نکونام: امیدوارم عنوان برترین بازیکن سال آسیا به فرد شایسته برسد

ساعت 01:01 دو شنبه ۴ آذر ۱۳۹۲

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه هر سه بازیکن انتخاب شده توسط AFC لیاقت دریافت جایزه بهترین بازیکن سال آسیا را دارند گفت: من به احترام AFC و رسانه‌ها به مالزی آمدم و امیدوارم هر بازیکنی بیشت

 جواد نکونام در نشست خبری انتخاب برترین بازیکن سال فوتبال آسیا اظهار کرد: تیم ما دیشب مسابقه داشت و من بلافاصله بعد از آن به احترام AFC و رسانه‌ها عازم مالزی شدم. خوشحالم که به عنوان یکی از کاندیداهای برترین بازیکن سال آسیا انتخاب شدم. قطعا هر سه بازیکن انتخاب شده شایستگی این انتخاب را داشته‌اند و دو بازیکن دیگر از فوتبالیست‌های خوب این قاره هستند.

 وی افزود: امیدوارم شرایط به گونه‌ای باشد که پس از انتخاب بهترین بازیکن همه ما با خوشحالی سالن را ترک کنیم. من از الان به برترین بازیکن سال آسیا که فردا انتخاب می‌شود تبریک می‌گویم.

 نکونام به حضورش در استقلال اشاره کرد و گفت: سال سختی با استقلال داشتیم اگر کادر فنی و بازیکنان نبودند قطعا من نمی‌توانستم اکنون انتخاب شوم و اینجا باشم. سال گذشته برای من سال خوبی بود. نهایتا امیدوارم هر بازیکنی که لیاقت دارد برنده برترین بازیکن سال آسیا باشد.

 کاپیتان تیم ملی ایران با بیان اینکه در اوساسونا بازی می‌کرد می‌توانست جایزه بازیکن سال آسیا را بگیرد اظهار کرد: حضور 6 ساله من در لیگ اسپانیا و عملکردی که در اوساسونا داشتم شرایط خاصی برای من داشت. البته آن زمان AFC موارد دیگری را برای انتخاب بهترین بازیکن سال آسیا در نظر می‌گرفت. در عین حال معتقدم آن زمان می‌توانستم برنده این جایزه شوم.

 وی ادامه داد: همچنین در سال 2006 ما تیمی قوی را برای تیم ملی ایران تشکیل داده بودیم و با اینکه تازه شکل گرفته بود و کسی فکر نمی کرد که به جام جهانی صعود کنیم اما توانستیم جواز حضور در جام جهانی را بگیریم. در آن مقطع نتایج خوبی گرفتیم. تیم ایران توانست کره جنوبی یکی از قدرتمند‌ترین تیم‌های آسیا را شکست دهد و نهایتا به جام جهانی برسد.

 نکونام با اشاره به عملکرد استقلال در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا گفت: استقلال در گروه مرگ قرار داشت. اما با این حال با عملکرد خوب خود توانست از گروهش صعود کند و نهایتا به جمع 4 تیم پایانی این رقابت‌ها هم برسد. اما نکته دیگر این بود که در نیمه نهایی تیم کره‌ای از ما قوی‌تر بود و ما نتوانستیم به فینال راه پیدا کنیم. امیدوارم در آینده بتوانم برای استقلال و تیم ملی تمام توانم را بگذارم و موفقیت‌های بیشتری با این تیم‌ها کسب کنم.

او در پاسخ به سوالی درباره آینده‌اش اظهار کرد: چیزی که برای من مهم است این که وقتی یک کار را خوب شروع می‌کنم، در بالاترین سطح، تمامش کنم. من حضوری کوتاه مدت در امارات داشتم و آن حضور جنبه خاصی نداشت. می‌خواهم در جام جهانی حاضر باشم. البته همه دوست دارند در تیم‌های بزرگی باشند. من در حال حاضر تلاش می‌کنم بهترین بازی‌هایم را برای استقلال انجام دهم و معتقدم برنده شدن من برتری خاصی نسبت به دو کاندیدای دیگر نخواهد بود چرا که رقبای من بازیکنان خوبی هستند. من امیدوارم بعد از این مراسم هم یکدیگر را ببینیم.

 هافبک استقلال در پاسخ به این سوال که آیا بعد از جام جهانی از فوتبال خداحافظی می‌کند، گفت: نه.

 کاپیتان تیم ملی در پاسخ به این سال که چقدر امیدوار است نامش در کنار بزرگان فوتبال ایران قرار بگیرد اظهار کرد: من هنوز چندین سال از فوتبالم باقی مانده است. ایران بازیکنان بزرگ زیادی داشته است و خواهد داشت. من افتخار می‌کنم که نامم کنار بزرگان فوتبال ایران قرار بگیرد. خودم نمی‌توانم بگویم از بزرگان فوتبال ایران هستم یا نه اما در قبال مسئولیتم تلاش می‌کنم وظیفه‌ام را به خوبی انجام دهم و بهترین عملکرد را در تیم ملی و باشگاهم داشته باشم. امیدوارم لیاقت و افتخار بستن بازوبند کاپیتانی ایران در جام جهانی را داشته باشم و اگر نامم کنار نام بزرگان ایران قرار گرفت، نوعی افتخار برای من است.

 نکونام در ادامه عنوان کرد: گرفتن عنوان برترین بازیکن سال آسیا افتخار بزرگی برای هر فوتبالیست است. حتی بودن کنار این دو بازیکن رقیب که فوتبالیست‌های بسیار خوب آسیا هستند افتخار بزرگی است. من لحظات بزرگ در زندگی‌ام زیاد داشتم. گل زدن به رئال مادرید، بستن بازوبند تیم ملی در جام‌های مختلف، قهرمانی با استقلال و رسیدن به جمع چهار تیم برتر آسیا با این تیم از این لحظات بودند. اگر انتخاب شوم افتخار بزرگی است و به آن لحظات خاص هم اضافه می‌شود. اگر هم انتخاب نشوم با آغوش باز برنده را بغل می‌کنم و به او تبریک می‌گویم چرا که معتقدم هر سه بازیکن شایسته انتخاب هستیم و این سلایق است که برترین را انتخاب می‌کند. امیدوارم اگر انتخاب شوم شایستگی آن را داشته باشم.

  در ادامه نشست، نکونام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چطور است که طی چند سال گذشته بازیکنانی از ایران، کره جنوبی و چین، نامزد دریافت بهترین بازیکن سال آسیا می‌شوند، گفت: این نشان می‌دهد برنامه‌ریزی تیم‌های ملی و باشگاهی در این کشورها به درستی انجام گرفته و مسیر منطقی خودش را طی می‌کند. فوتبال در همه تیم‌ها پیشرفت کرده است. موفقیت‌های اینچنینی محصول یک کار گروهی است. اگر تیم‌ها موفق باشند، ما بازیکنان هم می‌توانیم اکنون در اینجا حاضر باشیم. مشخص است که بدون تلاش گروهی هیچ بازیکنی موفق نیست. همه اعضای باشگاه زحمت کشیده‌اند و چنین موفقیتی به دست آمده است.