۴ سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا قطعی شد

ساعت 01:01 سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران از قطعی شدن ۴ سهمیه کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.



به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، مهدی تاج در کنفرانس مطبوعاتی  اعلام کرد: باتلاش های سازمان لیگ ،اتحادیه باشگاه ها و باشگاه های حاضر در لیگ برتر ،ایران موفق شد با کسب 908 امتیاز بعد از ژاپن که 935امتیاز بدست آورده بود در آسیا مقام دوم را بدست آورد  .
نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران  افزود :با کسب این موفقیت  که در تاریخ فوتبال ایران بی سابقه بوده ایران 4 سهمیه مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا را از آن خود کرد.
این مقام مسئول گفت :کشورمان در سال گذشته در رده پنجم آسیا و سوم غرب آسیا قرار داشت اما اکنون دوم آسیا و اول غرب آسیاست .
تاج بیان کرد :بعد از ژاپن و ایران کشور های کره جنوبی ،عربستان ، چین،امارات، قطر،استرالیا ،تایلند،ازبکستان،سنگاپور،بحرین ، عراق و کویت قرار گرفتند.
رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: کشورهای ژاپن ،ایران،کره جنوبی و عربستان 4 سهمیه مستقیم دررقابت های لیگ قهرمانان آسیا را بدست آوردند،چین وامارات 3 سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیر مستقیم،استرالیا و قطر هرکدام 2 سهمیه مستقیم، تایلند و ازبکستان یک سهمیه مستقیم و 2 سهمیه غیر مستقیم(حضور در بازی پلی آف) وکشورهای سنگاپور ،بحرین ،عراق و کویت یک سهمیه غیر مستقیم بدست آوردند.
رییس سازمان لیگ در ادامه افزود : این موفقیت گام مهمی در فوتبال کشور به شمار می رود و گام بعدی باید تغییر زمان بازی های لیگ قهرمانان آسیا باشد تا  بازی های این جام تداخلی با بازی های تیم های ملی کشورها آسیایی نداشته باشد.
تاج بیان کرد: در این رابطه کشورهای غرب آسیا  فردا در امارات گردهم می آیند تا با برگزاری جلسه ای  در این رابطه تصمیم گیری شده و سپس در اجلاس کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح شود.
جدول کامل امتیازهای کشورهای آسیایی و سهمیه آنها به شرح زیر است:

رتبه          کشور              امتیاز           سهمیه

1            ژاپن                 935            4

2            ایران                  908          4

3          کره جنوبی             887           4

4          عربستان             869               4

5             امارات            848            1+3

 6            قطر                848            2+2

7            چین                  843          1+3

8         استرالیا                 804           2+2

9       ازبکستان                693           2+1

10      تایلند                     601          2+1