قلعه نویی: بازی با داماش سخت و انتحاری است

ساعت 01:01 دو شنبه ۲ دی ۱۳۹۲

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: امیدوارم در دولت روحانی به ورزش و فوتبال توجه بیشتر و ویژه‌تری شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از بازی با داماش اظهار داشت: برای بازی فردا دو بحث داریم. اول اینکه مسئولان کشور ما باید نگاه خوبی به احساسات هواداران تیم ها داشته باشند. داماش متعلق به میلیون ها طرفدار گیلانی است ولی چون برنامه ریزی نداریم و درست خرج نمی کنیم با حساسات هوادارانشان بازی می کنیم. عابدینی تنها است و امیدوارم دولت روحانی نسبت به ورزش و فوتبال راهکار خوبی ارائه کند چون 30 سال و اندی گذشته و هیچ کس راهکار خوبی برای ورزش ما ارائه نکرده است. مثلا برنامه ریزی برای سپاهان و فولاد باعث شده تا این تیم ها موفق شوند.

وی افزود: تعجب می کنم که چرا این همه سال گذشته و هیچ دولتی نتوانسته راهکار ارائه کند. ما چه چشم اندازی نسبت به این فوتبال داریم و با ریش گرو گذاشتن نمی شود کاری را پیش برد.

قلعه نویی ادامه داد: باید نگاه ویژه ای به فوتبال داشته باشند و مثلا وقتی مدیرعاملی علاقه به فوتبال ندارد می آید و به یکباره می بینیم تیم به لیگ دو رفت. نفت آبادان، نساجی قائمشهر و آرارات تیم های هستند که نگرانشان هستیم. تنها چیزی که در این فوتبال داریم نیروی انسانی است و اگر مدیران لایق و اهل فن باشند که البته همه آنها زحمت می‌کشند کارها درست پیش می رود.این گونه فوتبال جلو نمی رود و بعد قلم ها به سمت مربیان می رود. داماش تیم بسیار خوبی است و تیم خوبی دارد و همه مشکلات را عابدینی به دندان می کشد. می دانیم بازی سختی داریم. چون اینگونه بازی ها انتحاری می شود.

قلعه نویی تاکید کرد: فیلم بازی های آنها را دیده‌ایم و باید پرس لازم را روی خط هافبک و مهاجمانشان انجام دهیم تا به هدف خود برسیم.

سرمربی استقلال در مورد مصدومان تیمش گفت: بیک زاده، کبه و جمشیدیان را در اختیار نداریم و مهدی نظری هم امروز تکلیفش مشخص می شود.باید ببینیم می توانیم بگوییم در لیست 18 نفره حضور دارد یا نه. چون هیچ وقت تعداد بازیکنانمان به 18 نفر نمی رسد.

قلعه نویی در خصوص جدایی بازیکنانی مثل منتظری، ساموئل و غیره گفت: من موضعم را نسبت به منتظری گفتم و به هیچ عنوان دوست ندارم جدا شود. مفاد قرارداد او را نمی دانم که می تواند جدا شود یا نه. ولی منطقی نیست که یک تیم با دو مدافع در سه جام شرکت کند. بحث ما مالی است و مشکل بی پولی. وقتی کادرفنی ما 11 ماه است که پولی نگرفته نمی توانیم به بازیکن بگوییم که سر تمرینات حاضر شود.

قلعه نویی در خصوص شایعه حضورش در راه‌آهن و دوستی اش با زنجانی گفت: من استقلال را با همه وجودم دوست دارم وقتی استقلال سیزدهم و یا نهم بود و هر وقت که پول نداشت در خدمتش بودم. اتفاقا خوشحالم که در این شرایط به استقلال کمک کردم. ولی از به وجود آمدن این شایعات تعجب می کنم. وقتی دو بازی را می بریم این شایعات به وجود می آید ولی هر وقت می بازیم خبری از این حرف ها نیست. من تا زمانی که در تشکیلات استقلال هستم با همه وجود کار می کنم. باید ببینیم آنها من را می خواهند یا خیر ولی حالا که هستم با تمام وجود کار می کنم و همه فکر و ذکرم استقلال است.

سرمربی آبی پوشان در مورد موضع وزارت ورزش مبنی بر عدم تغییرات در دوباشگاه سرخابی تصریح کرد: من در موضعی نیستم که بخواهم در این مورد حرفی بزنم اما فتح الله زاده و بقیه دوستان زحمت می کشند تا تیم را تا اینجا نگه داشتند این نشاندهنده تلاش هیئت مدیره و زحمات فتح الله زاده است و به مدیریت او باز می گردد. فتح الله زاده همیشه به عنوان عاشق استقلال به این تیم کمک کرده و امیدواریم مشکلاتمان هر چه سریعتر حل شود.

سرمربی استقلال در خصوص عدم استقبال تماشاگران از بازی های استقلال و پرسپولیس گفت: این موضوع خیلی علت دارد ولی از 8 سال پیش یکسری برنامه ریزی ها شد که فوتبال را از خانواده ها بیرون بکشند و واقعا با برنامه این کار را کردند و به هدف خود رسیدند. ما با نیروی زمینی بازی داشتیم. یادم می آید 50 هزار نفر به ورزشگاه آمدند. آنجایی که باید حرف هایم را زده اما یکی دیگر از بحق ها مسائل اقتصادی و فوتبال است. یکی زیبا بازی نکردن تیم ها است. گرانی بلیت ها یکی دیگر از مشکلات است. من قلعه نویی به جز آزادی به هر جایی که می رویم دغدغه ام این است که زمین خوب داشته باشد ولی فکر می کنم الان در افغانستان هم زمین ها خوب است. چرا همیشه میگویم در بازی های آسیایی به بلوغ تاکتیکی می رسیم چون بازی ها در زمین های هموار در خانه رقبا برگزار می شود. ضمن آنکه بعد از بازی ها باید قداست مربیان و بازیکنان زیر سوال رود و خود من بعد از باخت ها به هزار دلیل رجوع می کنم که باخت تیمم را توجیه کنم. اینها همه دلیل است که فوتبال از خانواده ها دور شده است.

قلعه نویی افزود: وظیفه من این است که پاسخگوی رسانه ها باشیم و جای تقدیر دارد که از روز تعطیل خود می گذرید و اینجا حاضر می شوید.