نگاهي به ديدارهاي مرحله نيمه‌ نهايي جام‌ حذفي

ساعت 01:01 دو شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲

دو ديدار نيمه‌نهايي جام حذفي روز سه‌شنبه در تهران و تبريز برگزار مي‌شود و استقلال ميزبان مس کرمان است و فولاد خوزستان ميهمان تيم تراکتورسازي تبريز است.

 به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، مرحله نيمه‌نهايي جام حذفي روز سه‌شنبه با انجام دو ديدار در تهران و تبريز برگزار مي‌شود.
 از 4 تيم صعود کرده به اين مرحله فقط تيم مس کرمان است که در رده آخر جدول ليگ است. استقلال، فولاد در ليگ برتر هم مدعي قهرماني هستند و تراکتورسازي هم در رده ششم جدول قرار دارد. نگاهي به اين دو مسابقه مي‌اندازيم؛
تراکتورسازي تبريز - فولاد خوزستان؛ نبرد توني و فرکي
نبرد دو تيم قرمزپوش مي‌تواند بسيار جذاب و تماشاگر پسند شود. فولاد در ليگ برتر هم مدعي قهرماني است و مي‌خواهد در فينال جام حذفي هم حضور داشته باشد از سويي ديگر تراکتورسازي که از قهرماني در ليگ برتر نا اميد شده نمي‌خواهد يک جام ديگر را هم از دست بدهد.
توني اوليويرا سرمربي محبوب هواداران تراکتورسازي به اين تيم آمده و قطعا سه‌شنبه تماشاگران زيادي براي حمايت از تراکتورسازي به ورزشگاه مي‌آيند. هواداران پرشور تبريزي براي ديدن اولين برد تيم‌ محبوب‌شان با اوليويرا به ورزشگاه مي‌آيند و سرخپوشان تبريزي روي سکوها يار دوازدهم قدرتمندي دارند.
فولاد براي عبور از تراکتورسازي کار سختي را در تبريز دارد. ديدار دو تيم در هفته سيزدهم ليگ برتر هم با نتيجه دو بر دو مساوي تمام شده است و بازي برگشت هم در هفته بيست و هشتم برگزار خواهد شد.
تراکتورسازي نسبت به نيم فصل اول تغييرات زيادي داشته و اکنون مربي پرتغالي و محبوب جانشين مجيد جلالي شده و مديرعامل باشگاه هم تغيير کرده و نظمي جاي زيني‌زاده را گرفته است.
از نظر فني اما مشخص نيست که تراکتورسازي چه تغييراتي داشته است.
فولاد ولي همان تيم يکدست و بي‌حاشيه نيم فصل اول است که دليلش فقط حسين فرکي است. فرکي که هواداران اهوازي به او لقب «سلطان خوزستان» داده‌اند اگر بتواند اين تيم را به فينال جام حذفي هم ببرد بين فوتبالدوستان خوزستاني محبوب‌تر خواهد شد.
مسيرتراکتورسازي تا نيمه نهايي:
تراکتورسازي 3- ماشين سازي صفر( ماشين سازي انصراف داد.)
نفت مسجد سليمان صفر- تراکتورسازي 2
راه آهن صفر- تراکتورسازي 2
تراکتورسازي براي رسيدن به اين مرحله فقط يک تيم ليگ برتري را حذف کرده است.
مسير فولاد خوزستان تا نيمه‌نهايي:
فولاد خوزستان بدون بازي تا مرحله يک چهارم نهايي صعود کرد و در اين مرحله توانست پرسپوليس را در ضربات پنالتي شکست بدهد و راهي نيمه‌نهايي شود.
فولاد در دو ديدار گذشته بدون بازي مقابل تيم‌هاي فولاد يزد و فولاد نوين اهواز به پيروزي رسيده بود.
استقلال - مس کرمان: آبي‌پوشان قهرمان 90 درصدي
امير قلعه‌نويي در مرحله يک چهارم نهايي و قبل از بازي با ذوب آهن گفته بود که اگر اين بازي را ببريم 90 درصد قهرمان جام حذفي خواهيم شد. بنابراين بايد استقلال را مقابل مس پيروز بدانيم.
روي کاغذ همه شانس برد را به شاگردان قلعه‌نويي مي‌دهند اما فوتبال و به ويژه جام حذفي قابل پيش بيني نيست.
مس کرمان که آخرين تيم جدول ليگ است تمام تمرکزش بر روي بقا در ليگ برتر است و شايد خيلي حواس مسئولان و کادر فني اين تيم به جام حذفي نباشد.
با اين حال بوناچيچ که چهارمين سرمربي اين فصل مس کرمان است خيلي دوست دارد تا با خلق يک شگفتي  در جام حذفي کرماني‌ها را به بقا در ليگ برتر اميدوار کند و پيروزي مقابل استقلال باعث مي‌شود که بوناچيچ با يک تير دو نشان بزند هم تيم مس را به فينال جام حذفي برساند و هم اين تيم را به بقا در ليگ برتر از نظر روحي و رواني اميدوارتر کند.
البته اين روياي شيرين کويرنشينان و بوناچيچ است ولي در دنياي واقعي ستاره‌هاي استقلال که اکنون در ليگ برتر هم صدرنشين هستند به هيچ عنوان نمي‌خواهند قهرماني در جام حذفي را از دست بدهند. آنها خود را قهرمان 90 درصدي جام حذفي مي‌دانند و مي‌خواهند اين قهرماني را صدرصد بکنند. امير قلعه‌نويي هم که اين‌ روزها حسابي از دست کي‌روش و حرف‌هايش دلخور است مي‌خواهد يک موفقيت ديگر براي خود در استقلال ثابت کند.
مسير استقلال تا نيمه‌ نهايي:
استقلال يک - کاسپين قزوين صفر
استقلال 2- ملوان صفر
ذوب آهن صفر- استقلال يک
آبي‌پوشان براي رسيدن به اين مرحله دو تيم ليگ برتري را حذف کرده‌اند. جالب است که استقلال دو ديدار تکراري داشته است. ديدار با ذوب آهن و مس کرمان بلافاصله بعد از بازي اين تيم در جام حذفي و ليگ تکرار شده است.
مسير مس کرمان تا نيمه نهايي:
مس کرمان 3- شهرداري دزفول يک
مس کرمان2- نفت اميديه 1
مس کرمان 3 نفت آبادان يک
مس بدون ديدار با يک تيم ليگ برتري و بدون اينکه حتي يک بازي خارج از کرمان به ميدان برود به نيمه‌نهايي رسيده است. استقلال اولين حريف ليگ برتري مس و اولين ديدار خارج از خانه اين تيم است.
فينال جام حذفي نيز قرار است روز 25 بهمن‌ماه برگزار شود.
اسامي داوران و برنامه اين دو بازي به شرح زير است:
سه شنبه 15/11/92 – ساعت 14:30
تراکتورسازي تبريز – فولاد خوزستان – يادگار امام (ره) تبريز
عليرضا فغاني – حسن کامراني فر – محمدرضا منصوري – پيروز سيف الله پور – ناظر: مسعود مرادي
سه شنبه 15/11/92 – ساعت 17
استقلال – مس کرمان – آزادي تهران
تورج حق وردي – رضا سخندان – سعيد قاسمي – محمدرضا فغاني – ناظر: عبدالله باعزم

کلید واژه