امضا قرارداد تفاهم نامه خواهرخواندگی لیگ های ایران و ژاپن

ساعت 01:01 جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳

قرارداد تفاهم نامه خواهرخواندگی لیگ های ایران و ژاپن امروز با حضور مسئولان فوتبال 2 کشور به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران،در این مراسم «میتسورو مورای» نایب رئیس فدراسیون و رئیس لیگ ژاپن و «اویا تاکیوکی» معاون ارشد و مسئول کمیته بازاریابی لیگ ژاپن،  علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال، مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ فوتبال ، علی کاظمی دبیرکل،محمدرضا ساکت مشاور عالی،غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات،سهیل مهدی رئیس کمیته فنی و توسعه ،حجت الله بهمنی رئیس روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ فوتبال ایران حضور داشتند.
رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران در کنفرانس خبری این مراسم  گفت :ابتدا اهانت نشریه فرانسوی را به ساحت نبی مکرم اسلام محکوم می کنیم.
مهدی تاج گفت :مدتی قبل تفاهم نامه همکاری فدارسیون های فوتبال ایران و ژاپن در زمینه  لیگ های 2 کشور به امضا رسیده بود و در همین رابطه جلساتی برگزار شد و مفاد تفاهم نامه برای بررسی برای مسئولان لیگ ژاپن ارسال شد.
این مقام مسئول افزود:بعد از تغییراتی این تفاهم نامه نهایی شد ،لیگ ژاپن  از نظر برنامه ریزی ، بازار یابی و کیفیت باشگاه ها از جمله لیگ های معتبرآسیا به شمار می رود.
نایب رئیس فدراسیون افزود:جی لیگ 20 سال سابقه دارد و در خصوص تمام لیگ های نوجوانان ، جوانان وامید با ژاپنی ها همکاری داشته باشیم.
وی افزود: ژاپن برنامه 100 ساله دارد و 3 هدف اصلی را دنبال می کند که شامل ارتقای کیفی سطح فوتبال،ترویج فرهنگ ورزش کردن در بین مردم و استفاده از ورزش به عنوان زبان بین المللی است.
میتسورو مورای نیز در این نشست گفت:ایران و ژاپن در حقیقت دو قطب فوتبال در آسیا هستند.تیم ایران سه بار قهرمان آسیا شده است و ژاپن چهار بار همچنین تیم ایران 4 بار به جام جهانی صعود کرده و ژاپن 5 بار . دو تیم ایران و ژاپن تا کنون 15 بار با هم مسابقه داده اند که سهم ایران 6 برد،سهم ژاپن 5 برد بوده و 4 بازی نیز به تساوی کشیده شده است.
این مقام مسئول  در ادامه گفت: ایران و ژاپن در حقیقت یک هدف را دنبال می کنند ،قهرمان در آسیا و قهرمانی در جام جهانی.
وی افزود: تفاهم نامه بین دو سازمان لیگ در حقیقت شروع همکاری های بیشتر خواهد بود تا برنامه های پیش بینی شده را پیش ببریم.لیگ برتر ایران جز لیگهای برتر آسیاست.
وی ادامه داد:در آخرین رده بندی فیفا،ایران در صدر قرار گرفته است. قرارداد به صورت تبادل اطلاعات و بازاریابی در سطح باشگاه ها و برگزاری اردوهای تدارکاتی است.
وی در پایان گفت:آرزو می کنم یکی از تیمهای ایرانی در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور یابد تا برای این بازی به ایران بیایم.