کي‌روش: نمي‌خواستيم برابر لبنان بازي کنيم

ساعت 01:01 سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲

کارلوس کي‌روش در نشست خبري پس از برتري 4 بر يک ايران برابر لبنان در حالي که اعلام شد زمان کنفرانس تنها 10 دقيقه است، گفت: من مي‌خواهم 20 تا 30 دقيقه صحبت کنم. ما نمي‌خواستيم اين بازي را انجام دهيم چون امروز روز غمگيني براي مردم لبنان و ديگر مردم دنيا بود.
به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، وي با ناراحتي افزود: من از طرف تيم ملي ايران اتفاق امروز را به بازماندگان تمام کساني که در اين اتفاق کشته شدند تسليت مي‌گويم. اين اتفاق تراژديک و تلخ بود. ما براي مردم اهميت قائل هستيم و امروز به خاطر شخصي که تصميم گرفت اين ديدار انجام شود مجبور شديم به ميدان برويم.
سرمربي تيم ملي عنوان کرد: قرار نيست هيچ‌گونه جشني بگيريم و شادي کنيم چون امروز واقعا روز تلخي بود. از فرصت استفاده مي‌کنم و باز هم به تمام بازماندگان حادثه تلخ امروز تسليت مي‌گويم. قبل از انجام بازي به من گفتند فضاي استاديوم امن است و من هم از نيروهاي امنيتي تشکر مي‌کنم و هيچ شکي نداشتم که فدراسيون لبنان بهترين تصميم را مي‌گيرد.
کي‌روش تصريح کرد: از همه سازمان‌هاي امنيتي تشکر مي‌کنم ولي در فوتبال تنها امنيت مهم نيست، در فوتبال احساسات و احترام به يکديگر هم اهميت دارد. ما دوست نداشتيم امروز بازي کنيم ولي مجبور شديم در اين ديدار به ميدان رويم. امشب فقط بازي را برديم و هيچ صحبتي درباره خوشحالي و جشن پيروزي ندارم.
وي در مورد اينکه هدفش بعد از صعود ايران به جام جهاني و جام ملت‌هاي آسيا چيست، گفت: راه طولاني داريم و بايد اين مسير را طي کنيم. هدف من ادامه دادن مسير و مقابله با کساني است که تصميم اشتباه مي‌گيرند و بايد برابر آنها بايستم.
سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان درباره اينکه کدام بازيکنان نظر او را جلب کرده‌اند، اظهار داشت: تمام بازيکنان خوب بوده‌اند. هيچ‌کدام نمي‌خواستند اين بازي برگزار شود اما با اين وجود با روحيه خوبي وارد زمين شدند و خوب بازي کردند. بنابراين همه بازيکنان نظر من را جلب کردند.
کي‌روش در پاسخ به اين سوال که از حوادث پيش آمده در بيروت ترسيده بوديد، گفت: بازيکنان ما همه فوتباليست‌هاي حرفه‌اي هستند. من خودم سال‌ها پيش در سال 1975 در ارتش حضور و تجربه انقلاب را هم داشته‌ام. امروز بايد کساني که اين تصميم اشتباه را گرفتند و دستور برگزاري مسابقه را دادند زن و بچه خودشان با اتوبوس به ورزشگاه مي‌آمدند اما اين اتفاق نيفتاد.
وي خطاب به خبرنگاري که اين سوال را پرسيده بود تصريح کرد: ببين پسرم! من خودم ترسيده بودم چون انسان هم شجاعت و هم ترس دارد. امروز در ورزشگاه پر از تانک بود و کساني که اسلحه AK47 در دست داشتند؛ ما واقعا ترسيده و تحت تاثير قرار گرفته بوديم. فوتبال براي هواداران است اما امروز به جاي تماشاگران هواداران فوتبال نيروهاي امنيتي و افراد مسلح در ورزشگاه بودند.