تاج: دومی ایران در آسیا کار بزرگی بود که انجام شد

ساعت 01:01 شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲

رئیس سازمان لیگ فوتبال گفت: دوم شدن لیگ ایران در آسیا کار بزرگی بوده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، مهدی تاج در نشست خبری در خصوص دیدار تیم‌های پیشکسوتان پرسپولیس و پیشکسوتان میلان ایتالیا گفت: در حال حاضر قرار است که بازی پیشکسوتان پرسپولیس و میلان در ساعت 15 برگزار شود اما این احتمال وجود دارد که این بازی بعد از اذان مغرب برگزار شود اما در حاضر بحث ما همان ساعت 15 است. سازمان لیگ برای اینکه این بازی، بازی خوبی باشد و دور زمین پر از افراد غیر مسئول نباشند که برای ایتالیایی‌ها سوال ایجاد کند، مسئولیت برگزاری بازی‌ها را برعهده گرفته و می‌خواهیم همانند بازی‌های رسمی به نحو احسن بازی را برگزار کنیم. امروز با آقای منتقمی و رویانیان هم در این زمینه صحبت کردیم و گفتیم که هیچ فرد اضافه‌ای حق حضور در پیست ورزشگاه را ندارد.

وی افزود: نیمکت ذخیره‌ها طبق استاندارد باشد اما پرسپولیس پیشنهاد داده که در دو نیمه دو تیم متفاوت به زمین برود که این پیشنهاد مورد قبول ما واقع شده است، تعویض‌ها هم باید مطابق استاندارد بازی‌های دوستانه 6 عدد باشد.

تاج درباره اینکه گفته می‌شود بازی‌های جام حذفی بعد از جام جهانی برگزار می‌شود، هم افزود: قرار نیست جام حذفی بعد از جام جهانی برگزار شود ما با آقای کی‌روش در این خصوص جلسه‌ای داشتیم و قرار شده دغدغه‌های او را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: چیزی که کی‌روش می‌خواهد چند بازی تدارکاتی قوی است. او گفت که کره جنوبی یازده بازی تدارکاتی برگزار کرده و به نظر ما انتظار کی‌روش برای بازی تدارکاتی انتظار درستی است.ما به کی‌روش قول دادیم که اگر بازی تدارکاتی با تیم‌های قدرتمند برگزار شود، لیگ را جلو و عقب کنیم و همه هم می‌پذیرند که برای بازی با تیم‌های قدرتمند لیگ به تاخیر بیفتد.

رئیس سازمان لیگ برتر در خصوص انتخاب لیگ برتر ایران به عنوان دومین لیگ آسیا تصریح کرد:این موفقیت فقط برای سازمان لیگ نیست و برای همه اهالی فوتبال و اهالی اصحاب رسانه است. کار بزرگی در این زمینه انجام دادیم و امتیاز 593 را قبلا 700 کردیم و حالا امتیاز ما 908.48 صدم است که بعد از ژاپن به عنوان دومین لیگ آسیا برگزیده شدیم. البته ما در غرب آسیا اول هستیم و بعد از ما عربستان با 869 و قطر با 848 امتیاز قرار دارد.

رئیس سازمان لیگ تصریح کرد: بعضی‌ها نمی‌دانند که موفقیت بزرگی نصیب ایران شده است. ما با همه محدودیت‌هایی که داشتیم و ورزشگاهی نساخته‌ایم موفق شدیم به این مهم برسیم. با اینکه می‌دانستیم سخت‌گیرترین مسئولان ای اف سی به کشورمان می‌آیند اما گفتیم اول از همه بروند و ورزشگاه شیراز را ببینند. اینکه می‌گویند ما اسناد سازی می‌کنیم، ساده اندیشی است. فجر شیراز تایید نشد اما 15 باشگاه و 12 ورزشگاه ما تایید شد و جالب است بدانید که در کره جنوبی هفت ورزشگاه تایید شد اما ما این را می‌دانیم که باید روی ورزشگاه‌هایمان کار کنیم و نباید بر روی دوم شدن در آسیا اکتفا کنیم. ما باید برا بالای بردن استاندارهایمان تلاش کنیم و در این راه اگر شیرازی‌ها نتوانند به حداقل استاندارد برسند سال آینده نمی‌توانند در شیراز میزبانی لیگ برتر را بر عهده بگیرند.

تاج افزود:البته نمی‌شود ایراد ورزشگاه‌ها را یکباره درست کنیم. ما همین الان هم برنده هستیم چرا که از هزار امتیاز با همه محدودیت‌هایی که داشته‌ایم 908 امتیاز گرفته‌ایم.

رئیس سازمان لیگ برتر در مورد سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم گفت: در سال 2012 سهمیه ما 2+2 بود که استقلال به ذوب آهن خورد و این تیم را شکست داد. در سال 2013 سهمیه ما1+3 بود که صبای قم حذف شد اما الان ما 4 سهمیه داریم که البته باید 5 آذر تایید شود. این استنباط ما است که وقتی با 700 امتیاز سهمیه ما 1+3 است پس حتما با 908 امتیاز ما 4 سهمیه کامل را می‌گیریم چرا که سقف حضور در لیگ قهرمانان اسیا 4 تیم است.

تاج در خصوص مشکلاتی که بر سرفوتبال در مسائل مالی وجود دارد هم، ادامه داد: باید قبول کنیم که وضعیت ما خیلی خوب نیست باشگاه‌ها درآمد زا نیستند و همگی زیان‌ده هستند. اگر همراه اول برای همکاری با ما می‌آید کار سختی بوده اما حالا این قرارداد حداقل چند میلیاردی که کمتر از حس تبلیغات دور زمین نیست امضا شده است. البته قبلا هم این پولها بوده اما کسی دنبالش نمی‌رفته است. اینها حقوق فوتبال است. ما برای مجلس پیشنهاد دادیم و پیشنهادمان هم خیلی جدی است، انتظار داریم که مجلس به این بخش هم ورود کند. پیشنهاد ما به مجلس آیین نامه تجاری سازی باشگاه‌ها، استاندارد سازی و واگذاری ورزشگاه‌ها به باشگاه‌ها، درآمد حق کپی رایت، بلیط فروشی و ... است که همه جای دنیا همین کار را انجام می‌دهند.

نائب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در مورد حق پخش تلویزیونی هم افزود: برای آقای ضرغامی رئیس صدا و سیما طی امروز و فردا نامه‌ای می‌نویسیم و حداقل پیشنهادمان را اعلام می‌کنیم البته مبلغ را نمی‌گویم اما صدا و سیما 15 هفته وقت دارد تا بر روی پیشنهاد ما فکر کند. الان هم هنوز بودجه هیچ دستگاهی تعیین نشده و البته ما می‌دانیم که صدا و سیما هم محدودیت‌هایی دارد که حتی حقوق بعضی از کارکنانش را چند ماه است نداده.

تاج خاطر نشان کرد: فیفا و ای‌اف‌سی مسیر شناخت شده کار را می‌شناسد، ما به فوتبال پول می‌دهیم اما از مسیری که برای فیفا و ای‌فی‌سی شناخته شده نیست. در این میان کار مجلس مهم است که قانونگذاری کند تا حق پخش از مسیر خودش به فوتبال بیاید. باید اسناد مالی به ای‌اف‌سی و فوتبال نشان دهیم که کمک دولت زیر 50 درصد است.

انتهای پیام/ی