صعود هلند به نیمه نهایی با ضربات پنالتی

ساعت 01:01 یک شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳

تیم ملی فوتبال هلند با برتری مقابل کاستاریکا در ضربات پنالتی به مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2014 را صعود کرد و حریف آرژانتین شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، این دیدار در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام جهانی 2014 برزیل در ورزشگاه فونته نووا شهر سالوادور برگزار شد و در پایان 120 دقیقه تلاش گلی در برنداشت تا هلند در ضربات پنالتی به پیروزی 4 بر 3 دست یابد.
هلند در طول 120 دقیقه بارها در آستانه باز کردن دروازه کاستاریکا قرار گرفت که درخشش «کیلور ناواس» سنگربان تیم ملی کاستاریکا و بی دقتی مهاجمان نارنجی پوش سبب شد تا گلی به ثمر نرسد. شاگردان لوییس فان خال در این دیدار سه مرتبه دیرک دروازه حریف را به لرزه درآوردند و فرصت های متعددی را برای گلزنی از دست دادند. 
در دقیقه 21، حرکت درک کویت سبب شد تا رابین فان پرسی در فرصت گلزنی قرار گیرد که ضربه کاپیتان تیم ملی هلند توسط دروزاه بان کاستاریکا دفع شد. هفت دقیقه پس از آن نوبت به ممفیس رسید تا در محوطه جریمه صاحب توپ شود که این بار نیز ناواس اجازه گلزنی به بازیکنان هلند نداد. 
در دقیقه 38 هلندی ها در پشت محوطه جریمه صاحب ضربه ایستگاهی شدند که شوت سرکش وسلی اشنایدر در آستانه ورود به دروازه با واکنش دوازه بان حریف روبرو شد. 
در دقیقه 82 ضربه آزاد وسلی اشنایدر اینبار به دیرک دروازه برخورد کرد و دقایقی پس از آن رابین فان پرسی در آستانه دروازه نتوانست توپ را به گل تبدیل کند. در دقیقه 90 ارسال اشنایدر هلندی ها در آستانه گلزنی قرار دارد که این فرصت نیز به طرز عجیبی تبدیل به گل نشد تا کار به دو وقت اضافه کشیده شود. 
در وقت های اضافه نیز ضربه وسلی اشنایدر بار دیگر با بدشانسی به دیرک دروازه برخورد کرد تا ضربات پنالتی تیم برتر را مشخص کند.
در دقیقه 120 سرمربی هلند در تصمیمی جالب تیم کرول دروازه بان ذخیره خود را جایگزین یاسپر کلیسن کرد و کرول نیز با مهار دو پنالتی کاستاریکا نشان داد که در مهار ضربات پنالتی تبحر خاصی دارد.
در ضربات پنالتی، کرول موفق شد ضربات رویز و اومانا از کاستاریکا را مهار کند ولی بورگس، گونزالس و بولانوس توپ های خود را تبدیل به گل کردند.
برای هلند نیز فان پرسی، آرین روبن، وسلی اشنایدر و درک کویت در ضربات پنالتی موفق به گلزنی شدند تا لاله های نارنجی پس از تساوی صفر بر صفر در 120 دقیقه، ضربات پنالتی را 4 بر 3 پیروز شده و راهی نیمه نهایی شوند. 
به این ترتیب تیم ملی هلند که سه بار در سال های 1974، 1978 و 2010 نایب قهرمان جهان شده است، در مرحله نیمه نهایی به مصاف آرژانتینی خواهد رفت که شنبه شب برابر بل‍ژیک به برتری یک بر صفر دست یافت. 
برزیل و آلمان نیز برگزار کننده دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی خواهند بود.