آخرين نماينده ايران از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد

ساعت 01:01 چهار شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳

شاگردان فرکي با تساوي برابر السد از دور رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا حذف شدند.

 به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، دو تيم فولاد خوزستان و السد از ساعت 19:30 امروز در اهواز به مصاف هم رفتند تا ديدار برگشت خود در دور يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا را برگزار کنند.
اين ديدار در با نتيجه 2 بر 2  پايان يافت تا السد به لطف گل زده در خانه حريف به مرحله بعد صعود کند. نجيب بلحاج(16) و خلفان ابراهيم(29) گل‌هاي السد را به ثمر رساندند و لوسيانو پريرا (77 - پنالتي و86) گل‌هاي فولاد را زد.
نيمه اول:
دو تيم بازي را با احتياط آغاز کردند و هر دو سعي مي‌کردند به آرامي به دروازه حريف نزديک شوند.
درحالي که که تيم فولاد روي دروازه السد هجوم برده بود نجيب بلحاج در دقيقه 16 توانست از موقعيت استفاده کند و روي ضد حمله تيمش را به پيش بيندازد. او در شرايطي که مدافعان فولاد را پشت سر خودش مي‌ديد از فاصله حدود 20 متري توپ را به گوشه دروازه سوشا مکاني زد تا تيمش يک بر صفر پيش بيفتد.
در ادامه اين سفيدپوشان السد بودند که بيشتر به سمت دروازه فولاد حمله مي‌کردند و رائول زمينه‌ساز بيشتر موقعيت‌هاي اين تيم بود.
در دقيقه 23 فولاد صاحب يک ضربه ايستگاهي پشت محوطه جريمه السد شد اما عبدالله کرمي و ساير بازيکنان فولاد نتوانستند از ارسال بختيار رحماني استفاده کنند.
فشارهايي که السدي‌ها روي دروازه فولاد آوردند باز هم نتيجه داد و در دقيقه 29 اين خلفان ابراهيم بود که براي دومين بار دروازه سوشا مکاني را باز کرد. جالب اينکه اين بار هم مانند گل اول توپ به کنج سمت چپ دروازه فولاد رفت با اين تفاوت که مکاني روي توپ اثر گذاشت اما تير دروازه با او ياري نکرد.
پريرا در دقيقه 36 روي دروازه السد صاحب موقعيت شد اما توپ او به کرنر رفت. کرنري که نتيجه‌اش يک پرتاب اوت براي السد قطر بود.
پنج دقيقه بعد باز هم السدي‌ها همان نقطه هميشگي دروازه مکاني را نشانه رفتند اما اين بار دروازه‌بان فولاد تسليم نشد و توپ را به کرنر فرستاد. حلفان ابراهيم اين توپ را ارسال کرد اما مستقيم در دستان سوشا مکاني قرار گرفت.
لوسيانو پريرا در دقيقه 44 بازي باز هم در محوطه جريمه السد خطرناک ظاهر شد و در حالي‌که نزديک بود با دروازه‌بان السد تک به تک شود مدافعي از پشت سر رسيد و توپ او را به کرنر فرستاد. او در وقت‌هاي تلف شده هم فرصت خوبي را از دست داد.

نيمه دوم:
نيمه دوم اين ديدار را فولاد با جديت بيشتري آغاز کرد و شاگردان فرکي که ديگري چيزي براي از دست دادن نداشتند تلاش مي‌کردند تا راه دروازه السد را پيدا کنند.
در دقيقه 54 بختيار رحماني، کاپيتان فولاد يکه به سمت دروازه السد رفت و با يک شوت از ميانه‌هاي ميدان موقعيت خطرناکي را ايجاد کرد. اين موقعتي انگار باعث شد تا السدي‌ها هم به خودشان بيايند و در برگشت در حالي‌که سوشا مکاني از دروازه بيرون آمده بود و بيرون از محوطه حضور داشت نزديک بود که السدي‌ها سومين گل را بزنند اما فولادي‌ها به آب و آتش زدند و نگذاشتند چنين اتفاقي رخ دهد و اميدهايشان کم رنگ‌تر شود.
در اين دقايق بازي سرعت بيشتري به خود گرفت و شاگردان فرکي باز هم به دنبال راهي براي رسيدن به دروازه السد بودند.
در دقيقه 62 السدي‌ها اين بار توسط حسن الهايدوس از سد مدافعان فولاد گذشتند اما باز هم واکنش سوشا مکاني مانع به ثمر رسيدن گل ديگري شد.
در برگشت اسماعيل شريفات با يک شوت دروازه السد را تهديد کرد اما توپ دفع شد و سروش رفيعي شانس خود را امتحان کرد اما توپ او از کنار دروازه السد به بيرون رفت. در اين دقايق السدي‌ها همه در زمين خود بودند و چشمشان به ضد حمله‌ها دوخته شده بود.
در دقيقه 64 پريرا يکبار ديگر با چرخشي به سمت دروازه السد اقدام به شوت زني کرد اما باز هم توپ او بي ثمر بود و از بالاي دروازه به بيرون رفت.
در دقيقه 68 سروش رفيعي از سمت راست دروازه السد حرکت کرد و از ميان دفاع چند لايه السد توپ را به سمت دروازه اين تيم نشانه گرفت اما باز هم دروازه‌بان السد اين موقعي را دفع کرد و در ادامه اسماعيل شريفات تلاش کرد با شوت خود قفل دروازه را باز کند. تلاشي بي ثمر.
دقيقه 75 بازي همان لحظه‌اي بود که بالاخره تلاش‌هاي سروش رفيعي نتيجه داد و او توانست در محوطه جريمه السد پنالتي بگيرد. عبدالکريم حسن راهي جز خطا براي توقف مهاجم فولاد پيدا نکرد و در نهايت با دادن يک ضربه پنالتي و اخراج شدن از زمين سعي کرد تا از گل خوردن تيمش جلوگيري کند.
در دقيقه 77 لوسيانو پريرا توانست زحمت رفيعي را به نتيجه برساند و ضربه پنالتي را وارد دروازه فولاد کرد.
رسيدن به دو گل مقابل تيمي 10 نفره، چيزي بود که باعث شد تا فولادي‌ها 15 دقيقه باقي‌مانده را با اميد دو چندان ادامه دهند.
لوسيانو پريرا در دقيقه 86 بازي باز هم به داد فولاد رسيد. او با ضربه سر توپ را به گوشه دروازه السد فرستاد تا بازي 2 بر 2 مساوي شود و فولاد تنها به يک گل ديگر براي صعود نياز داشته باشد.
در دقيقه 90+2 شانس به قطري‌ها رو کرد و دو ضربه پياپي فولادي‌ها بي ثمر ماند. اولين توپ به تير خورد و دومي به بيرون رفت هر چند که داور در اين صحنه اعتقادي به کرنر نداشت.
ديدار رفت دو تيم در قطر با تساوي بدون گل به پايان رسيده بود و در نهايت اين السد قطر بود که با تساوي 2 بر 2 به مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا صعود کرد.
با توجه به اينکه سه نماينده ديگر ايران در دور مقدماتي حذف شدند با شکست فولاد فوتبال يکي از نمايندگان آسيا در جام جهاني برزيل، جايي در ادامه ليگ قهرمانان آسيا نخواهد داشت.