مهمترین اهدف سازمان لیگ کیفی سازی ، کاهش هزینه و افزایش در آمد است

ساعت 01:01 سه شنبه ۳ تیر ۱۳۹۳

نایب رییس فدراسیون فوتبال و رییس سازمان لیگ گفت:مهمترین اهدف سازمان لیگ در فصل آینده کیفی سازی ، کاهش هزینه و افزایش در آمداست.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران،مهدی تاج در حاشیه کارگاه آموزشی صدور مجوزحرفه ای باشگاه های لیگ برتر افزود: با جوانگرایی لیگ هزینه باشگاه ها کاهش می یابد زیرا بازیکنان جوان اعداد بزرگ نمی خواهند.
این مقام مسئول افزود:با برنامه ریزی امسال لیگ 37 در صد جوان خواهد شد و این امر به بالا رفتن کیفیت لیگ نیز منجر می شود.
تاج بیان کرد:طبق آیین نامه امسال باشگاه ها موظف شده اند تا فقط 18 بازیکن بالای 23 سال را استخدام کنندوبقیه بازیکنان زیر 23 سال خواهد بودو این موضوع باعث می شود تا جوانان فرصت بیشتری را برای بازی در لیگ بدست آورند. 
نایب رییس فدراسیون فوتبال گفت:با این جوانگرایی میزان دوندگی بازیکنان بیشتر می شود، در فصل پیش طبق آمار رسمی که در اختیار داریم میزان دوندگی تیم ها بین 5/4 تا 7 کیلومتردر هربازی بود.
وی اظهارکرد:اکنون در جام جهانی میزان دوندگی بازیکنان ما نزدیک به 11کیلومتر در هر بازی است،در این جام ثابت شده که تیم هایی که توانایی و دوندگی بیشتری داشته اندبه موفقیت رسیده اند.
رییس سازمان لیگ بیان کرد:در بحث در آمد سازی برای لیگ نیز موفق شدیم قرارداد 160میلیارد تومانی را با کانون ایران نوین برای تبلیغات محیطی منعقد کنیم ،همچنین برای حق پخش تلویزیونی هم با مسئولان صدا وسیما وارد مذاکره شده ایم و امیدواریم عدد قابل توجهی را نیز در این زمینه بدست آوریم.
این مقام مسئول افزود: در بحث کیفی سازی مربیان خارجی در گذشته تایید فدراسیون فوتبال کافی بود اما اکنون مربیان خارجی باید از سوی  کمیته فنی تایید شوند.
تاج گفت:برنامه لیگ در فصل 93- 94 با در نظر گرفتن تمام جوانب بطورکامل اعلام می شود و در آن اردو ها وبرنامه های تیم ملی، امیدو جوانان در آن لحاظ شده است. در این برنامه بازی ها لیگ در روزهای آخرهفته تنظیم شده است تا بازی ها با اقبال بیشترتماشاگران روبروشود.
نایب رییس فدراسیون فوتبال بیان کرد: در فصل گذشته بازی ها در روز های میانه هفته برگزار شد که این امر باعث می شد تا تماشاگران کمتری در  ورزشگاه حضور پیدا کنندو این ضعف امسال برطرف شده است.
تاج افزود:امسال فشردگی بازی ها کمتر است و براساس برنامه کی روش که امیدواریم با تیم ملی همکاری اش را ادامه دهد برنامه ریزی شده است.
رییس سازمان لیگ افزود:در این رابطه جلسهای زا نیز در روزهای آینده با وینگادا برگزار خواهیم کرده تا برنامه های تیم امید نیز مد نظر قرار گرفته شود. 
وی افزود: امسال شرایط نظارت ناظران در مسابقات لیگ تغییرکرده و آنان باید از طریق امکانات نرم افزاری در کمترین زمان ممکن گزارش بازی ها را از طریق ایمیل به سازمان لیگ و مسئولان ارسال کنند. یکی از شرایط انتخاب ناظران داشتن حداکثر 65 سال است
رییس سازمان لیگ گفت:در گذشته ارسال گزارش بازی به روش  سنتی بود وبطور مثال اگر بازی در روز جمعه برگزار می شد تا زمانی که ناظر بازی به تهران نمی آمد گزارش بازی بدست مسئولان نمی رسید و همین امر باعث می شد در صورتی که تخلفی در بازی های لیگ برتر و سایر رده ها رخ می داد روند رسیدگی به پرونده زمان بیشتری را سپری کند و رای های انضباطی دیر تر صادر شود.
تاج افزود: امسال باشگاه ها موظف شده اند بودجه پیشنهادی خود را که به تایید هیأت مدیره ،حسابرس و بازرس قانونی باشگاه رسیده باشد را به سازمان لیگ آعلام کنند.
وی بیان کرد:طبق اعلام باشگاه ها ،صبای قم5/8 میلیارد،نفت مسجد سلیمان11 میلیارد،فولاد خوزستان 18 میلیارد،ملوان 7 میلیارد،نفت تهران 18 میلیارد،پیکان تهران 5/11 میلیارد،راه آهن 11میلیارد،پدیده مشهد8 میلیارد،ذوب آهن14 میلیارد،سایپا 8 میلیارد،استقلال خوزستان14 میلیارد ،پرسپولیس 18 میلیارد و استقلال تهران 15 میلیارد تراکتورسازی تبریز 18 میلیارد تومان بودجه خود را اعلام کرده اند.
نایب رییس فدراسیون فوتبال اعلام کرد:بیشتر باشگاه ها کمتر از بودجه پیش بینی شده هزینه های خود را به سازمان لیگ اعلام کرده اند.
وی افزود:یکی از مهمترین مواردی که کنفدراسیون فوتبال آسیا روی آن نظر دارد بحث قراردادهاست که باید شفاف باشد به همین دلیل سازمان لیگ به باشگاه ها تاکید کرده است که رقم قرارداد ها از طریق سیتم بانکی و به ریال پرداخت شود ومالیات نیز بر عهد بازیکنان و مربیان است.
تاج بیان کرد:همچنین نبایدرقم ثبت شده قرارداد ها در باشگاه ها بعد از ثبت در سایت رسمی باشگاه با رقم اعلام شده به سازمان لیگ منافاتی داشته باشد.
رییس سازمان لیگ گفت:یکی از موضوع های که باید به آن رسیدگی شود بحث کارگزاران است برخی از این گروه خودشان عامل افزایش قیمت بازیکنان هستند وباید با این پدیده مبارزه کنیم.
وی گفت:اگر مربی و بازیکن از فوتبال پول می گیرند چون زحمت می کشند حق شان است امابعضی از کار گزاران فقط زمان نقل و انتقالات در کنار فوتبال حضور دارند و دنبال سهم خواهی هستند.
تاج افزود:برای سهولت در این امر علاوه بر کارگزاران رسمی وکیل دادگستری ،پدر ،مادر خواهر، برادرو همسر بازیکنان نیز می توانند در بحث بستن قرارداد  ورود پیدا کنند.
نایب رییس فدراسیون فوتبال اظهار کرد:امیدواریم تیم ملی در بازی با بوسنی به موفقیت برسد تا برای اولین بار تیم ملی به مرحله دو جام جهانی صعود کند .
وی در باره ادامه همکاری کی روش با تیم ملی افزود:امیدواریم با کمک دولت بتوانیم زمینه ادامه همکاری این مربی با دانش و توانا را با تیم ملی فراهم کنیم.
تاج افزود:سازمان  لیگ رقابت های لیگ فصل قبل را یک ماه زودتر به پایان رساند تا کی روش فرصت بیشتری را برای آماده سازی تیم داشته باشد واکنون آثار آن را در تیم ملی شاهد هستیم