نگاهی به مرحله يک چهارم جام حذفي کشور

ساعت 01:01 دو شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، دو ديدار از مرحله يک چهارم حذفي روز سه‌شنبه اول بهمن ماه در تهران و اصفهان برگزار مي‌شود. نگاهي به اين دو بازي مي‌اندازيم؛
ذوب آهن - استقلال؛ عبور از نصف جهان به سوي قهرماني
ذوب آهن که براي بقا در ليگ برتر تلاش مي‌کند بايد در کمتر از شش روز دو بار با استقلال صدرنشين ليگ برتر بازي کند. اولين مرتبه روز سه‌شنبه اول بهمن ماه است که بايد در مرحله يک چهارم جام حذفي مقابل آبي‌پوشان تهراني صف آرايي کند.
ذوب آهن، جام حذفي را هم ظاهرا جدي گرفته‌ و دوست دارد اين فصل تلخ را با يک موفقيت به پايان برساند هرچند وضعيت تيمي‌شان خيلي مناسب نيست.
استقلال هم در ليگ برتر و هم در جام حذفي مدعي قهرماني است و امير قلعه‌نويي معتقد است اگر مقابل ذوب آهن پيروز شوند به احتمال 90 درصد در جام حذفي قهرمان خواهند شد. تمام اين اتفاق‌ها در حالي رقم مي‌خورد که استقلال سه ستاره تاثيرگذارش را از دست داده است. فرهاد مجيدي، جواد نکونام و پژمان منتظري در نيمه راه استقلال را تنها گذاشتند و رفتند با اين حال تيم استقلال همچنان در قواره يک مدعي قهرماني است. اگر امير قلعه‌نويي بتواند در اين فصل دو جام قهرماني بگيرد رکوردي تاريخي از خود در استقلال برجا گذاشته است. همه اين اتفاق‌ها در حالي رقم مي‌خورد که وضعيت باشگاه از نظر مالي هم ايده‌آل نيست.
استقلال اگر از نصف جهان به سلامت عبور کند در نيمه نهايي حريف مس کرمان خواهد شد مسي که آن هم براي بقا در ليگ برتر تلاش مي‌کند و آبي‌پوشان راه دشواري روي کاغذ براي فيناليست شدن و حتي قهرماني ندارند. به همين دليل هم قلعه‌نويي از قهرماني زودهنگام تيمش در اين جام سخن مي‌گويد.
اين مسابقه ساعت 16 و40 دقيقه در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار مي‌شود.
راه آهن - تراکتورسازي؛ تراکتورسازي بدون سرمربي صعود مي‌کند؟
راه آهن اگر چه در اين مسابقه به طور اسمي ميزبان است اما قطعا هواداران پرشور تراکتورسازي حضوري گسترده در ورزشگاه تختي تهران خواهند داشت و راه آهن عملا ميهمان است.
تراکتورسازي روزهاي پرحاشيه و پرتنشي را پشت سر مي‌گذارد و اکنون هم بدون سرمربي است و باغ‌ آبادي به عنوان سرمربي موقت انتخاب شده است با اين حال بعيد است که از پس راه آهن برنيايد. وضعيت راه آهن مناسب نيست، اين تيم هم در ليگ برتر در خطر سقوط قرار گرفته است و شايد جام حذفي برايش خيلي مهم نباشد! به همين دليل شانس تراکتورسازي براي پيروزي و صعود به نيمه نهايي بيشتر است. برنده اين مسابقه هم بايد در نيمه‌نهايي مقابل برنده ديدار فولاد خوزستان و پرسپوليس بازي کند. ديدار پرسپوليس و فولاد هم روز ششم بهمن در اهواز برگزار خواهد شد.
مسابقه راه اهن و تراکتورسازي ساعت 14 در ورزشگاه تختي برگزار مي‌شود.