از طرفی به خاطر اینکه این بازی قبل از بازی با السد است باید ببریم تا روند بردهایمان را ادامه دهیم تا برای آن بازی آماده باشیم. ما فردا با قوی‌ترین ترکیب بازی می‌کنیم اما بیرانوند چون دیروز برای تیم ملی بازی کرد فردا با ما نخواهد بود. همچنین بشار رسن که می‌دانید مادرش فوت شده هم با ما نیست و او فردا به تهران می‌آید. امید عالیشاه هم مصدوم است و در لیست ما نیست و حسین ماهینی هم در دربی مصدوم شد و انتظار داریم هفته آینده عمل جراحی کند. به هر حال با ترکیب فعلی که داریم بازی می‌کنیم.

* مقابل السد از آنهایی که در آسیا بیشتر بازی کرده اند استفاده می کنم

سرمربی تیم پرسپولیس در خصوص اینکه برخی بازیکنان جوان این تیم در لیگ قهرمانان آسیا بیشتر از لیگ برتر بازی کردند و آیا فردا فرصت مناسبی برای بازی کردن آنها خواهد بود، اظهار داشت: ما مقابل السد از بازیکنانی استفاده کردیم که در لیگ قهرمانان آسیا بیشتر از لیگ برتر بازی کردند و می‌توانم از آدام همتی، سعید حسین‌پور و احسان علوان‌زاده در این بازی نام ببرم.اما بارها گفتم که حداکثر اعتماد را به کادرم دارم و از چیزی نمی‌ترسم و همیشه تکرار می‌کنم که هر بازی سخت‌ترین بازی خواهد بود و کار ساده‌ای نداریم. خوشحالم که همین بازیکنان جوان در زمین واکنش عالی داشتند و مشخصه بارز ما این است که مقابل السد یک تیم بودیم و از نظر تاکتیکی واکنش‌های خوبی داشتیم، تکرار می‌کنم که بازیکنان مهمتر از هر چیزی هستند و همه تبریک‌ها برای آنهاست.

* در بازی برگشت با السد انتظار بازی سخت‌تری را داریم

برانکو ادامه داد: درباره بازی با السد باید بگویم که ما با این برد یک قدم کوچک برداشتیم و در بازی برگشت انتظار بازی بسیار بسیار سخت‌تری را داریم. دیدید که السد مقابل استقلال در تهران با چه روشی بازی کرد. من قبل از بازی برگشت با الدحیل هم گفتم که نتیجه صفر - صفر یا یک بر صفر با هم تفاوتی ندارند و ما در حال حاضر منتظر نیمه دوم بازی هستیم و می‌دانیم که موضوع بازی با السد خیلی مهمتر از بازی با 90 ارومیه است اما فردا با 90 ارومیه بازی داریم و به آن فکر می‌کنیم.

*خوشحالم که ربیع‌خواه آرام‌آرام وارد ترکیب تیم می شود

وی در مورد اینکه محسن ربیع‌خواه فردا مقابل 90 ارومیه بازی خواهد کرد یا نه، گفت: ربیع‌خواه فردا در فهرست ما خواهد بود خوشحالم که دوره توانبخشی بدون مشکل گذشت. از نظر پزشکی او اکنون کاملاً سالم است، فقط نیاز دارد که به فرم ورزشی مناسبش برسد و ترسی که بعد از مصدومیت عارض می‌شود، او اکنون در تمرینات بدون هیچ مشکلی کار می‌کند و خوشحالم که آرام آرام وارد کادر اصلی و ترکیب تیم می‌شود.

*مشکل من بازیکنان نیست بلکه در حول وحوش تیم است

سرمربی تیم پرسپولیس در مورد اینکه چه کاری می‌کنید که بازیکنان تیم شما فریب باخت 8 بر صفر السد را در جام حذفی قطر نخورند، گفت: آنها با تیم جوانان خود 8 گل خوردند، 8 بازیکن السد در اردوی تیم ملی بود بوجناح هم در الجزایر بود، در واقع آنها با بچه‌ها بازی کردند این نتیجه نمی‌تواند منطقی باشد و همه این را می‌دانند. مشکل من بازیکنان خودمان نیست، مشکل اصلی در حول و حوش تیم است و صحبت‌هایی که دوستان و اطرافیان انجام می‌دهند و مسائلی که بین هواداران پیش می‌آید. ما حریف را دست کم نمی‌گیریم، البته خیلی از دوستان و خانواده‌ها ما را اکنون نه تنها قهرمان آسیا که قهرمان کهکشان راه شیری می‌دانند اما خوشحالم که بازیکنان کار را جدی گرفتند و می‌دانند که بازی بسیار بسیار سختی در انتظارمان خواهد بود.

وی در مورد اینکه طلبش را از باشگاه پرسپولیس دریافت کرده یا خیر، گفت: هنوز نه.