رونمایی ازجامع ترین تقویم لیگ برترو جام حذفی

ساعت 01:01 پنج شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳

مشاور عالی سازمان لیگ فوتبال ایران گفت:برای اولین بار از جامع ترین تقویم لیگ برتر و جام حذفی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، محمد رضاساکت افزود: ویژگی خاص این تقویم لحاظ کردن برآیند نظرات فدراسیون فوتبال،سازمان لیگ،سرمربی تیم ملی بزرگسالان و سرمربی تیم امید در آن است.
این مقام مسئول بیان کرد:در این تقویم همچنین زمان مسابقات جام باشگاه ،زمان تعطیلات نیم فصل ،تاریخ نقل انتقالات که با تاریخ نقل و انتقالات بین المللی منطبق  است دیده شده و بیشتر بازی ها نیز برای جذب تما شاگران در روز های پنج شنبه و جمعه برگزار خواهد شد.
وی افزود:اکنون برنامه یکساله ای پیش روی باشگاه ها،مربیان و رسانه ها قرارگرفته که تمامی ملاحظات داخلی و خارجی مثل مناسبت های ملی و مذهبی و مناسبت های فنی مثل اردوهای تیم ملی،مسابقات جام ملت های آسیا ،مسابقات جام باشگاه های آسیا وروزهای فیفا در آن لحاظ شده وگام بلندی در راستای ارتقای استاندارد های نوین لیگ برداشته شده است.
ساکت اظهار کرد:برای تنظیم این تقویم  دبیرسازمان ، کمیته مسابقات وکمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ تلاش ارزنده ای داشتندونظرات رییس فدراسیون فوتبال و رییس سازمان لیگ در آن لحاظ شده است و در نهایت برآیند یک هم اندیشی و تامل برنامه ریزی شده از سوی فدارسیون فوتبال،سازمان لیگ وباشگاه است.
مشاور عالی سازمان لیگ فوتبال ایران گفت:امسال تاکید وزیر  ورزش و جوانان،فدراسیون فوتبال وسازمان لیگ برانتشار مبلغ قرارداد ها از سوی باشگاه ها برای شفاف سازی بود.
وب افزود انتشار مبلغ قرارداد ها  نکته ای است که ارزیابی های اجتماعی را برای همه آحاد مردم فراهم می کند تا از طرح شایعات بزرگ نمایی های غیر واقعی و ایجاد فضای ابهام و تشکیک در مورد مبالغ قرارداد بازیکنان وکادر فنی جلوگیری شود.
ساکت بیان کرد:این راه یکی از روش های کنترل سقف بودجه باشگاه ها خواهد بود واز تاکیدات وزیر ورزش و جوانان و رییس فدراسیون فوتبال است که در این راستا سازمان لیگ فوتبال ایران پیگیر اجرای آن است.
وی افزود:یکی از روش های کنترل سقف بودجه باشگاه ها از سوی سازمان های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور همین اعلام رسمی رقم قراردادهاتوسط باشگاه هاست.
مشاور عالی سازمان لیگ فوتبال ایران اظهار کرد:در این رابطه سازمان لیگ فوتبال ایران،کمیته نقل و انتقالات و کمیته صیانت از سلامت لیگ مسئولیت راستی آزمایی و صحت این اطلاعات را بر عهده خواهند داشت.
ساکت خاطر نشان کرد:ضمانت اجرای رسیدگی و برخورد با هرگونه تخلف احتمالی کمیته صیانت از سلامت لیگ و سازمان بازرسی کل کشور است که امسال بطور جد در این راستا ورود کرده اند .همچنین مسئولیت هرگونه اطلاعات غیر واقع و نادرست بر عهد هیأت مدیره و مدیران عامل باشگاه خواهد بود و بطور مشخص این اطلاعات مورد راستی آزمایی از مسیر های مختلف پیش بینی شده قرار خواهد گرفت.
 مشاور عالی سازمان لیگ فوتبال ایران در مورد حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال لیگ برتر گفت:مسابقات فوتبال یک محصول تولیدی است که تولید کننده آن باشگاه ها،سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هستند و حقوق مادی و معنوی این محصول انحصارابه باشگاه ها ،سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تعلق دارد .
وی افزود:هرگونه بهربرداری و استفاد از رایت تلویزیونی این محصول بنا به الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیادر انحصار فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ می باشد و پرداخت حق و حقوق آن به این نهاد ها الزامی است.
ساکت تاکید کرد:در اصل مالکین مسابقات ورزشی که همان باشگاه ها سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هستند حق واگذاری یا جلوگیری از ضبط و پخش این مسابقات رابر عهده دارند،در این رابطه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در آبان 92 قبل از بسته شدن بودجه صدا و سیما در مجلس طی نامه ای به رییس سازمان صدا وسیما و رییس محترم مجلس شورای اسلامی در خواست حقوق حقه خودش را کرده و طبق قوانین بین المللی و داخلی پرداخت این حقوق الزامی است.
مشاور عالی سازمان لیگ فوتبال ایران افزود:ریاست فدراسیون فوتبال،سازمان لیگ و باشگاه ها دست در دست هم برای دریافت این حقوق جدی هستند و هرگونه اقدام برای دریافت این موضوع را در دستور کار قرارداه اند.
وی گفت:تا امروز مسئولان صدا وسیما به این موضوع  کم توجهی کرده و بطور جدی پاسخگو نبودند و هنوز برای عقد قرارداد جدید اقدام نکرده اند.
ساکت تاکید کرد:امیدواریم در چند روز آینده اقدام جدی در این رابطه انجام شود و از کج دهنی و بی توجهی به باشگاه ها ،فدراسیون فوتبال ،سازمان لیگ و علاقمندان به فوتبال که مالکان اصلی این رویداد ورزشی اند خوداری کنند.
 مشاور عالی سازمان لیگ فوتبال ایران اظهار کرد:امیدواریم مسئولان صدا وسیما دراین رابطه اقدام فوری به عمل آورند تا از هرگونه اقدام بازدارنده و تنش زا در پوشش تلویزیونی مسابقات جلوگیری شود چرا که خانواده فوتبال برای دریافت حقوق حقه اش جدی است.
ساکت گفت:انتظار می رودسازمان صدا وسیما به مکاتبات متعدد و نامه نگاری های مکرر سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال احترام بگذارد و در اسرع وقت با تعیین وقت جلسه با مسئولان این نهاد ها اقدم عاجل بعمل آورد.
وی افزود:امروز صداو سیمابالاترین بهره برداری اقتصادی را از مسابقات فوتبال بعمل می آورد و بالاترین و گرانترین تعرفه های تبلیغاتی را در هنگام پخش مسابقات از شرکت ها و موسسه های اقتصادی دریافت می کند و بایستی حقوق حقه فوتبال را به خانواده فوتبال یعنی باشگاه ها سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بپردازد.
ساکت در پایان گفت: تا امروز در این رابطه فدراسیون فوتبال،باشگاه ها و سازمان لیگ خویشتن داری بخرج داده اند وتوقع رفتار مناسب توام با همفکری و هماهنگی را از مسئولان محترم صدا وسیما دارند.