سمینار آموزشی مسئولان برگزار کننده مسابقات AFC

ساعت 01:01 شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲

سمینار آموزشی مسئولان برگزار کننده مسابقات AFC در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران ، سهیل مهدی مسئول کمیته برنامه و بودجه سازمان لیگ در ارتباط با  این سمینار اعلام کرد:در طول برگزاری 3 روز این سمینار بیش از 120 نفر از کشورهای آسیایی حضور داشتند .
این مقام مسئول افزود : در این دوره از کشورمان علاوه بر اینجانب، دکتر حسن غفاری، عباس ترابیان، امید جمالی، محمد رضا کسرایی، امیر حسین کریم پور برای حضور در این سمینار عازم مالزی شده بودند.
مهدی افزود : در این سمینار کلیه مباحث مربوط به برگزاری مسابقه مورد بررسی قرار گرفت و در این رابطه وقایعی که در مسابقات مختلف اتفاق افتاده به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
وی گفت : سر فصل های این دوره آموزشی، آیین نامه لیگ قهرمانان آسیا، قوانین بازاریابی و تبلیغات، رسانه ها، موضوع های امنیتی در مسابقات و استاندارد استادیوم ها بود.
مسئول کمیته برنامه و بودجه سازمان لیگ فوتبال بیان کرد : نکته مهم این سمینار، بررسی رویدادهای رخ داده در سال های گذشته لیگ قهرمانان آسیا بود که به صورت موضوع تحلیلی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و نکته مهم دیگر که در این دوره اتفاق افتاد هم زمانی این سمینار با موفقیتهای اخیر فوتبال کشورمان به لحاظ حضور در جام جهانی و کسب امتیاز بالا(908 امتیاز) و کسب سهمیه کامل لیگ قهرمانان بود که این موضوع باعث می شود حس رقابت با ایران در سالهای آینده افزایش یابد ، که در این خصوص جهت حفظ آمادگی در این فضای رقابتی، گزارش لازم را به ریاست سازمان لیگ داده ایم.
وی بیان کرد: در این سمیناربه دلیل اینکه از کشورهای صاحب فوتبال آسیا نمایندگان مختلفی حضور داشتند محیط مناسبی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات بود ، چرا که بعضا بنا به شرایط محیطی هر کشور باید ضمن  رعایت آیین نامه مرتبط با موضوع، تصمیمی اتخاذ شود که شرایط قومی و عقاید اجتماعی آن منطقه را تحت تاثیر قرار ندهد.
مهدی در پایان گفت : معمولا این سمینارها قبل از شروع سال جدید میلادی و آغاز فصل رقابت های آسیایی برگزار می شود تا نمایندگان کشورهای آسیایی برای برگزاری مسابقات  لیگ قهرمانان آسیا و سایر مسابقات آمادگی کاملی داشته باشند.