خواهر خواندگی لیگ فوتبال ایران و ایتالیا

ساعت 01:01 دو شنبه ۵ آبان ۱۳۹۳

رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا و مشاور عالی این فدراسیون با نایب رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران،در این ملاقات کارلو ته وکیو  رئیس فدراسیون ،ماریو گالاووتی مشاور عالی فدراسیون فوتبال ایتالیا،مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران،علی کاظمی دبیر کل،غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات، محمد رضا کسرایی ، رئیس روابط بین الملل سازمان لیگ، مصطفی شهبازی رئیس کمیته نقل و انتقالات و حجت الله بهمنی مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ حضور داشتند.
نایب رئیس فدراسیون فوتبال در ابتدای این دیدار ضمن خوش آمد گویی به میهمان گفت:من اهل اصفهان هستم و علاقمند بودم که خارج از فضای فوتبال شما رابرای بازدید از این شهر تاریخی که به نصف جهان معروف است ببرم.
تاج بیان کرد:کشور ایتالیا و ایران از نظر فرهنگی ، تاریخی و اجتماعی شباهت های زیادی با یکدیگر دارند.
وی سپس گزارشی از عملکرد سازمان لیگ ارائه کرد و گفت: نزدیک به 6 هزار بازی در لیگ های مختلف فوتبال ایران از جمله رقابت های لیگ برتر ، دسته اول، دسته دوم،دسته سوم و لیگ بانوان زیر نظر این سازمان برگزار می شود .
تاج افزود:سازمان لیگ فوتبال ایران امسال دست به جوانگرایی  در بین باشگاه های  لیگ برتر زد و دستور داد تا تیم های حاضر در لیگ برتربا 17 بازیکن بزرگسال قرارداد منعقد کنند وسایر نفرات را از بازیکنان زیر 23 سال انتخاب کنند.
وی افزود:این طرح به این دلیل اجرا شد که به نظر می رسید سن بازیکنان در لیگ برتر زیاد شده است و نیاز به لیگی  پویا داریم.
تاج بیان کرد: با اجرای این طرح دوندگی بازیکنان بیشتر شد و اکنون این میزان به 10 کیلومتر رسیده است البته ممکن است تاثیری کوتاه مدت درکیفیت مسابقات داشته باشد اما در آینده مفید خواهد بود.   
رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران افزود:ما خواهان  گسترش روابط در تمامی سطوح با کشور ایتالیا هستیم و می خواهیم تفاهم نامه خواهر خواندگی بین لیگ های ایران و ایتالیا به امضا برسد.
نایب رئیس فدراسیون فوتبال بیان کرد:سازمان لیگ فوتبال ایران همچنین قصد دارد از تجربیات لیگ ایتالیا در بخش های بازاریابی،حق پخش تلویزیونی و مواردی از این دسته استفاده کند.
رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا نیز در این دیدار اعلام کرد:از مهمان نوازی شما سپاسگزارم،این موضوع را من بیشتر در کتاب ها خوانده بودم و تجربه اش دنیای دیگری است.
کارلو ته وکیو  افزود:ایران کشوری با تمدن غنی است و احترام خاصی برای ایرانی ها قائل هستم ،ایران و ایتالیا باید برای دنیا فرهنگ سازی انجام دهند.
این مقام مسئول افزود:فوتبال امروز بزرگترین صنعت دنیا و راه زندگی است.ایتالیا 100 سال قدمت فوتبال دارد و ارکان آن هرم گونه است که در راس آن فدراسیون فوتبال ایتالیا قراردارد.
وی افزود:ایتالیادر 2 بخش حرفه ای و آماتور  فوتبال را دنبال می کند که در بخش حرفه ای سری A با 20 تیم،سری B با22 تیم وسری C با 60 تیم برگزار می شود.
رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا بیان کرد:دنیای لیگ آماتور ما دنیای بزرگتری است که شامل 15 هزار باشگاه ،70 هزار تیم،31 هزار داور،23 هزار مربی و در یکسال 750 هزار بازی در این لیگ انجام می شود.
ته وکیو  در مورد در آمد فوتبال در ایتالیا گفت: ایتالیا  ششمین کشور صنعتی دنیاست و دولت ششمین در آمدش را از راه فوتبال بدست می آورد.
 وی گفت: سریA  بیشترین در آمدش را از تبلیغات و حق پخش تلویزیونی بدست می آورد که مجموع  در امد آن در سال یک میلیاردو 100 میلیون یورواست.
رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا افزود:از مجموع این در آمد بخشی به سری B ، هفت درصد به سری C و پنج درصد هم به لیگ های آماتور اختصاص می یابد.
وی افزود:هزینه برگزاری مسابقات در لیگ آماتور یک میلیاردو 600 هزار یورو است و البته فدراسیون فوتبال ایتالیا نیز 5 میلیون یورو به لیگ های آماتور اختصاص می دهد.
ته وکیو  بیان کرد: مجموع هزینه برگزاری لیگ های ایتالیا  6 میلیارد یورو است.
رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا افزود: قصد بازنگری کلی درفوتبال ایتالیا در بخش های مختلف از جمله کاهش تیم ها ، نحو در آمد زایی بیشتر ،استفاده از بازیکنان ایتالیایی در فوتبال این کشور و استعدا دیابی آنان را در دستور کار داریم.
وی اظهار کرد: متاسفانه اکنون موجی در فوتبال اروپا از سوی سرمایه گذاران کشور های عربی به راه افتاده است و آنان با خرید تیم های مختلف اروپایی به دنبال مسائلی غیر از فوتبال هستند.
ته وکیو  افزود: با اجرای این روش در فوتبال ایتالیا مخالف هستم زیرا اگر زمانی این سرمایه گذاران قصد کنار رفتن را داشته باشند فوتبال ضربه بدی خواهد خورد