بهمنی : مسئولان رسانه ای تیمها حتما باید قرارداد رسمی با باشگاه ها داشته باشند

ساعت 01:01 چهار شنبه ۴ دی ۱۳۹۲

در ادامه نشست جلسه توجیهی، هماهنگی و هم اندیشی مدیران رسانه هیات های فوتبال و باشگاه های لیگ دسته اول با مسئولین سازمان لیگ فوتبال مدیران روابط عمومی، بین الملل و برنامه و بودجه سازمان لیگ توضیحاتی ارائه دادند.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال، حجت اله بهمنی مدیر روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ضمن خوشامدگویی به حاضرین در نشست گفت: کسب چهار سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را تبریک می گویم و این نتیجه یک کار گروهی است و جا دارد از تلاشهای هیاتهای فوتبال، باشگاه ها و  سازمان لیگ در این زمینه تشکر کنم.
بهمنی افزود: قرار است لیگ دسته اول و لیگ برتر همسان سازی شود و ما  از حالا و در آینده به  شکل منسجم تر این قضیه را دنبال خواهیم کرد.
وی گفت:در سال 89 که آیین نامه رسانه ای لیگ را نوشتیم، کمتر کسی در ایران معنای مدیر رسانه ای یا میکسدزون را می دانست و هم اکنون پیشرفتهای خیلی خوبی داشته ایم.
مدیر روابط عمومی سازمان لیگ، همچنین نکاتی را در مورد مسئولین رسانه ای تیمهای لیگ دسته اول متذکر شد، از جمله اینکه مسئولان رسانه ای باید حتما قرارداد رسمی با باشگاه ها داشته باشند و بر ضرورت برگزاری کنفرانسهای خبری قبل و بعد بازی تاکید کرد.
فریبرز محمودزاده مسئول رقابتهای لیگ یک نیز در این نشست گفت: خود باشگاه ها باید بخواهند پیشرفت کنند و در این نشستها حضور داشته باشند و اظهار امیدواری کرد که تیمها در نشستهای بعدی حضور بیشتری داشته باشند و قدر این نشستها را بدانند.
وی در مورد اهمیت نقش مدیران رسانه ای گفت: مدیر رسانه ای باشگاه باید از روابط عمومی بسیار بالایی برخوردار باشد.
وی افزود: سعی ما بر این است که به استانداردهای AFC  نزدیک شویم و باید سعی کنیم بیشتر خودمان را تبلیغ کنیم.
محمودزاده همچنین از زحمات رئیس سازمان لیگ برای تولید برنامه نود لیگ یک تشکر کرد.
وی یکی از مشکلات لیگ یک را اخراج مربیان دانست و گفت :در هر هفته  در صد بالایی از مربیان ما از روی نیمکت اخراج می شوند و این آمار خوبی نیست و نقش مدیر رسانه ای در کنترل مربی مهم است.
محمود زاده در پایان از روابط عمومی سازمان لیگ برای برگزاری این نشست تشکر و قدردانی کرد.
محمد رضا کسرایی رئیس روابط بین الملل سازمان لیگ نیز ضمن حضور در نشست فوق بیان کرد:چهار سال و نیم پیش نشستی با مسئولان رسانه ای لیگ برتر در مورد برگزاری کنفرانسهای مطبوعاتی، میکس زون و غیره برگزار کردیم که با تلاش روابط عمومی سازمان لیگ، این امر محقق شد.
وی افزود: ما سومین فدراسیون در آسیا بودیم که برای صدور مجوز حرفه ای باشگاه ها تلاش کردیم و در نهایت موفق شدیم در آسیا مقام دوم را کسب کنیم.
کسرایی افزود: کنفدراسیون فوتبال آسیا ممکن است برای لیگ دسته اول و پایین تر هم الزاماتی تعیین کند و هر چه زودتر شروع کنیم بهتر است.طبیعی است در ابتدای کار مشکلات زیادی خواهیم داشت.
وی ادامه داد: برای شروع کار ما باید کنفرانسهای قبل و بعد بازی را برگزار کنیم و مدیر رسانه ای تیمها نیز روی نیمکت حضور داشته باشند.مدیر رسانه رابط بین تیم میهمان و میزبان بوده و هماهنگی و هدایت عکاسان و خبرنگاران برای کنفرانسهای مطبوعاتی بر عهده مسئول رسانه ای است.
رئیس روابط بین الملل سازمان لیگ افزود: مهمترین چیزی که ما از مسئول رسانه ای می خواهیم این است که بی طرف باشد و مدیر رسانه ای همیشه باید در دسترس بوده و از الزاماتی که در فیفا و AFC  برای مسابقات بین المللی آمده ، ثبت سرمربی، سرپرست و مدیر رسانه ای تیم است که این امر اهمیت حضور مسئول رسانه ای در تیمها را خاطر نشان می کند.
در پایان این نشست سهیل مهدی مدیر برنامه و بودجه سازمان لیگ فوتبال با ارائه اسلایدهایی توضیحاتی در مورد استانداردهای مرتبط با امور رسانه در راستای اجرای الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا و سیستم مجوز حرفه ای ارائه داد و به سوال مسئولین رسانه ای در این زمینه پاسخ داد.