برنامه کمیته کنترل دوپینگ برای نمونه گیری در لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های ایران

ساعت 01:01 پنج شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲

برنامه کمیته کنترل دوپینگ برای نمونه گیری در لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های ایران به دلیل ورود به سطح حرفه ای ایران بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در گفت و گوی اختصاصی با سایت سازمان لیگ با اعلام این مطلب بیان کرد :برنامه های گسترده ای را برای کنترل دوپینگ در نظر گرفته ایم و هرچقدر از آغاز فصل به انتهای آن پیش می رویم حجم نمونه گیری ها و حضور ماموران کنترل دوپینگ در زمان برگزاری مسابقات و همچنین در زمان تمرین تیم ها افزایش می یابد. 
دکتراحمد هاشمیان افزود:ماموران کنترل دوپینگ برای پوشش گسترده مسابقات در تعطیلات نیم فصل آموزش های لازم را فراگرفته اند تا براساس برنامه تعیین شده اقدامات لازم را برای مبارزه با دوپینگ در تمامی لیگ ها از جمله لیگ دسته اول اجرا کنند.
این مقام مسئول گفت:اکنون با توجه به نزدیک شدن به نیم فصل رقابت های لیگ دسته اول و حساس شدن موقعیت تیم ها در جدول ، حضور ماموران کنترل دوپینگ در مسابقات  و محل تمرین تیم ها طبق برنامه پیش بینی شده افزایش خواهد یافت.
دکتر هاشمیان اظهار کرد:امیدواریم با هوشیاری مدیران باشگاه ها،کادر فنی وبازیکنان شاهد نمونه مثبتی نباشیم.
وی افزود:باتوجه به اجرای  برنامه های آموزشی گسترده در باشگاه ها و استان های مختلف هیچ عذری از متخلفان  قابل پذیرش نیست و با آنان طبق آئین نامه برخورد قانونی انجام خواهد شد.
رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تاکید کرد:زمانی که بازیکنی برای ارائه نمونه  انتخاب می شود  باید همکاری لازم را با ماموران به عمل آورد ودر صورت امتناع از دادن نمونه، فرد به عنوان متخلف شناخته می شود و مجازات آن کمتر از متخلفان نخواهد بود.
هاشمیان گفت :اگر بازیکنی برای نخستین بار از دادن نمونه خوداری کند با محرومیت 2 ساله روبرو خواهد شد و در دوره های بعدی در صورت تکرار این عمل محرومیتش افزایش می یابد.