رقابت پر هیجان مدعیان در بالای جدول

ساعت 01:01 چهار شنبه ۹ مهر ۱۳۹۳

هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران از فردا وارد هفته یازدهم لیگ برتر می شود و در مهمترین بازی این هفته تیم های پرسپولیس و سپاهان با یکدیگر مصاف می دهند.در پایان هفته دهم تیم های تراکتور سازی ،استقلال و فولاد خوزستان رقابت نزدیکی را در بالای جدول با یکدیگر دارند.

پنجشنبه 10 مهر

گسترش فولاد – پدیده، ورزشگاه خانگی گسترش فولاد، ساعت 15:45


به گزارش روابط عمومی سارمان لیگ فوتبال ایران ،مهدی تارتار معتقد است تیمش با وجود قرار گرفتن در نیمه دوم جدول روند خوبی در پیش گرفته و همین روند در آینده از این هم بهتر می شود. آنها در حالی میزبان پدیده هستند که قصد دارند از بحران به وجود آمده در تیم رقیب استفاده کرده و 3 امتیاز این بازی خانگی را از آن خود کنند. شاگردان مرزبان سه بازی گذشته خود را در لیگ برتر با شکست پشت سر گذاشته اند و این بر خلاف روند خوب آنها در ابتدای فصل بود که باعث شد در مقطعی از بازی ها به رده سوم جدول هم صعود کنند.

نفت تهران – ذوب آهن، ورزشگاه تختی تهران، ساعت 17:10

نفت با علیرضا منصوریان فراتر از انتظارها نشان داده و علاوه بر امتیاز گرفتن از تیم های مدعی ثابت کرده که فصل گذشته بی جهت چهارمین سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا را کسب نکرده است. آنها هفته گذشته در خانه فولاد به یک تساوی ارزشمند رسیدند و حالا با ذوب آهنی بازی دارند که با شکست استقلال دوباره اوج گرفته و می خواهد ناکامی های هفته های ابتدایی  فصل را جبران کند. تقابل یحیی گل محمدی با شاگردان و تیم فصل گذشته اش از نکات جذاب این بازی است.

استقلال خوزستان – راه آهن، ورزشگاه تختی اهواز، ساعت 17:20


دو تیم پایین جدولی برای اینکه از منطقه خطر در جدول دور شوند نیاز مبرمی به 3امتیاز این بازی دارند. هر دو تیم در 2 هفته گذشته مقابل پرسپولیس شکست خورده اند. ویسی که هفته گذشته هم به داوری دیدار تیمش اعتراض داشت دوست ندارداستقلال خوزستان  در این بازی خانگی دست خالی میدان را ترک کند. استیلی هم برای جدایی تیمش از رده های پایینی جدول برنامه های ویژه ای برای این بازی دارد.

استقلال – ملوان، ورزشگاه آزادی تهران، ساعت 18:30

سه باخت پیاپی در ده هفته ابتدایی لیگ چیزی نبود که قلعه نویی و کادر فنی استقلال و همچنین هواداران پرشمار این تیم انتظار آن را داشته باشند. 3 شکستی که البته به هیچ وجه قلعه نویی را نترسانده و بعد از باخت در خانه ذوب آهن گفت مطمئن است تیمش در این فصل قهرمان می شود. هرایر مگویان و حنیف عمران زاده غایبان استقلال هستند که به دلیل مصدومیت نمی توانند تیمشان را همراهی کنند و آندو تیموریان نیز از سوی کمیته انضبا طی  با محرومیت یک جلسه ای روبرو شده ایت . ملوان انزلی اما شرایط خوبی در جدول ندارد و این روزها بیش از هر چیزی گرفتن امتیاز از استقلال آن هم در تهران برایش اهمیت دارد.

جمعه 11 مهر

سایپا – تراکتورسازی، ورزشگاه انقلاب کرج، ساعت 16

دو تیم بالای جدولی که هر کدام تا هفته یازدهم  رکوردهای جالبی از خود به جا گذاشته اند در کرج به میدان می روند . شاگردان مجید جلالی در 10 بازی گذشته لیگ فقط 5 گل خورده اند تا بهترین خط دفاع را تا اینجا از آن خود کرده باشند. تراکتورسازی هم با هدایت خطیبی و درخشش دو مهاجمش یعنی ادینیو و دلیر 20 گل به ثمر رسانده و بهترین خط حمله لیگ را دارد. باید دید در این بازی حساس، افکار کدام مربی بر دیگری می چربد؟ مجید جلالی یا رسول خطیبی؟

پیکان – صبای قم، ورزشگاه ، ساعت 17:10

تیم های نهم و دهم لیگ حاشیه امنی نسبت به دیگر تیم های پایین تر از خود دارند اما برای صعود به رده های بالاتر هم خیلی امید ندارند. منصور ابراهیم زاده که تیمش همانند هفته های ابتدایی فصل گذشته (راه آهن) نتیجه نگرفته بود به یکباره با پیکان اوج گرفت و خود را از قعر جدول نجات داد. صبای قم هم با صمد مرفاوی در پی امتیاز گرفتن از حریف در دیداری خارج از خانه است.

نفت مسجد سلیمان – فولاد، ورزشگاه ، ساعت 17:20

دومین داربی خوزستان در این فصل در شرایطی به میزبانی مسجد سلیمان برگزار می شود که آنها به تازگی مکوندی را به عنوان سرمربی به تیمشان بازگردانده اند و امیدوارند بالاخره نخستین برد خود در لیگ برتر را به دست بیاورند. فولاد هم پس از تساوی برابر نفت در خانه و برای اینکه از کورس قهرمانی عقب نیفتد نیاز به همه امتیازات این بازی دارد تا اسکوچیچ بتواند تیم قهرمان دوره گذشته را همچنان به قهرمانی امیدوار نگه دارد.

سپاهان – پرسپولیس، ورزشگاه فولادشهر اصفهان، ساعت 18:30

حساس ترین بازی هفته یازدهم مثل همیشه پرهیجان و جذاب خواهد بود. دیدارهای این دو تیم در اصفهان همواره زیبایی خاصی برای هواداران دو تیم داشته و این بار دو تیم با شرایط متفاوتی گام به زمین می گذارند. هر دو تیم سرمربی خود را تغییر داده اند و فرکی و درخشان اندیشه های خود را در این دو تیم پیاده کرده اند.

سپاهان با 17 امتیاز خود را در جمع مدعیان حفظ کرده و نمی خواهد در این بازی حیثیتی مقابل رقیب دیرینه امتیاز از دست بدهد. پرسپولیس اما از فصل دوم لیگ حرفه ای نتوانسته سپاهان را در زمین خود شکست دهد و می خواهد در دیداری که همواره با حاشیه های  زیادی روبرو است به موفقیت برسد.

سپاهان با 6 گل خورده یکی از بهترین خط دفاع های لیگ است و باید دید دو تیم در این بازی مهم چگونه مقابل یکدیگر صف آرایی می کنند.
عیار مربیان جدید سپاهان و پرسپولیس در این بازی بیشتر مشخص می شود.