برای رسیدن به شرایط ایده‌آل به زمان نیاز داریم

ساعت 01:01 پنج شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳

 سیروس محجوب در گفت و‌گو با سایت رسمی سازمان لیگ  فوتبال ایران اظهار کرد: در این فصل رقابت‌های لیگ برتر تیم‌ها همگی با بالاترین آمادگی پا به میدان می‌گذارند و به همین خاطر نیاز داریم تا در بهترین شرایط آمادگی قرار داشته باشیم.
مالک باشگاه ملوان با بیان اینکه حضور بازیکنان باتجربه‌ای چون مازیار زارع در کنار جوان کمک بسیاری را به تیم می‌کند، تاکید کرد: به نظرم ترکیب این فصل ملوان می‌تواند نتایج خوبی را در رقابت های این فصل کسب کند.
وی در مورد برنامه ریزی انجام شده در برگزاری رقابت‌های لیگ برتر گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته سطح رقابت‌های لیگ برتر بالا رفته است.
محجوب با بیان اینکه این برنامه ریزی سبب شده تا تیم‌های لیگ برتری با برنامه و انگیزه کار را دنبال کنند، اظهار کرد: این برنامه ریزی سبب شده تا حتی تیم‌هایی که مدعی قهرمانی نیستند هم با جدیت کار را دنبال کنند.
مالک باشگاه ملوان با اشاره به اینکه سازمان لیگ با انجام یک برنامه ریزی مناسب توانسته کیفیت برگزاری دیدارها را بالا ببرد، گفت: خوشحالیم که سازمان لیگ و ریاست آن همیشه از تیم‌ها حمایت کرده و تلاش می‌کنند تا سطح و کیفیت برگزاری دیدارها افزایش یابد.
محجوب به لزوم جوان‌گرایی در تیم‌های لیگ برتر اشاره کرد و گفت: اگر به فکر  جوان‌گرایی نباشیم دیر یا زود به مشکل می‌خوریم. اگر جوان‌گرایی را سرلوحه کارهای خود قرار ندهیم مطئن باشید درسطح ملی نیزبا مشکلات جدی روبرو خواهیم شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در تیم ملی  در پست‌های مختلف  با کمبود بازیکن مواجه هستیم، تاکید کرد: اگر اکنون جوان گرایی را در لیگ شروع نکنیم در جام جهانی 2018 به مشکل جدی برخورد می‌کنیم. الزام سازمان لیگ برای حضور بازیکنان جوان در تیم‌های می‌تواند کمک زیادی را به فوتبال ایران کند و شاهد بازی هایی جذاب‌تر و شاداب‌تر باشیم.
مالک باشگاه ملوان اضافه کرد: اگر به دنبال جوان کردن تیم‌ها نباشیم سطح کیفی لیگ پایین می‌آید و جذابیت آن کاهش پیدا می‌کند. ما در ایران جوانان مستعد بسیاری داریم که باید به آنها توجه کنیم و فرصت بازی کردن و حضور در تیم‌ها را به آنها بدهیم. برای داشتن موفقیت نیاز به یک برنامه  ریزی دراز مدت داریم و لازمه این موفقیت جوان گرایی است.
محجوب به میانگین سنی پایین تیم فوتبال ملوان بندر انزلی اشاره کرد و گفت: ملوان با داشتن میانگین سنی 23.8 جوان ترین تیم لیگ برتری است. ما در ملوان بازیکنانی را داریم که با زیر 10 میلیون تومان قرارداد بسته‌اند و مطمئن باشید آینده درخشانی در انتظار آنهاست.
وی در مورد اجرای قانون سقف بودجه در تیم‌های لیگ برتری افزود: اگر باشگاه‌هایی خصوصی داشته باشیم که برای گرفتن بودجه نیازمند دولت نباشند آنگاه نباید برای آنها سقفی را مشخص کرد، اما چون بیشتر باشگاه‌های ایران دولتی هستند این قانون برای آنها در نظر گرفته شده است.
مالک باشگاه ملوان اضافه کرد: باشگاه‌ها باید برای انعقاد قراردادها طوری عمل کنند که در پایان فصل حتی یک ریال بدهی نداشته باشند.  اینکه تیمی قهرمان شود ولی در پایان فصل بدهی فراوانی را به بار بیاورد چه ارزشی دارد؟  باید ورودی و خروجی تیم‌های برا اساس قانون مشخص شده باشد و از هدر رفتن بودجه جلوگیری شود.
محجوب در پایان تاکید کرد: در ایران تیم‌های پر طرفداری داریم که روند مشخصی برای صعود و پیشرفت ندارند و بسیاری از آنها دارای بدهی‌های زیادی هستند. باید این روند را اصلاح کنیم و به فکر تغییراتی جدی باشیم.