دایی: دیدار با نفت تهران بسیار حساس است

ساعت 01:01 پنج شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۲

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس دیدار مقابل نفت تهران را حساس‌ترین دیدار تیمش تا به اینجای مسابقات لیگ برتر دانست.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل نفت تهران ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری در خصوص این بازی گفت: مطمئناً بازی فردا حساس‌ترین دیدار ما تا به اینجای فصل خواهد بود. ما 2،3 بازی پشت سر هم داریم که می‌تواند سرنوشت قهرمانی را معلوم کند، دیدارهایی که همه 6 امتیازی هستند. این دیدارها از آن جهت 6 امتیازی است که با رقیبان مستقیم‌مان بازی داریم و باید در این مسابقات حداکثر امتیازات را بگیریم.
وی ادامه داد: نفت تیم خوبی است که ثابت کرده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. نتایج خوب تیم نفت و جایگاهش در جدول نشان‌دهنده قدرت این تیم است. ما دیدار رفت را به نفت باختیم و دوست داریم فردا 3 امتیاز بازی را بگیریم تا موقعیت‌مان در صدر جدول تثبیت شود. ما تمرینات خوبی را طی هفته گذشته انجام داده‌ایم و فقط دیروز نتوانستیم به خاطر عدم هماهنگی و عدم کمک مسئولان درفشی‌فر که زمین چمن را آماده نکرده بودند تمرین کنیم.
سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: متاسفم که نیروهای خودمان به ما کمک نمی‌کنند و امکانات درست و حسابی در اختیارمان قرار نمی‌دهند. ما از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مشکلات زیادی داریم که در این فصل گریبان‌گیرمان بوده است. شاهکار همین مشکلات هم این بود که روز گذشته مسئولان نتوانسته بودند برف روی زمین درفشی‌فر را جمع کنند تا ما خوب تمرین کنیم.
دایی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چرا هواداران پرسپولیس استقبال کمی از بازی‌های این تیم دارند، عنوان کرد: تماشاگران‌مان چه کم باشند و چه زیاد، همیشه ما را خوب حمایت می‌کنند. من مدیون همه آنها هستم که از اول فصل حامی ما بودند و تیم را تنها نگذاشتند. قطعاً تماشاگران هرچقدر بیشتر به ورزشگاه بیایند بازیکنان بهتر بازی خواهند کرد. در این موقعیت حساس ما به کمک تماشاگران نیاز داریم تا با هم تیم را به جلو ببریم. امیدوارم تماشاگران فردا ما را تنها نگذارند.
وی در خصوص ساختار خط دفاعی دفاعی پرسپولیس گفت: این مسئله به کل مجموعه تیم بر می‌گردد. بازیکنان ما از خط حمله دفاع را شروع می‌کنند که این یعنی یک دفاع تیمی. البته نباید فراموش کنیم که بهترین بازیکنان ایران در خط دفاعی در تیم ما هستند که سال گذشته نیز کنار هم بازی کردند. ما خوشبختانه کمترین تغییرات را نسبت به سال گذشته در دفاع داشتیم و فقط میثم حسینی به ما اضافه شده است. ماهینی، بنگر و سیدجلال حسینی سال‌ها در کنار هم بوده‌اند و در کنار اینها نیلسون و هافبک‌های دفاعی ما هم خوب کار کرده‌اند.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز خرسندی از اینکه مشکل گلزنی تیمش در نیم فصل دوم برطرف شده است، افزود: ما تیمی هستیم که تمامی بازیکنانش هنگام حمله و دفاع یکدیگر را همراهی می‌کنند که این هم بر می‌گردد به درک، شعور و توانایی بالای بازیکنان. ما این فصل بدون نگاه کردن و توجه به نام‌ها سعی کردیم بهترین‌ها را جذب کنیم. من مدیون همه بازیکنانم هستم که فعل خواستن را به خوبی صرف می‌کنند.
دایی مسائل مالی را بزرگ‌ترین مشکل تیمش در شرایط فعلی خواند و تاکید کرد: از 3، 4 ماه پیش ما هیچ حمایت مالی نشده‌ایم. بچه‌ها نگران این موضوع هستند. در یک تیم تنها دغدغه فنی جوابگو نیست و تیم پشت‌سر ما هم باید به خوبی حمایت‌مان کنند. روز گذشته وقتی وضعیت زمین درفشی‌فر را دیدم شوکه شدم که چرا نیروهای خودمان زمین را آماده نکردند که ما از امکانات استفاده کنیم.
وی افزود: روزی که به پرسپولیس آمدم به من قول دادند که فقط دغدغه فنی داشته باشم چون دیگر مشکلات حل شده است اما متاسفانه خیلی وقت است دغدغه‌های دیگر داریم که این مسئله من را یاد سال‌های گذشته می‌اندازد. امیدوارم این مسائل حل شود هرچند معتقدم که در تیم بزرگی مانند پرسپولیس تنها مدیرعامل نمی‌تواند کارها را انجام دهد و اعضای هیئت مدیره هم باید کمک کنند.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطر نشان کرد: تیمی که متعلق به دولت است باید وضعیتش تعیین شود. اگر پرسپولیس خصوصی است اداره آن را به بخش خصوصی بسپارند و اگر دولتی است مطمئناً مسئولیت وزارت ورزش بسیار سنگین است. من هنوز متوجه نشده‌ام که پرسپولیس و استقلال چگونه حمایت می‌شوند. البته اگر دغدغه مسئولان خوشحالی مردم باشد قطعاً به این 2 تیم خواهند رسید.
وی  بر لزوم حمایت از استقلال و پرسپولیس تاکید کرد و ادامه داد: بدون هیچ اغراقی 90 درصد مردم ایرانی یا پرسپولیسی‌ هستند یا استقلالی. شما الان یک حساب سرانگشتی داشته باشید. اگر بخواهیم طرفداران استقلال و پرسپولیس را به همراه خانواده به سینما ببریم و 10 هزارتومان برای آنها خرج کنیم ببینید چقدر پول می‌شود. ما باید به شادی و نشاط این مردم فکر کنیم حالا که هر 2 تیم در کورس قهرمانی هستند نباید آنها را تنها بگذارند.
سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا برای بازی  فردا رضا حقیقی می‌تواند سرخپوشان را همراهی کند، گفت: حقیقی کمی مشکل داشت. امروز در تمرین وضعیت او مشخص می‌شود و اینکه آیا می‌تواند فردا به ما کمک کند یا خیر؟ البته فکر می‌کنم بتواند برای پرسپولیس بازی کند اگر هم این اتفاق رخ ندهند در هفته‌های آینده به ما کمک خواهد کرد. در مجموع تلاش کادر پزشکی این است که حقیقی به بازی به نفت برسد.
دایی در پاسخ به این  سوال که برای دیدار مقابل نفت تهران چه تعداد بازیکن محروم دارند، گفت: زمانی که محروم نداریم دوستان به ما محروم اضافه می‌کنند. دلم نمی‌خواهد در این مورد صحبت کنم اما متاسفانه هر تصمیم ضرب‌العجلی که وجود دارد برای پرسپولیس است. الان پیام صادقیان را محروم کردند اما آیا فقط پیام این گونه خطا می‌کرده؟! متاسفم برای برنامه‌ای که به جای انجام رسالت خبری خود یک جوان که تازه کار خود را شروع کرده و می‌تواند در جام جهانی به ما کمک کند را تخریب می‌کند.
وی ادامه داد: مگر فقط پیام خطا کرده است؟ بازیکن یکی از تیم‌های مطرح از پشت با لگد به بازیکن حریف ضربه می‌زند اما عکس‌العملی نشان داده نمی‌شود. ضربه پیام خشن‌تر بود یا بازیکن آن تیم؟ بعد جالب است به جای آن بازیکن به یک بازیکن دیگر کارت زرد نشان می‌دهند! نمی‌دانم چرا همیشه اولین تصمیم‌ها برای پرسپولیس است. نفر اول دایی و بازیکن پرسپولیس محروم می‌شوند. اگر قرار است عدالت رعایت شود باید برای همه باشد و اگر قرار است ظلمی انجام شود باید برای همه باشد.
سرمربی پرسپولیس در ادامه انتقادهایش تصریح کرد: فوتبال یک ورزش حرفه‌ای است. به نظر من کاری که پیام انجام داد طبیعی بود. البته اگر همان اول داور با او برخورد می‌کرد و تنبیه و جریمه می‌شد دیگر این کار را انجام نمی‌داد. باز هم تاکید می‌کنم مگر پیام صادقیان بوده که خطایش خشن بوده است؟ آیا آن بازیکن با لگد به کمر بازیکن حریف ضربه نزد؟ تازه آقایان کارت زرد را هم جابه‌جا می‌کنند! متاسفانه تنها تیمی که سریع در مورد آن تصمیم می‌گیرند پرسپولیس است. شما ببینید این فصل چقدر علیه پرسپولیس تصمیم‌گیری شده است. اگر قرار است صادقیان را محروم کنند باید خیلی‌ها را محروم کنند. اتفاقاً سی‌دی تمام این خطاها موجود است.
دایی در اظهارنظری عجیب گفت: پیام صادقیان سریعاً محروم می‌شود، چون ما با نفت بازی داریم! دیگر نمی‌خواهم قضیه را باز کنم و چیز دیگری بگویم. البته باید بگویم این محرومیت انگیزه ما و بازیکنان‌مان را 100 برابر کرده است. درست است عالیشاه مصدوم است و به بازی فردا نمی‌رسد اما بازهم برای صادقیان بازیکن جانشین داریم.
وی ادامه داد: شما از ابتدای این فصل به آن برنامه نگاه کنید که چقدر علیه پرسپولیس و علی دایی صحبت می‌کند یا آقایان در گزارش‌های‌شان چه مطالبی را بیان می‌کنند. هر چه می‌خواهم صحبت نکنم نمی‌شود.
انتهای پیام/