تيم ملي صبح فردا به بيروت مي‌رود

ساعت 01:01 جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۲

مهدي محمدنبي با تبريک پيروزي 3 بر صفر تيم ملي فوتبال ايران مقابل تايلند به اهالي فوتبال و تمام مردم ايران اظهار کرد: از نتيجه‌ي به دست آمده خوشحال هستيم؛ چون تاکنون تيم ايران نتوانسته بود با اختلاف 3 گل تايلند را در خانه‌ي خودش شکست دهد.
وي افزود: تيم ايران هم نتيجه‌ي خوبي به دست آورد و هم عملکرد فني فوق‌العاده‌اي داشت که نشان از آمادگي بالاي بازيکنان و تيم ما دارد. آنها توانستند در زمين برنامه‌هاي تاکتيکي‌شان را به شکل خوبي اجرا کنند. کارلوس کي‌روش و دستيارانش هم انصافا در اين مدت توانسته‌اند به خوبي نفرات جديد را به ترکيب تيم ملي اضافه کرده و فضايي فراهم کنند که اين بازيکنان با ساير نفرات هماهنگ شوند. در حال حاضر تيم ايران شرايطي دارد که هم بازيکنان اصلي و هم کساني که روي نيمکت مي‌نشينند از کيفيت بالايي برخوردار بوده و اتحاد خوبي هم ميان آنها وجود دارد.
سرپرست تيم ملي با اشاره به بازي بعدي مقابل لبنان گفت: فکر مي‌کنم در بازي با لبنان کي‌روش به بازيکناني که امروز از روي نيمکت بازي را دنبال مي‌کردند فرصت حضور دهد و برخي از نفراتي که به طور کامل مقابل تايلند به ميدان رفتند فرصت استراحت پيدا کنند. در کل شرايط تيم ملي را کاملا مثبت ارزيابي مي‌کنم.
نبي درباره‌ي برنامه‌ي تيم ملي براي سفر به بيروت گفت: ما فردا ساعت 6 صبح به وقت محلي هتل محل اقامت تيم ملي را تحويل داده و ساعت 9:30 هم بانکوک را ترک مي‌کنيم. طبق برنامه‌هاي پروازي فکر مي‌کنم حدود ساعت 17 يا 18 به لبنان برسيم. مجموعه‌ي اين سفر براي ملي‌پوشان فشرده خواهد بود و اميدواريم با توجه به سختي‌هاي زيادي که پشت سر مي‌گذارند بتوانيم در لبنان هم مانند بازي با تايلند نتيجه‌ي خوبي بگيريم و دست پر به کشور بازگرديم.
دبيرکل فدراسيون در واکنش به اين‌که فکر نمي‌کنيد تيم ايران با عملکرد و نتيجه‌اي که مقابل تايلند داشت به فدراسيون پيام داد که نيازمند حريفان قوي‌تري در راه آماده‌سازي براي حضور در جام جهاني است گفت: درست است و ما بايد هماهنگي‌هايي را با سازمان ليگ داشته باشيم که در لابه‌لاي مسابقات داخلي، فضايي را ايجاد کند که تيم ملي بتواند ديدارهاي تدارکاتي داشته باشد. قطعا حريفان ما با توجه به حضورمان در جام جهاني بايد از ميان تيم‌هاي قدرتمند انتخاب شوند. ما اين کار را پس از قرعه‌کشي جام جهاني انجام مي‌دهيم و مذاکراتمان را به صورت جدي با کشورهاي مختلف آغاز خواهيم کرد.
وي در پاسخ به اين‌که ميزباني تايلندي‌ها چگونه بود، خاطرنشان کرد: بالاخره تايلندي‌ها سعي مي‌کردند از شگردهاي خاص خودشان براي تحت تاثير قرار دادن شرايط ايران در اين مسابقه استفاده کنند تا بلکه نتيجه‌ي مدنظرشان را بگيرند اما هيچ‌کدام از شگردهاي آنها جواب نداد و تيم ملي ما ثابت کرد نتيجه را در زمين رقم مي‌زند و پيروزي قاطعي مقابل آنها به دست آورد.
دبيرکل فدراسيون فوتبال در پايان خطاب به اهالي ورزش و رسانه‌ها گفت: از حمايت تمامي اهالي ورزش، مسوولان فوتبال و اصحاب رسانه تشکر مي‌کنم و اميدوارم در مدت باقي‌مانده تا جام جهاني تعامل خوبي ميان همه‌ي ما باشد تا خداي نکرده فضايي به وجود نيايد که جايي براي ظهور مسائل حاشيه‌اي ايجاد شود. همه‌ي ما در کنار هم مي‌توانيم با حمايت از تيم ملي شاهد ساخته شدن تيم قدرتمندي باشيم که در جام جهاني 2014 برزيل افتخار ايران باشد.