بزرگترین همایش مبانی مبارزه با دوپینگ در فوتبال فردا برگزار می شود

ساعت 01:01 سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲

کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال اطلاعیه ای را در رابطه با برگزاری بزرگترین همایش مبانی مبارزه با دوپینگ فوتبال صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال با همکاری فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و هیات فوتبال تهران قصد دارد تا یک دوره همایش مبارزه با دوپینگ فوتبال را با ظرفیت بیش از 1000 نفر از بازیکنان، کادر فنی و کادر پزشکی کلیه تیم های فوتبال استان تهران برگزار کند. دوره فوق با هدف تعریف دوپینگ،نقش مکملها در دوپینگ، فرم معافیت درمانی(TUE) ، آشنایی با داروهای ممنوعه 2014 وعوارض جانبی آنها، جایگاه مبارزه با دوپینگ در ایران و جهان و اصول کلی نمونه گیری روز چهارشنبه دوم بهمن ماه از ساعت 17 در مجموعه فرهنگی ایوان شمس واقع در بزرگراه شهید گمنام ، تقاطع بزرگراه کردستان برگزار می شود.
گفتنی است طبق توافقات انجام شده با سازمان لیگ فوتبال و بر اساس اصول آئین نامه ملی مبارزه با دوپینگ از فصول آتی، ارائه گواهینامه شرکت در این کلاس ها در زمان ثبت قرار داد بازیکنان (فصل نقل و انتقالات) الزامی است و بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم های فوتبال (لیگ برتر و دسته اول) که  موفق به شرکت در کلاس های گذشته نشده اند، باید در هیات فوتبال استان حضور داشته و ثبت نام کنند تا بتوانند گواهینامه این دوره را کسب کنند و برای ثبت قرارداد در فصل 94-93 مشکلی نداشته باشند.
در حال حاضر کلاسهای مبارزه با دوپینگ چهره به چهره توسط کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال برای هشت باشگاه لیگ برتر و دو باشگاه لیگ یکی برگزار شده و باشگاه های باقیمانده ملزم به برگزاری این کلاسها تا پایان فصل جاری رقابتها هستند.
لازم به ذکر است در پایان همایش، جلسه پرسش و پاسخ برگزار خواهد شد و دکتر احمد هاشمیان، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال، دکتر توحید سیف، مسئول زیرکمیته مبارزه با دوپینگ و دکتر زهره هراتیان، مسئول زیر کمیته توسعه پزشکی به سوالات حضار پاسخ خواهند داد.