فرار استقلال از شکست در آستانه شهرآورد پایتخت

ساعت 01:01 جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳

دیدار تیم های تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران به تساوی انجامید.

به گزارش روابط عمومی  سازمان لیگ، در این دیدار که عصر جمعه در حضور بیش از 60 هزار تماشاگر در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز برگزار شد، تیم استقلال در وقت های تلف شده مقابل تراکتوسازی تبریز به نتیجه تساوی دو بر دو دست یافت تا از شکست مقابل صدرنشین لیگ برتر در آستانه شهرآورد پایتخت فرار کند.


آرش برهانی در دقیقه 62 و امیرحسین صادقی در دقیقه 4+90 برای تیم استقلال تهران و شاهین ثاقبی در دقیقه 75 و ادینهو در دقیقه 86 برای تیم تراکتورسازی تبریز گلزنی کردند.

در نیمه نخست، دو تیم بازی محتاطانه، درگیرانه و کم و افت و خیزی را در میانه میدان به نمایش گذاشتند بطوریکه موقعیت گلزنی چندانی بر روی دروازه ها ایجاد نشد.

هر دو تیم در نیمه نخست سعی داشتند تا از جناح راست خود به سمت دروازه تیم حریف نزدیک شوند اما ادینهو از تیم تراکتورسازی و محمد قاضی از تیم استقلال در امر گلزنی ناموفق عمل کردند تا بازیکنان دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن بروند.

بازی در نیمه دوم با برتری نسبی سرخ پوشان تراکتورسازی تبریز آغاز شد.

محسن دلیر مهاجم این تیم در دقیقه 55 از پشت محوطه جریمه شوت سنگینی را روانه دروازه آبی پوشان کرد که توپ بعد از عکس العمل فروزان به دیرک دروازه برخورد کرد و به خارج رفت.

حملات پراکنده بازیکنان تیم تراکتورسازی تبریز ادامه داشت تا اینکه تیم استقلال بر روی شوت غافلگیر کننده آرش برهانی از جناح چپ به گل رسید.

آبی پوشان در دقیقه 62 ضد حمله ای را از جناح چپ طراحی کردند که برهانی در حرکتی انفرادی در داخل محوطه جریمه، با یک شوت سرکشی دروازه حامد لک را باز کرد.

بازیکنان تیم تراکتورسازی دقایقی بعد از این گل، در شوک قرار داشتند بطوریکه سه دقیقه بعد تیم استقلال می توانست بر روی یک کرنر و ضربه سر حنیف عمران زاده مدافع پیش تاخته خود به گل برسد اما حبیب گردانی توپ را پس از برخورد به دیرک دروازه، دفع کرد.

سرخ پوشان از اواسط نیمه دوم، حملات زیادی را از کناره ها بر روی دروازه استقلال طراحی کردند که در نهایت بر روی حرکت محسن دلیر از جناح راست و شوت شاهین ثاقبی به گل رسیدند.

حملات شاگردان خطیبی در دقایق پایانی با حمایت تماشاگران تبریزی ادامه یافت تا اینکه این تیم بر روی فرار ادینهو به گل رسید تا این تیم در آستانه یک پیروزی ارزشمند قرار گیرد اما آبی پوشان در وقت های تلف شده بازی را به تساوی کشاندند تا دو تیم به یک امتیاز این بازی حساس قناعت کنند.

اسامی بازیکنان دو تیم در این دیدار به شرح زیر بود:

- تیم تراکتورسازی

حامد لک، خالد شفیعی، میرهانی هاشمی، محمد ایران پوریان، حبیب گردانی، شاهین ثاقبی، فرشاد احمدزاده، احمد کامدار، ادینهو، محسن دلیر و شهریار شیروند (سامان نریمان جهان از دقیقه 64)

- تیم استقلال
محسن فروزان، خسرو حیدری، امیرحسین صادقی، حنیف عمران زاده، پژمان نوری، آرش برهانی (یعقوب کریمی از دقیقه 67)، محمد قاضی (خرسندنیا از دقیقه 90)، سجاد شهباز زاده، کرار جاسم (هرایر مگویان از دقیقه 80)، آندرانیک تیموریان و امید ابراهیمی

تیم استقلال تهران روز دوم آذر ماه در هفته پانزدهم لیگ برتر باشگاه های ایران در دیداری سنتی مقابل تیم پرسپولیس تهران قرار می گیرد.