شکست استقلال مقابل الريان در قطر

ساعت 01:01 سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲

تيم فوتبال استقلال در دومين بازي خود در ليگ قهرمانان آسيا برابر الريان شکست خورد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، هفته دوم مسابقات ليگ قهرمانان آسيا امشب (سه‌شنبه) پيگيري شد که طي آن در گروه A الريان قطر برابر استقلال به برتري يک بر صفر رسيد. اوچه در دقيقه 15 تک گل بازي را به ثمر رساند.

نيمه اول

اين ديدار در هواي شرجي قطر و در دماي 25 درجه سانتيگراد از ساعت 19 به وقت تهران در ورزشگاه احمد بن‌علي آغاز شد و با اينکه نماينده کشورمان براي پيروزي به قطر رفته بود، اما در ابتداي نيمه اول روي يک حرکت ساده غافلگير شد.

ارسال بازيکنان الريان از ميانه‌هاي ميدان روي دروازه استقلال با خروج رحمتي و اشتباه بچه‌گانه اين دروازه‌بان با تجربه همراه بود. روي اين ارسال توپ از دستان رحمتي رها شد تا اوچه مهاجم نيجريه‌اي نماينده قطر در دقيقه 15 به راحتي دروازه آبي‌پوشان را باز کند.

استقلالي‌ها با دريافت اين گل با روحيه‌اي تضعيف شده بازي را ادامه دادند و براي لحظاتي در شوک اشتباه رحمتي بودند. در دقيقه 25 ابوبکر کبه روي يک ارسال محمد قاضي را صاحب موقعيت مناسبي کرد تا نماينده کشورمان بتواند گل مساوي را به ثمر برساند اما ضربه مهاجم استقلال توسط دروازه‌بان الريان مهار شد.

چند دقيقه بعد آبي‌پوشان پشت محوطه جريمه الريان صاحب يک ضربه ايستگاهي شدند اما ارسال ايمان مبعلي راه به جايي نبرد و در ادامه بازهم بازيکنان الريان به سمت دروزاه استقلال حمله کردند که البته شوت پشت محوطه آنها در دقيقه 30 به بيرون رفت.

استقلال در دقيقه 33 بهترين فرصت را براي به تساوي کشاندن بازي در نيمه اول به دست آورد. اين بار ايمان مبعلي ارسال خوبي روي دروزاه الريان داشت و توپ پس از رسيدن به ساموئل زير پاي اميرحسين صادقي افتاد که ضربه مدافع استقلال در يک رفت و برگشت بار ديگر به خودش برخورد کرد اما اين توپ پس از برخورد به تير دروازه اميدهاي استقلالي‌ها را نا اميد کرد.

در دقيقه 40 نوبت بازيکنان الريان بود که بار ديگر روي دروازه آبي‌پوشان ايجاد خطر کنند. ارسال از سمت راست خط دفاعي استقلال روي يک کار تمرين شده تيمي به چو بازيکن کره‌اي الريان رسيد اما اين بار رحمتي موفق بود و ضربه نه چندان قدرتمند بازيکن الريان را مهار کرد.

شاگردان امير قلعه‌نويي در دقايق باقي مانده نيمه اول تلاش زيادي براي جبران نتيجه و به تساوي کشيدن بازي انجام دادند اما مدافعان الريان موفق عمل کردند و اجازه نزديک شدن بازيکنان استقلال به دروازه خود را ندادند.

در دقيقه 45 بار ديگر بازيکنان الريان شانس خود را با شوت از پشت محوطه جريمه امتحان کردند اما صورت حنيف عمران‌زاده مانع عبور توپ و رسيدن آن به دروازه شد.

نيمه دوم

استقلالي‌ها با شکست يک بر صفر نيمه دوم را آغاز کردند که امير قلعه‌نويي براي تغيير روند بازي تصميم گرفت هاشم بيک‌زاده را جايگزين پژمان نوري کند. دقايق ابتدايي نيمه دوم موقعيت‌هاي چنداني روي دروازه 2 تيم ايجاد نشد اما در دقيقه 55 و 56 اوچه بار ديگر روي دروازه استقلال خطراتي ايجاد کرد.

در ادامه استقلالي‌ها در دقيقه 57 جواب حملات الرياني‌ها را دادند اما شاگردان امير قلعه‌نويي باز هم نتوانستند به گل برسند و اين موقعيت هم از دست رفت.

قلعه‌نويي براي اينکه توان هجومي تيمش را بالاتر ببرد آرش برهاني را جايگزين ايمان مبعلي کرد و تعويض سرمربي استقلال باعث عقب نشيني الرياني‌ها شد.

استقلال در دقيقه 73 صاحب يک موقعيت ديگر شد و اين بار محمد قاضي بود که پاس خوبي به کبه فرستاد تا مهاجم بورکينافاسويي استقلال با يک شوت محکم دروازه الريان را هدف بگيرد، اما دروازه‌بان اين تيم با نوک انگشتان توپ کبه را رد کرد و اين توپ نيز در ادامه به تير دروازه الريان خورد.

آبي‌پوشان که شرايط دشواري را سپري مي‌کردند براي فرار از دومين شکست خود در هفته دوم ليگ قهرمانان آسيا فشار را بيشتر کردند و اين بار در دقيقه 76 ارسال خسرو حيدري به محمد قاضي رسيد اما اين بار هم بازيکنان استقلال موفق به گلزني نشدند.

احمد جمشيديان تعويض بعدي امير قلعه‌نويي بود و اين بازيکن در دقيقه 76 جاي عليرضا نيکبخت را گرفت.

هاشم بيک‌زاده در نبود ايمان مبعلي مامور ارسال ضربات ايستگاهي آبي‌پوشان بود و در دقيقه 80 ارسال خوبي روي دروازه الريان داشت اما مدافعين اين تيم قطري هوشيار بودند و اين حمله استقلال را هم مهار کردند.

دقيقه 85 موقعيت مناسبي براي استقلال به وجود آمد و خطاي بازيکنان الريان چسبيده به محوطه جريمه روي حنيف عمران‌زاده اين شانس را به استقلالي‌ها داد تا بازي را به تساوي بکشند اما ضربه جمشيديان به ديوار دفاعي برخورد کرد. در برگشت هم ارسال بازيکنان استقلال به ضربه سر جمشيديان همراه بود که اين توپ را نيز دروزاه‌بان الريان مهار کرد.

دقيقه 86 نوبت با بازيکنان الريان رسيد تا روي يک ضد حمله دروزاه استقلال را براي بار دوم باز کنند. اين بار اميرحسين صادقي دچار اشتباه شد تا مهاجم حريف با مهدي رحمتي تک به تک شود و حتي ضربه او تا آستانه باز شدن دروازه آبي‌پوشان رفت اما ساموئل با يک تکل بلند توپ را از روي خط دروازه به کرنر فرستاد.

در دقيقه 89 استقلال بار ديگر صاحب موقعيت شد و اين بار آرش برهاني بود که درون محوطه جريمه شانس باز کردن دروازه الريان را داشت اما ضربه او هم توسط دروازه‌بان آماده الريان مهار شد. در دقيقه 3+90 دروازه بان الريان توپ را از روي خط دروزاه برگشت داد.

در نهايت استقلال اين بازي را هم با شکست پشت سر گذاشت تا بدون امتياز در قعر جدول گروه A قرار بگيرد.