به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران برای اجرای هرچه بهتر مفاد این قرارداد ،مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران در نامه ای به مدیران باشگاه های کشور و روسای هیأت های فوتبال استان باتاکید براجرای دقیق مفاد این قراردادبه نکات مهمی اشاره کردند که در ادامه آمده است.
1- فاز اول اجرایی سامانه های ارتباط هواداری باشگاهی برای آمادگی اولیه بر بستر سرویس های پیام کوتاه (SMS، نقل و انتقالات مالی (USSD CODR)) و برای مشترکان تحت پوشش شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) در حال حاضر برای هر باشگاه به صورت اختصاصی آماده بهره برداری است و در فاز دوم سایر اپراتورهای فعال در کشور (ایرانسل در بستر ارتباطات سیار و گروه مخابرات ایران در بستر مشترکان تلفن های ثابت) به این سامانه اضافه خواهند شد.
2- با توجه به انعقاد قرارداد مادر با اپراتورهای فعال در کشور توسط سازمان لیگ فوتبال ایران و برای یکپارچه سازی تمامی فعالیت ها و سرویس های قابل ارائه به جامعه هواداری باشگاهی و ملی و به استناد آیین نامه این سازمان و قوانین AFC تمامی فعالیت های موجود بر بسترهای مخابراتی و ارتباطی صرفاً از سمت این سازمان و با همکاری باشگاه های تحت پوشش باید انجام شود. و هرگونه مراجعه مستقیم و درخواست برای برقراری ارتباط با تمامی اپراتورهای موجود در کشور غیر قانونی و در صورت بروز هرگونه تخلف از طریق مراجع قانونی قابل پیگیری است .
3- با توجه به آمادگی سازمان لیگ فوتبال ایران برای واگذاری وب سرویس های اختصاصی باشگاه برای برقراری ارتباط با جامعه هواداری و ارائه سرویس های خدماتی خواهشمند است نسبت به معرفی نماینده صاحب صلاحیت و آکاهی داشتن از دانش فنی پایه رایانه و اینترنت برخوردار و ترجیحاً مرتبط با دپارتمان بازاریابی باشگاه با معرفی نامه از سوی باشگاه به این سازمان معرفی شود.
4- وب سرویس های تحویلی به صورت انحصاری و مستقل در اختیار باشگاه ها قرار گرفته و تمامی فعالیت های معرفی و جذب جامعه هواداری برای بهره برداری از سامانه خدمات ارزش افزوده، مالی و سازمانی بر عهده باشگاه خواهد بود.
5- با توجه به امکان کنترل ترافیک پیام های دریافتی و ارسالی (به صورت شارژ معکوس هواداران) توسط باشگاه، میزان جامعه هواداری، آمار ترافیک ارائه سرویس های خدماتی و ارزش افزوده با همکاری هر باشگاه در انتهای هر ماه برآورد و پس از انجام امور مالی و کسر کسورات قانونی حق السهم هر باشگاه حق السهم باشگاه ها و هیأت های فوتبال طبق مفاد آیین نامه رابطه باشگاه ها با سازمان لیگ فوتبال ایران به شماره حساب معرفی شده واریز می گردد.
6- با توجه به استقلال اجرایی هر باشگاه بر سامانه وب سرویس خدمات ارزش افزوده تحویلی، نظارت بر محتوای ارسالی و هرگونه فعالیت بر عهده باشگاه خواهد بود. در همین راستا با استفاده از مستندات فنی و ارتباطی و پس از حضور نماینده باشگاه ها در برنامه آموزشی توجیهی نسبت به بهره برداری آزمایشی از سامانه فوق انجام خواهد شد و در صورت بروز مشکل با همکاری واحد پشتیبانی سامانه خدمات فوتبال این سازمان مشکلات برطرف خواهد شد.
7- از آنجا که این سامانه به صورت مجزا و تفکیک شده هواداران هر باشگاه را مانیتور می کند و هرگونه سرویس گیری این هواداران در طول اجرای طرح در آمار ترافیک و عملکرد مالی باشگاه مربوطه ثبت و از عواید مربوطه باشگاه طبق ضوابط
بهره مند خواهد شد.