مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا 2015؛ پيروزي پرگل ايران مقابل لبنان

ساعت 01:01 سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲

تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و لبنان از هفته پنجم رقابت‌هاي مقدماتي جام ملت‌هاي 2015 آسيا از ساعت 19 امشب در ورزشگاه بدون تماشاگر کميل شمعون به مصاف هم رفتند که اين ديدار با نتيجه 4 بر يک به سود تيم ملي ايران به پايان رسيد تا به اين ترتيب تيم ملي کشورمان در فاصله يک هفته مانده به پايان رقابت‌هاي مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا 2015 استراليا صعود خود به اين رقابت‌ها را قطعي کند.
به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، اين ديدار به خاطر ناآرامي‌هاي امروز بيروت و انفجار بمب در مقابل سفارت ايران در لبنان و با تصميم ناظر کنفدراسيون فوتبال آسيا بدون تماشاگر برگزار شد که البته شوک حاصل از اين موضوع نيز در نيمه اول بر کيفيت بازي تأثيرگذار بود تا جايي که در دقايق اوليه اين ديدار بيشتر دو تيم به محک زدن يکديگر پرداخته و خيلي از موقعيت‌هاي گلزني روي دروازه‌ها خبري نبود.
در ادامه نيمه اول و با نزديک شدن به اواسط نيمه اول، اولين فرصت خوب گلزني توسط جهانبخش، مهاجم تيم ملي کشورمان روي دروازه لبنان ايجاد شد که شوت جهانبخش از پشت 18 قدم با فاصله کمي راهي اوت شد. يک دقيقه بعد عنتر، مهاجم لبنان نيز با ضربه‌اي سري خطرناک دروازه ايران را تهديد کرد که اين فرصت هم راهي به جايي نبرد و از کنار دروازه به بيرون رفت.
در دقيقه 34 نيز تيم ملي اين فرصت را داشت تا روي شوت خوب جواد نکونام دروازه لبنان را باز کند که با هوشياري گلر لبنان اين توپ راهي کرنر شد.
سرانجام در دقيقه 39 تيم ملي مزد بازي برتر خود را در نيمه اول با گل اميرحسين صادقي گرفت. صادقي روي ضربه کرنر ارسالي شجاعي با ضربه سري زيبا دروازه لبنان را باز کرد تا به اين ترتيب تيم ملي از لبنان پيش بيافتاد.
در نيمه دوم لبناني‌ها کار را بهتر آغاز کرده و روي دو ضربه ايستگاهي نيز فرصت زدن گل تساوي را هم داشتند که اين اتفاق نيافتاد، با اين حال در دقيقه 51 و روي يک فرصت ايده‌آل، اشکان دژاگه روي پاس بي‌نقص قوچان‌نژاد با يک ضربه روي پا گل دوم تيم ملي را هم به ثمر رساند.
تيم ملي که با توپ پر کار را در نيمه دوم ادامه مي‌داد در ادامه اين نيمه و در دقيقه 55 با ضربه پنالتي کاپيتان نکونام به گل سوم رسيد. در اين صحنه مسعود شجاعي پنالتي گرفت و نکونام توپ را براي سومين‌بار تبديل به گل کرد.
در ادامه آْتش‌بازي شاگردان کي‌روش در اين ديدار در دقيقه 64 پاي قوچان‌نژاد در اين ديدار هم به گل باز شد. در اين صحنه گوچي روي پاس ارسالي شجاعي توپ را براي چهارمين بار وارد دروازه لبنان کرد تا به اين ترتيب اين بازيکن در دهمين بازي ملي خود، هشتمين گل ملي خود را به ثبت برساند.
در دقيقه 79 علي حيدر روي فرار از سمت راست منطقه دفاعي ايران از زاويه‌اي بسته دروازه دانيال داوري را باز کرد تا حساب کار 4 بر يک شود.
به اين ترتيب تيم ملي ايران با کسب 3 امتياز اين ديدار با 13 امتياز به عنوان تيم صدرنشين گروه دوم راهي رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا شد، ضمن اينکه در اين گروه کويت نيز تا دقيقه 89با نتيجه 3 بر يک از تايلند پيش است که در صورت حفظ برتري کويتي‌ها در اين ديدار، اين تيم هم با 9 امتياز جواز حضور در جام ملت‌هاي آسيا را کسب خواهد کرد.
از گروه دوم ايران و کويت صعود کردند و لبنان و تايلند از دور رقابت‌ها کنار رفتند تا ديدارهاي هفته پاياني اين گروه جنبه تشريفاتي داشته باشد.
تان هاي، داور چيني قضاوت اين ديدار را برعهده دارد. اين داور به بلال شيخ النجارين از لبنان و رضا حقيقي از ايران کارت زرد نشان داد.
*ترکيب تيم ملي ايران:
دانيال داوري، سيد جلال حسيني (63- مازيار زارع)، حسين ماهيني، اميرحسين صادقي، مهرداد بيت‌آشور، رضا حقيقي (محمد نوري)، جواد نکونام، اشکان دژاگه (72- قاسم حدادي‌فر)، عليرضا جهانبخش، مسعود شجاعي و رضا قوچان‌‌نژاد