رقابت های لیگ برتر از هفته چهاردم پخش می شود

ساعت 01:01 یک شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳

نایب رئیس فدراسیون فوتبال ورئیس سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد: بدنبال توافق انجام شده بین مسئولان فدراسیون فوتبال و صدا وسیما رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران از هفته چهاردم مجددا پخش خواهد شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران،مهدی تاج گفت:حق پخش مسابقات فوتبال از حقوق شناخته شده این رشته ورزشی به شمار می رود و در این رابطه اختلافی با صدا وسیما بوجود آمده بود .
این مقام مسئول افزود:پیگیری های یکساله سازمان لیگ فوتبال و فدراسیون فوتبال از آبان سال گذشته به نتیجه نرسید و ما از ورود دوربین ها به ورزشگاه جلوگیری کردیم.
نایب رئیس فدراسیون فوتبال بیان کرد:موضوع حق پخش مطالبه فوتبال است وخوشبختانه به همکاری نمایندگان درمجلس و کمیسیون فرهنگی ودرخواست مکرر مردم برای پخش مسابقات و تاکید دکتر روحانی ریاست محترم جمهور در این رابطه کار گروهی متشکل از وزیر ورزش و جوانان،وزیر کشور ورئیس صداو سیما تشکیل تا در این رابطه پیگیری های لازم انجام شود.
وی افزود:در این کارگروه مقررشد لایحه ای به مجلس ارائه شود تا بودجه ای برای حق پخش تلویزیونی به صداوسیما اختصاص داده شود تا این بودجه جایگزین کمک دولتی به باشگاه ها شود.
تاج تاکید کرد: با تصویب این لایحه اتفاق مثبتی رخ می دهد و حقوق شناخته شده فوتبال بصورت  قانونی مقتن و پایدار اجرا می شود.
رئیس سازمان لیگ فوتبال افزود:دراین کار گروه همچنین  با افزایش 30 در صدی به مبلغ آخرین قرارداد فدراسیون فوتبال و صداوسیما توافق شد.
وی گفت:از مردم شریف ایران نیز بابت عدم پخش بازی ها عذر خواهی می کنم و به هیچ عنوان راضی به این گونه برخورد ها نبودیم.