استقلال - ذوب آهن؛ برد تکراري براي قهرماني

ساعت 01:01 شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ،  پنج ديدار پاياني هفته بيست و چهارم ليگ برتر و يک بازي معوقه از هفته بيست و سوم ليگ روز يکشنبه برگزار مي‌شود.
استقلال در اين هفته اگر پيروز شود فرارش را به سوي قهرماني آغاز مي‌کند و با دو امتياز اختلاف صدرنشين مي‌شود. ولي پايان هفته بيست و چهارم بعيد است براي پرسپوليس خوش باشد با توجه به باخت آنها مقابل گسترش فولاد تبريز، احتمال دارد سرخپوشان تهراني دو پله هم سقوط کنند.
نگاهي به اين پنج ديدار مي‌اندازيم:
استقلال - ذوب آهن اصفهان؛ برد تکراري براي قهرماني
نتيجه ديدار رفت: ذوب آهن 2- استقلال صفر
اين دو تيم سه‌شنبه هفته گذشته در جام حذفي مقابل هم در اصفهان بازي کردند که استقلال يک بر صفر ذوب آهن را شکست داد و به نيمه‌نهايي صعود کرد. آبي‌پوشان اکنون مي‌خواهند با يک برد تکراري فرار‌شان را به سوي قهرماني آغاز کنند و صدر جدول را از قرمزپوشان فولاد پس بگيرند. روي کاغذ ذوب آهن بازهم شانس اندکي براي پيروزي دارد. البته جنگ لفظي بين دو باشگاه نيز درگرفته و سايت ذوب آهن برد استقلال در جام حذفي را به خاطر حرکت خشن آندرانيک تيموريان زير سوال برده و نوشته پيروزي به چه قيمتي؟! به هر حال استقلال اميدوار است که در ورزشگاه آزادي تنها نماند و هواداران به ورزشگاه بيايند. مجيد غلام نژاد و هاشم بيک‌زاده دو بازيکن محروم استقلال در اين بازي هستند. البته مصدومان اين تيم رسيده‌اند و قلعه‌نويي دغدغه‌ زيادي ندارد.
در آن سوي ميدان اما ذوب آهن اگر شکست بخورد ممکن است رتبه سيزدهمي‌اش را  هم از دست بدهد. مساوي هم براي اين تيم در ورزشگاه آزادي نتيجه خيلي بدي محسوب نمي‌شود ولي اگر بتواند با خلق يک شگفتي آبي‌پوشان را شکست بدهد شانس صعود تا رتبه يازدهم جدول را دارد ضمن اينکه صدرنشيني فولاد را تمديد مي‌کند.
ملوان - تراکتورسازي؛ تراکتور بي سرمربي از مرداب به سلامت مي‌گذرد؟
نتيجه ديدار رفت: تراکتورسازي 2 - ملوان 2
ملوان نسبت به بازي رفت با تراکتورسازي مديرعاملش را در اختيار ندارد اما تراکتورسازي تغييرات بيشتري کرده است. مجيد جلالي و فرهاد پورغلامي سرمربي و مربي اين تيم ديگر همراه قرمزپوشان تبريزي نيستند، زيني‌زاده مديرعامل باشگاه هم از اين باشگاه جدا شده است و تراکتورسازي با نتايج دور از انتظاري که گرفته‌ ديگر مدعي قهرماني هم نيست و روي پله ششم جدول جا خوش کرده‌اند. در حالي که رتبه هفتمي ملوان نتيجه مطلوبي براي ملوان محسوب مي‌شود. اسکوچيچ اگر بتواند در انزلي تراکتورسازي را شکست بدهد در آنصورت مي‌تواند به رده‌هاي بالاتر جدول هم چشم داشته باشد. بايد ديد تراکتورسازي بي ‌سرمربي مي‌تواند از مرداب انزلي به سلامت عبور کند يا چرخ‌هاي تراکتور اين بار در مرداب گير مي‌کند؟ البته باغ‌آبادي مربي که اکنون هدايت تراکتورسازي را برعهده دارد وعده داده که شعار محبوب «عيبي يوخ» که نشانگر رابطه صميمي هواداران با تراکتورسازي بود را به ورزشگاه‌ها برمي‌گرداند.
صباي قم - داماش گيلان؛  شام آخر ناظمي؟
نتيجه ديدار رفت: داماش 2- صباي قم يک
صباي قم در اين هفته فرصت صعود يک پله‌اي دارد به شرطي که بتواند داماش بحران‌زده را در خانه شکست بدهد. صمد مرفاوي مي‌خواهد تيمش را به رده دهم برساند و در اين هفته کار سختي هم پيش رو ندارد. زيرا داماش گيلان در شش ديدار اخير خود 5 باخت و يک مساوي داشته و حتي مديرعامل باشگاه هم صحبت از برکناري افشين ناظمي سرمربي داماش پيش از اين مسابقه کرده بود. بنابراين بعيد نيست در صورت باخت داماش، ناظمي از سرمربيگري داماش کنار گذاشته شود؛ اما اگر او بتواند نوار ناکامي‌ها داماش را قطع کند شايد همچنان سرمربي بماند.
فجرسپاسي- راه آهن؛ جدال شش امتيازي ته جدولي‌ها
نتيجه ديدار رفت: راه آهن صفر - فجرسپاسي صفر
اين مسابقه يک بازي شش امتيازي در انتهاي جدول است. هر دو تيم 19 امتيازي هستند و راه آهن به لطف دو گل زده بيشتر در رده چهاردهم است و فجري‌ها پانزدهم هستند. هر دو تيم با 30 گل خورده يکي از ضعيف‌ترين خطوط دفاعي ليگ را در اختيار دارند. ابراهيم‌زاده اگر نمي‌خواهد سقوط يک تيم در کارنامه خوب مربيگري‌ا‌ش ثبت شود بايد در اين بازي پيروز شود. تيم برنده شانس صعود تا رده سيزدهم جدول را دارد. محمود ياوري هم بعد از يک برد خوب خارج از خانه دوباره انرژي گرفته و بازيکنان فجر اعتماد به نفس بهتري پيدا کرده‌اند.
سپاهان - استقلال خوزستان؛ سپاهان جانشين پرسپوليس مي‌شود؟
نتيجه ديدار رفت: استقلال خوزستان صفر- سپاهان 2
سپاهان در صورت پيروزي در اين مسابقه جانشين پرسپوليس در رتبه سوم جدول ليگ مي‌شود البته به شرطي که نفت نتواند در ديدار معوقه مقابل مس کرمان به پيروزي برسد.سپاهان مي‌خواهد همچنان در کورس بماند.
استقلال خوزستان تيم پرنوساني است و اگر آبي‌هاي  اهواز روز خوب‌شان نباشد پيروزي براي سپاهان خيلي سخت به دست نمي‌آيد ولي اگر شاگردان ويسي در اوج باشند ممکن است در اصفهان هم يک شگفتي رقم بخورد.
مس کرمان - نفت تهران؛ بازگشت لوکا براي بقا
نتيجه ديدار رفت: نفت تهران يک - مس کرمان صفر
اين مسابقه ديداري معوقه از هفته بيست و سوم است که به دليل شرکت تيم زير 22 سال ايران در مسابقات آسيايي اين بازي به تعويق افتاد و اکنون در اين مسابقه چهارمين سرمربي اين فصل مس کرمان مقابل يحيي گل‌محمدي مي‌نشيند. لوکا که به گفته مديرعامل باشگاه مس کرمان قول داده اين تيم را در ليگ برتر نگه ‌دارد بايد سه امتياز از نفت تهران بگيرد تا حداقل فاصله ‌اش با فجر و راه آهن بيشتر نشود و به حضور در پلي آف اميدوار بماند. نفت هم که در کورس قرار دارد و در صورت برد يا مساوي بالاتر از پرسپوليس قرار مي‌گيرد. لوکا بوناچيچ که فصل گذشته سرمربي مس بود در پايان فصل از اين تيم جدا شد و اکنون دوباره به مس کرمان بازگشته است.
در هر صورت پايان هفته بيست و چهارم براي پرسپوليس بعيد است که خوش تمام شود زيرا در صورت برد سپاهان و نفت، شاگردان دايي به رده پنجم سقوط مي‌کنند.
برنامه و اسامي داوران ديدارها به شرح زير است:
ديدار معوقه هفته بيست و سوم 6/11/92
* مس کرمان-نفت تهران ساعت 14:30 ورزشگاه امام علي کرمان
اشکان خورشيدي-حسن کامراني فر- محمدرضا عيوض محمدي- رضا عادل- ناظر: حيدر شکور
هفته بيست وچهارم
يکشنبه 6/11/92
* ملوان انزلي- تراکتورسازي تبريز ساعت ساعت 14:30 ورزشگاه تختي انزلي
يداله جهانبازي-سعيد زارع-حسن توماري-محمدرضا فغاني-ناظر:علي نقي مصطفي نژاد
* صباي قم- داماش گيلان ساعت 14:30 ورزشگاه يادگار امام قم
سعيد فتاحي-رسول فروغي-هادي طوسي-اميد سعيدفر- ناظر:زاهد بحريني
* فجر شهيد سپاسي-راه‌آهن ساعت 14:30 ورزشگاه حافظيه شيراز
عليرضا فغاني-سعيد قاسمي-جليل شعراني- جمشيد محمدي- ناظر:اسماعيل صفيري
* استقلال-ذوب آهن ساعت 14:30 ورزشگاه آزادي تهران
 البرز حاجي پور-محمدرضا منصوري-سجاد طوري-حسن اکرمي- ناظر: محمدرضا پيروزرام
* سپاهان-استقلال خوزستان ساعت 14:30 ورزشگاه فولادشهر اصفهان
قاسم واحدي-محمدرضا اميني-فريد اميدوار-زاهدي فر- ناظر: مسعود مرادي