قلعه نویی: استقلال و سپاهان هر دو شایسته برد بودند

ساعت 01:01 پنج شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: از مسئولان فولادشهر تشکر می‌کنم کیفیت چمن هم بهتر شده بود و هر دو تیم هم می‌توانستند برنده بازی باشند.

 امیر قلعه‌نویی پس از تساوی بدون گل مقابل سپاهان در نشست خبری اظهار داشت: من این حرفی که می‌زنم احساس قلبی‌ام است نه بخاطر تقدیری که از من شده است. الحق و انصاف اصفهان پایتخت تمدن و فرهنگ ایران است. اصفهان مردم  بافرهنگی دارد و باشگاه سپاهان نشان داد که یک باشگاه فرهنگی است و پاک فکر می‌کنند و پاک عمل می‌کنند نه بخاطر این تقدیری که قبل از بازی ازمن شد. دو سالی که من در سپاهان بودم سال‌های خوب زندگی‌ ورزشی‌ام بود. قبل از صحبت‌ در مورد مسایل فنی در مورد مسایل و فضای ورزشگاه صحبت کردم. شب گذشته با نوری فر صحبت کردم و گفتم که سوال‌هایی که خبرنگاران می‌ کردند با سوال‌های خبرنگاران در شهرهای دیگر مقایسه کنید.


وی ادامه داد: 40 درصد مدال‌ها گوانگجو متعلق به اصفهان است. خوشحالم که دکتر پورسینا رفیق خوبم به خانه‌اش برگشته است. با او همیشه صحبت می کردم. از ساکت و ترابیان تشکر می‌کنم. جایی که پاک و فرهنگ باشد همه در مسیر زیبایی‌ها قرار می‌گیرند. فوتبال زیبا نه چهارتا توپ زدن است بلکه این فضای معرفتی است.


سرمربی استقلال در مورد بازی گفت:بازی زیبایی بود. از مسئولان فولادشهر تشکر می‌کنم کیفیت چمن هم بهتر شده بود و هر دو تیم هم می‌توانستند برنده بازی باشند. در ایجاد موقعیت‌ خطرناک ما بهتر بودیم واگر قاضی دقت بیشتری می‌کرد برنده می‌شدیم. از نتیجه راضی نیستم بعد از چهار جلسه تمرین خوب بود. سه جلسه وقت داشتیم کار تاکتیکی داشتیم که طرز بازی ما دیدید چقدر تغییر کرد. من به این تیم خیلی امیدوار شدم. مجید غلام نژاد هم به تیم ما اضافه می‌شود و قدرت هجومی ما بیشتر می شود. یک امتیاز هم در اصفهان بدنیست. البته قاضی دقت می‌کرد ما می‌توانستیم برنده باشیم.


 


قلعه نویی ادامه داد: من دو سال تجربه داشتم و ارتباطی که با دوستان داشتم صحبت کردم با تراکتورسازی دو بر یک باختم  ممبینی داور مسابقه بود و اشتباه داشت و باز هم گفتم سپاهان و مردم اصفهان جز باشگاه ها و مردم خوب ایران هستند. اجازه بدهید در جایی که مسئولیت ندارم حرف نزنم. سپاهان بازیکنان جوانی دارد. در مجموع سپاهان، کرانچار و باشگاه سپاهان جز تیم‌های خوب هستند و همچنان سپاهان مدعی است و من حق ورود به مسایل باشگاه دیگر را ندارم.


 


سرمربی استقلال در مورد مسایل فنی این مسابقه گفت: دیروز هم برخی خبرنگاران گفتند جنگ میانه میدان است و همین طور هم بود من از خط هافبکم راضی هستم اما باید بهتر باشند و آندو و نکونام در میانه میدان خیلی تلاش کردند.


 


وی افزود: یادم می‌آید در سال دوم حضورم در سپاهان کار خوبی انجام دادیم و 17 گل به غول های آسیایی زدم. البته باید ابزار فراهم باشد. ما نیروی انسانی داریم اما ابزار سخت افزاری نداریم. به بازیکن به موقع پول بدهیم و بتوانیم ابزار لازم را برای تنبیه و تشویق داشته باشیم خیلی خوب است و مسایل سخت افزاری درست شود خیلی خوب است. اکنون ما ببریم یا نبریم از نظر انگیزشی فرقی ندارد. سال گذشته ما در لیگ و حضور در چهار تیم برتر آسیا هم قرار گرفتیم اما 7-8 میلیون بیشتر پاداش نگرفتیم و اگر این مسایل حل شود  کیفیت فنی زمین‌ها بالا برود کیفیت فوتبال‌مان هم بالا می‌رود و فوتبال تیکی تاکایی که گفتید می‌توان بازی کرد.


 


وی ادامه داد: این هفته تنها هفته‌ای بود که توانستیم سه جلسه تمرین کنیم که کیفیت فوتبال استقلال را ببینید. نسبت به بازی‌های قبل خیلی بهتر شدیم و ایجاد موقعیت‌هایمان بهتر شد و در این بازی هم گل نخوردیم و خط هافبک ما باید طراوت لازم را داشته باشد. با حضور خسرو و غلام نژاد بهتر می‌شویم.


 


قلعه نویی در مورد وضعیت جمشیدیان گفت: او وجدانی مصدوم است و بعد از آن بازی در تمرینات گروهی نبود. در کشاله و دیگر نقاط  درد دارد که کادر پزشکی مان مشغول مداوایش است. در مورد برهانی هم تشخیض من بود که در فهرست 18 نفره نباشد.


 


سرمربی استقلال در مورد وضعیت فنی بازی با سپاهان گفت: هر دو تیم بازی را روی زمین خوب کار کردند و قبول دارم در برخی دقایق تحت فشار بودیم و توپ را دفع کردیم ولی در 7 دقیقه آخر سه موقعیت خوب گلزنی داشتیم و سپاهان هم همین طور موقعیت داشت در اوایل بازی طبیعی بود که کمی بازی فیزیکی باشد.


قلعه نویی در مورد اینکه چرا از یامان باصفا استفاده نمی کند،ادامه داد: گرت بیل از روز اولی که رئال رفت فیکس بود؟ مدتی با رئال تمرین می‌کرد بازیکن جوان باید زمانی بازی کند که نسوزد. اگر ایمان باصفا را بازی بدهیم سرمایه‌اش می‌سوزد. روزهایی که استقلال بد بازی می‌کند فرستادن جوان به میدان سوزاندن جوان است. من نگفتم ایمان با صفا بهتر از امید ابراهیمی است گفتم مثل اوست از این هفته در جام حذفی به او بیشتر میدان می‌دهیم.


امیدوارم اسسقلال و سپاهان در کورس قهرمانی بمانند. صبح که دکتر پورسینا صحبت می‌کردم گفت سه امتیاز مال ماست.