همکاری گسترده ایران وایتالیا در بخش های مختلف فوتبال

ساعت 01:01 سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳

مدیران باشگاه جنوا ایتالیا با حضور در سازمان لیگ فوتبال ایران با محمدرضا ساکت مشاور عالی این سازمان دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران،در این دیدار دومنیکو یاروسی معاون اقتصادی، استفانو آمیرنته معاون حقوقی و جولیو مونگاردی نماینده سرمایه گذاری در ورزش باشگاه جنوا ،محمدرضا ساکت مشاور عالی  و حجت اله بهمنی مدیر روابط عمومی و امور رسانه سازمان لیگ فوتبال ایران و صادق درودگر مشاور عالی اتحادیه فوتبال در امر خصوصی‌سازی باشگاه‌های فوتبال کشورحضور داشتند. 
در ابتدای این دیدار مشاور عالی سازمان لیگ فوتبال ایران ضمن خیر مقدم به مهمانان اعلام کرد :خوشحالیم که چهرهای پرتلاش و باتجربه ورزشی از کشور ایتالیا که مهد فوتبال به شمارمی رود برای توسعه روابط ورزشی به کشورمان سفر کردند.
ساکت افزود:مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران علاقمند به حضور در این جلسه بود اما با توجه به سفرایشان به مالزی برای حضور در اجلاس کنفدراسیون فوتبال آسیا  این امر محقق نشد.
وی بیان کرد:خوشحال هستیم که این دیدار با تلاش و کوشش صادق درود گر از مدیران برجسته ورزشی کشورمان برای برقراری ارتباط ورزشی در سطوح مختلف با کشور ایتالیا برگزار شد.
مشاور عالی سازمان لیگ فوتبال ایران گفت:مردم ایران خاطره های خوبی از کشور  ایتالیا بواسطه فرهنگ ،ورزش و اقتصاد دارند و این کشور هواداران زیادی در فوتبال دارد.ایران و ایتالیا در بخش های مختلف صنعتی از جمله خودرو سازی،فولاد تکنولوژی های نوین و تجهیزات صنعتی ارتباط تنگا تنگی با یکدیگر دارند.
ساکت بیان کرد:سازمان لیگ فوتبال ایران یکی از ارکان اصلی بدنه فوتبال در کشور به شمار می رود و رقابت های لیگ برتر،آماتور و بانوان را تحت پوشش خود دارد و سالانه 6 هزار مسابقه را ساماندهی و برگزار می کند.
وی افزود:فوتبال ایران گام های سریعی را به سمت حرفه ای شدن برداشته است و امیدواریم از تجربیات شما در این زمینه استفاده کنیم .
صادق درودگر در ادامه گفت:با توجه با حجم کاری زیاد در این سازمان از اینکه این فرصت را در اختیار ما قرار دادید سپاسگزارم ،همکاری کشور های ایران وایتالیا در زمینه ورزش به 5 سال گذشته برمی گردد و اکنون به بالاترین سطح خود رسیده است .
وی افزود:در سفر نمایندگان باشگاه جنوا به ایران این گروه از شهر های تبریز،سرعین  وانزلی بازدید کردند و از فرصت های سرمایه گذاری در این شهر ها آگاه شدند.
مشاور عالی اتحادیه فوتبال در امر خصوصی‌سازی باشگاه‌ها بیان کرد:امیدواریم این گروه بتواند طرح های ورزشی خود را در ایران اجرا کند تا به رشد و توسعه فوتبال کمک شایانی شود.
جولیو مونگاردی نماینده سرمایه گذاری در ورزش باشگاه جنوا  که از سفر به ایران شگفت زده شده بود در ادامه این جلسه اعلام کرد:ایران از آن کشوری که پیش از این برای ما ترسیم کرده بودند بسیار متفاوت است و زیبایی های آن ازجمله فرهنگ مردم و توسعه آن ما را شگفت زده کرده است.
وی افزود:از این به بعد ما سفیرانی خواهیم بود که دراروپا  تبلیغات مثبتی را برای ایران انجام خواهیم داد.
مونگاردی در تشریح فعالیت هایش گفت :کار اصلی ما ایجاد مدارس فوتبال در دنیاست اکنون ما در برزیل ، اروگوئه و آرژانتین این مدارس را ایجاد کرده ایم و برای ما مهم است که این اتفاق در ایران هم رخ دهد.
نماینده سرمایه گذاری در ورزش باشگاه جنوا  اظهار کرد:ایران می تواند پایگاه خوبی برای این کار باشد زیرا با توجه به وجود نسل جوان که ماده اولیه این طرح هستند  در ایران این طرح بازدهی خوبی خواهد داشت اما در برخی از کشور های اروپایی که جمعیت آنان رو به پیری است اجرای آن ممکن نیست.
وی گفت :برای تاسیس این مراکز نیازمند همکاری فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هستیم و آمادگی کامل را برای انجام این کار داریم.
معاون حقوقی باشگاه جنوا نیز در این جلسه اعلام کرد:ما تصمیم جدی داریم که در فوتبال ایران سرمایه گذاری کنیم و تجربه وعلم ودانش خود را در این مورد در اختیار مسئولان ایرانی قرار دهیم.
استفانو آمیرنته افزود:ملت ایران به فوتبال بسیار علاقمند هستند و این موضوع باعث شد ما برای سرمایه گذاری در فوتبال ایران بیشتر ترغیب شویم.
وی بیان کرد:ایران به جام جهانی صعود کرده است و در آسیا در جایگاه نخست قرار دارد و در رنکینگ جهانی هم در رتبه خوبی ایستاده و این موضوع باعث می شود ما احترام زیادی برای شما قائل باشیم .
در ادامه این جلسه نمایندگان باشگاه جنوا در مورد نحوه در آمدزایی در فوتبال ، باشگاه داری ،تاسیس آکادمی فوتبال و حق پخش تلویزیونی ،وضعیت ورزشگاه ها وقرارداهای بازیکنان فوتبال در ایران سوالاتی را مطرح کرند که محمد رضا ساکت مشاور عالی و حجت اله بهمنی مدیر روابط عمومی و امور رسانه سازمان لیگ به آنها به تفکیک پاسخ دادند .