می خواهیم مسیر در آمد زایی برای فوتبال ادامه داشته باشد

ساعت 01:01 دو شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳

رئیس فدراسیون فوتبال در مراسم امضای قرارداد رسمی مجری تبلیغات محیطی سازمان لیگ و شرکت کانون ایران نوین گفت: برخی مشاغل در کشور هستند که ده‌ها برابر فوتبالیست‌ها درآمد دارند.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، علی کفاشیان گفت: قدمی که امروز  با امضای این قرارداد برداشته شد مربوط به شرکت ایران نوین نیست و ما هم طرف حساب این شرکت نیستیم. بلکه می خواهیم مسیر در آمد زایی برای فوتبال ادامه داشته باشد تا بهتر بتوانیم به فوتبال خدمت کنیم.
این مقام مسئول ادامه داد: در این راه فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ فوتبال ایران، شرکت ایران نوین و رسانه‌ها هم باید با یکدیگر همکاری کنند  تا به هدفی که داریم برسیم. اگر شرکت ایران نوین در کارهایش در فوتبال موفق باشد و سود بهتری کند این سود به فوتبال برمی‌گردد و به نفع خود ماست.
رئیس فدراسیون فوتبال یادآوری کرد: بحث شفاف‌سازی امر بسیار خوبی است. ما سال گذشته هم این موضوع را انجام دادیم امسال هم این کار را کردیم اما حرف من این است که شفاف‌سازی باید در مورد سایر اقشار صورت بگیرد. اسم سایر مشاغل را نمی‌آورم. اما برخی شغل‌ها ده‌ها برابر فوتبالیست‌ها درآمد دارند. یک سری متخصص در جامعه پزشکان هستند که سالانه 30 میلیارد بالاتر از دستمزد فوتبالیست‌ها می‌گیرند.
وی ادامه داد: همچنین بازرگانان هم وجود دارند که درآمدشان آنقدر بالاست که نمی‌توانیم صفرهای آن را بشماریم. اگر بازیکن رقم بالا می‌گیرد نگاه کنید که برخی از آنها پیش از شروع فصل از کشورهای دیگر پیشنهادهای بالایی داشتند اما ما از آنها خواستیم در خاک وطن خود بمانند.
کفاشیان تصریح کرد: مثلا نکونام پیشنهاد 5 میلیاردی داشت و او قبول کرد که نصف آن را بگیرد و بماند اما همان را هم ندادند. آماری که از لیست قرارداد بازیکنان منتشر شده و میانگین پولی که ورزشکاران می‌گیرند بسیار پایین‌تر از هیأت مدیره یک بانک است. فوتبال حرفه‌ای در دنیا با رقم‌های بالایی روبروست. ما به این شفاف‌سازی ادامه خواهیم داد تا این ذهنیت را از بین مردم پاک کنیم و آنها را به سمت و سوی دیگری پیش ببریم.
کفاشیان افزود: در تلاش هستیم بتوانیم حق پخش تلویزیونی را به رقم واقعی خود برسانیم و به سمت حرفه‌ای شدن پیش ببریم و از سازمان لیگ هم تلاش می‌کند تا باشگاه‌ها را ازنظر کیفیت بهبود یابد.