هفته هجدهم ليگ برتر فوتبال؛ برتري استقلال برابر فجرسپاسي

ساعت 01:01 شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲

تيم‌هاي استقلال و فجر سپاسي از ساعت 16:20 امروز (شنبه) در ورزشگاه آزادي به مصاف هم رفتند که در نهايت استقلال با گل دقيقه 81 هاشم بيک‌زاده با نتيجه يک بر صفر پيروز شد.
استقلال بازي را هجومي آغاز کرد و نشان داد از همان ابتداي کار به دنبال باز کردن دروازه حريف است اما دفاع متراکم فجر چنين اجازه‌اي را به شاگردان قلعه‌نويي نداد و چند موقعيت به دست آمده هم با بي‌دقتي بازيکنان ميزبان به هدر رفت.
تيم محمود ياوري 15 دقيقه ابتدايي را با انديشه‌هاي صرفاً دفاعي بازي کرد و به دنبال دفع فشار استقلال و در اختيار گرفتن نبض مسابقه بود. فجري‌ها اگرچه در ادامه هر از چندگاه روي ضدحملات صاحب موقعيت شدند اما به دليل کم تعداد بودن در فاز حمله، نتيجه‌اي نگرفتند.
با شروع نيمه دوم استقلال همچنان رو به جلو بازي کرد و با تکيه بر نفوذهاي خسرو حيدري قصد داشت راهي به دروازه فجرسپاسي پيدا کند که اتخاذ اين تاکتيک فرصت‌هاي متعددي را براي تيم ميهمان در ضدحمله فراهم کرد و حتي در چند مورد مهاجمان تيم شيرازي روي دروازه استقلال خطرساز ظاهر شدند.
استقلال در دقيقه 63 صاحب يک موقعيت گلزني مناسب شد که بي‌دقتي پژمان منتظري پيش‌تاخته، فرصت رسيدن به گل را از آبي‌پوشان گرفت.
در دقيقه 72 سرمربي استقلال آرش برهاني را به جاي محمد مهدي نظري وارد زمين کرد تا شايد گره گلزني تيمش گشوده شود. تنها 5 دقيقه بعد از اين تعويض يعني در دقيقه 77 فجر سپاسي روي اشتباه مدافعان استقلال صاحب موقعيت مناسبي شد که در نهايت گلي به ثمر نرسيد.
در دقيقه 81 و روي يک توپ ارسالي، هاشم بيک‌زاده از اشتباه مدافع فجرسپاسي در پر کردن آفسايد بهترين استفاده را کرد و گل پيروزي‌بخش استقلال را به ثمر رساند.
استقلال با کسب 3 امتياز اين ديدار 32 امتيازي شد و با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به فولاد با يک پله صعود در رده چهارم جدول رده‌بندي ليگ برتر قرار گرفت.
در اين ديدار محمد قاضي و مهرداد اولادي از استقلال به همراه حميد جوکار از فجر سپاسي از داور مسابقه کارت زرد دريافت کردند.