فولاد - پرسپوليس؛کدام قرمزپوش صعود مي‌کند؟

ساعت 01:01 شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲

 آخرين ديدار از مرحله يک چهارم نهايي جام حذفي روز يکشنبه بين دو تيم پرسپوليس و فولاد خوزستان در اهواز برگزار مي‌شود تا تکليف چهارمين تيم صعود کرده به نيمه نهايي هم مشخص شود.

به گزارش فارس، استقلال و مس کرمان روز 15 بهمن ديدار نيمه نهايي را انجام مي‌دهند و در اين سوي جدول هم تراکتورسازي منتظر است تا ببيند از بين دو تيم پرسپوليس و فولاد کدام تيم حريفش در نيمه‌نهايي خواهد شد.

پرسپوليس در هفته بيست و دوم ليگ برتر در روز 21 دي ماه در اهواز مقابل فولاد شکست خورد. پيش از آن مسابقه، سرخپوشان تهراني وضعيت مناسبي در نتيجه‌گيري و جدول ليگ داشتند اما بعد از شکست دو بر يک در ورزشگاه غدير اهواز همه چيز عليه پرسپوليس شد و آنها  حتي به گسترش فولاد تبريز هم باختند تا اميدشان در ليگ برتر براي قهرماني به حداقل برسد. در فاصله کمتر از 15 روز پرسپوليس دگرگون شده است، اکنون جام حذفي تنها اميد علي دايي براي قهرماني است. البته شاگردان دايي مانعي از فولاد مقابل خود دارند. فولادي که صدرنشين ليگ برتر است؛ حاشيه‌اي خاصي ندارد و برعکس پرسپوليس در آرامش کامل به سر مي‌برد و بازيکنانش با اعتماد به نفس از پيروزي دوباره مقابل پرسپوليس سخن مي‌گويند اما سرخپوشان تهراني در کانون بحران و حاشيه‌ قرار دارند. محمد رويانيان از مديرعاملي باشگاه کنار رفته و علي پروين سرپرست موقت باشگاه است؛ بازيکنان پرسپوليس ممنوع المصاحبه شده‌اند وضعيت مالي هم اگر وخيم نباشد خيلي هم مناسب نيست. شايعه‌ استعفاي دايي هم هر روز به گوش مي‌رسد، سيدجلال حسيني مدافع ملي پوش پرسپوليس هم ظاهرا ساز جدايي کوک کرده است، در چنين شرايطي بسياري از اهالي فوتبال شانس فولاد خوزستان را براي پيروزي بيشتر مي‌دانند؛ اما علي دايي همواره ثابت کرده که وقتي در فشار و تنگنا قرار مي‌گيرد کارهاي خارق‌العاده مي‌کند. اين ويژگي بارز دايي بوده و هست او در زمان بازيگري‌ا‌ش هم همواره در اوج انتقاداتي که به او مي‌شد گل‌هاي حساس و سرنوشت سازي براي تيم ملي مي‌زد و هواداران پرسپوليس اميدوارند که تيم دايي اين بار هم همان شخصيت دايي را در ميدان نشان بدهد.

پرسپوليس اگر فولاد قرمزپوش را از سر راه بردارد در نيمه نهايي بايد مقابل ديگر تيم قرمزپوش يعني تراکتورسازي در 15 بهمن ماه ديدار نيمه‌نهايي را برگزار کند.

آنچه مسلم است اينکه يک تيم قرمز پوش در فينال حضور خواهد داشت اما مشخص نيست اين تيم کدام  سرخپوش است؛ پرسپوليس، تراکتورسازي يا فولاد خوزستان!؟

حسين فرکي دوست ندارد بهترين فرصت را براي کسب يک رکورد تاريخي از دست بدهد او در اين فصل فرصت قهرماني در دو جام را دارد و زماني هم در تيم ملي مربي علي دايي بوده و بيشتر از هر فرد ديگري با افکار فوتبالي دايي آشناست بايد ديد اين مرتبه هم او فوت کوزه‌گري را پيش خود نگه داشته يا علي دايي مي‌تواند استادش را اين مرتبه مغلوب کند و انتقام باخت در ليگ را هم از فرکي بگيرد. اين سومين تقابل دايي و فرکي در اين فصل است. از دو ديدار قبلي يکي را فرکي برده و ديگري را علي دايي. بايد ديد در سومين نبرد کدام يک پيروز مي‌شوند.