گسترش همکاری سازمان لیگ فوتبال ایران و جی لیگ ژاپن

ساعت 01:01 دو شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳

مسئولان فدراسیون فوتبال ژاپن با مهدی تاج رییس سازمان لیگ فوتبال ایران دیدار وگفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران،در این دیدار کوزوتاشیما نایب رییس و دبیر کل فدراسیون فوتبال ژاپن ،هیسائو شوتو مدیرروابط عمومی این فدراسیون مهدی تاج نایب رییس فدراسیون فوتبال و رییس سازمان لیگ ، محمدرضا ساکت مشاور عالی ،غلامرضا بهروان رییس کمیته مسابقات،حجت الله  بهمنی مدیرروابط عمومی و امور رسانه و محمد رضا کسرایی مدیر روابط بین الملل سازمان لیگ حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم مهدی تاج ضمن خیر مقدم به هیأت ژاپنی گفت: ژاپن قدمت خوبی در فوتبال دارد وسال هاست که به جام جهانی صعود می کند ودر بخش تیم های پایه نیز کار های خوبی انجام داده است.
نایب رییس فدراسیون فوتبال افزود:اکنون شرایط خوبی فراهم شده است تا زمینه همکاری 2 کشوردر لیگ برتر فوتبال ایران و جی لیگ ژاپن  فراهم شود.
رییس سازمان لیگ فوتبال ایران بیان کرد:فوتبال ایران و ژاپن مشترکات زیادی دارند و می توان برای همکاری بیشترو خواهر خواندگی 2 سازمان  قرارداد همکاری همه جانبه به امضا رساند.
این مقام مسئول تاکید کرد:در همین رابطه فردا قرارداد همکاری فدراسیون فوتبال ژاپن و فدراسیون فوتبال ایران به امضا می رسد که در این قرار داد به همکاری های 2 کشور در بخش باشگاهی نیز اشاره شده است.
تاج گفت:2 کشور می توانند با تبادل بازیکنان بایکدیگر نیز به رشد و توسعه فوتبال کمک کنند.
نایب رییس و دبیر کل فدراسیون فوتبال ژاپن  ضمن تشکر از دعوت سازمان لیگ فوتبال ایران در این جلسه گفت: لیگ حرفه ای فوتبال و تیم ملی باید موازی با هم حرکت کنند.
کوزوتاشیما بیان کرد:اگر لیگ هر کشور خوب نباشد قطعا تیم ملی آن کشور نیز ضعیف خواهد بود و اگر تیم ملی یک کشور هم خوب نباشد به لیگ لطمه خواهد خورد .
این مقام مسئول افزود:لیگ های ژاپن و ایران همواره در قاره آسیا از استاندارهای بالای  برخوردار هستند و ازنگاه کنفدراسیون فوتبال آسیا از جمله بهترین لیگ ها به شمار می روند.
وی بیان کرد:البته در برخی از سال ها لیگ های امارات و قطر با صرف هزینه های کلان توانسته اند خود را مطرح کنند اما این موضوع پایدار نبوده است.
کوزوتاشیما گفت:البته انتقادی هم متوجه این 2 لیگ است که امسال در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نماینده ای ندارند.
دبیر کل فدراسیون فوتبال ژاپن افزود: برگزاری لیگ حرفه ای نباید فقط به برگزاری آن مربوط شود بلکه  باید در تمام بخش های آن حرفه ای باشیم .
وی گفت:20 سال از عمر لیگ حرفه ای ژاپن می گذرد که در 10 سال اول آن با توجه به سرمایه گذاری زیاد باشگاه ها فوتبال ژاپن پیشرفت چشمگیری در سطح آسیا داشت اما در 10 سال دوم با توجه به رکود اقتصادی در آمد باشگاه ها کم شده است و همین امر باعث شده تا کیفیت مسابقات هم با کم بود بودجه با افت مواجه شود.
در پایان این دیدار هدایایی از سوی سازمان لیگ فوتبال ایران به مسئولان فدراسیون فوتبال ژاپن اهدا شد