بازتاب نتایج نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا

ساعت 01:01 چهار شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲

نمایندگان ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با یک پیروزی و یک شکست در هفته دوم این رقابت ها دست یافتند.استقلال در قطر شکست خورد و فولاد در خانه به اولین برد این فصلش رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران،سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به بررسی این 2 بازی پرداخت که در ادامه آن را می خوانید.
اولین بردخانگی فولاد
گل کاپیتان بختیار رحمانی از روی نقطه پنالتی در نیمه دوم باعث شد تا تیم فولاد دومین بردش را در طول رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به دست آورد و با برد یک بر صفر مقابل قهرمان عربستان الفاتح رکورد شکست ناپذیریش در گروه B حفظ شد.
بختیار رحمانی دروازه بان الفاتح علی مایزادی را فریب داد و و این تنها گل بازی پس از 68 دقیقه رقابت تنگاتنگ بود پس از اینکه عبدالعزیز بو شقرا مدافع الفاتح ضربه کاپیتان فولاد را با دست کنترل کردو داور نیز نقطه پنالتی را نشان داد.در حالیکه تیم الفاتح نتوانست واکنشی به این گل نشان دهد، تیم فولاد توانست 3 امتیاز به یک امتیازی که در بازی مقابل الجیش به دست آورده بود افزوده و با 4 امتیاز در رده دوم گروه B قرار گیرد.
تنها موفقیت پیشین فولاد به رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 2006 برمی گردد که تیم القادسیه را با نتیجه 6بر صفر شکست داد و با وجود این پیروزی نتوانتست از مرحله گروهی صعود کند.
تیم فولاد پس از 8سال انتظار بعد از کسب رتبه چهارمی در لیگ برتر ایران توانست به رقابت های آسیایی  راه پیدا کند.فولاد نسبت به سال 2006 امتیازات بهتری کسب کرده و در دیدار بعدی خود به تاشکند سفر می کند تا به مصاف تیم بنیادکار برود.
هدیه رحمتی به تیم الریان
اشتباه دروازه بان تیم استقلال هدیه ای به تیم الریان بود که قهرمان دو دوره آسیا در رقابتهای گروه A لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه احمد بن علی مقابل تیم الریان با یک گل شکست بخورد.
مهاجم الریان کالو اوچه از اشتباه رحمتی در دقیقه 12 بهره برد تا بازی با وجود اینکه توپ های  امیر حسین صادقی و بوباکار کبه به تیر دروازه برخورد کرد با همین نتیجه  به سود میزبان به اتمام برسد و استقلال مانع دومین شکست متوالی اش در لیگ قهرمانان آسیا بشود.
با این نتیجه تیم استقلال در انتهای جدول گروه A قرار گرفت و تیم الریان توانست شکست سه بر دو مقابل الجریزه امارات را به فراموشی بسپرد و توانست به جمع مدعیان ملحق شود.