تدارکات گسترده کمیته پزشکی برای لیگ چهاردهم

ساعت 01:01 دو شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳

کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال همراه با سایر بخش های سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مهیای برگزاری لیگ چهاردهم می شود.


به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، رئیس کمیته پزشکی با اعلام این مطلب گفت: تمامی تمهیدات لازم برای انجام امور پزشکی و مبارزه با دوپینگ در لیگ چهاردهم پیش بینی شده و امیدواریم لیگ پیش رو از نظر مسائل پزشکی در بالاترین سطح استانداردهای فیفا برگزار شود.
دکتر احمد هاشمیان بیان کرد:برنامه های کمیته پزشکی در 2 محور شامل امور پزشکی و موارد مبارزه با دوپینگ طراحی و اجرا خواهد شد.
این مقام مسئول افزود:در حوزه پزشکی موضوع استانداردهای کادر پزشکی شامل استخدام حداقل یک پزشک و یک فیزیو تراپیست تمام وقت و دارای گواهینامه گرید C از کمیته پزشکی فدراسیون ،در اختیار داشتن کیف تجهیزات پزشکی قابل حمل ،در اختیار گذاشتن دستگاه شوک قلبی در کنار زمین تمرینات و مسابقات ، حضور حداقل 2 دستگاه آمبولانس مجهز در کنار زمین مسابقات و وجود حداقل 2 برانکارد در هر مسابقه موارد مهمی است که طبق آیین نامه های ابلاغ شده رعایت آنها الزامی است.
وی بیان کرد: همچنین موضوع معاینات پیش از فصل بازیکنان و تشکیل شناسنامه پزشکی نیز از دیگر مواردی است که با همکاری باشگاه ها از سوی تمامی سیستم های حاضر در لیگ برتر انجام و مستندات آن ارائه شد .
هاشیمان گفت: تیم سپاهان نیز مدارک شناسنامه پزشکی بازیکنان را تا فردا تکمیل و تحویل کمیته پزشکی خواهد کرد.
وی در خصوص مسائل مبارزه با دوپینگ نیز گفت: از آنجا که محور فعالیت های مبارزه با دوپینگ آموزش و فرهنگ سازی است ،آموزش های چهره به چهره بازیکنان حاضر در تیم های لیگ آغاز شده و با تکمیل این دوره های آموزشی دیگر هیچ بازیکنی به دلیل نا آگاهی مرتکب تخلف دوپینگ نخواهد شد.
 رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال تاکید کرد:همچنین تمامی تجهیزات و ملزومات مورد نیاز نمونه گیری نیز از سوی فدراسیون خریداری و وارد کشور شده و کاملا آماده انجام ماموریت های کنترل دوپینگ هستیم
وی گفت : در فصل جاری نمونه گیری خون نیز به همراه نمونه های ادرار از بازیکنان گرفته می شود و با پیش بینی های انجام شده و همکاری باشگاه ها و بازیکنان یقین دارم شاهد برگزاری لیگی پاک و بدون دوپینگ خواهیم بود.