کي‌روش: به خاطر لبنان، نيمه‌دوم را کنترل کرديم

ساعت 01:01 جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۲

کارلوس کي روش در پايان ديدار ايران و تايلند پاسخگوي سوالات خبرنگاران بود.
وي در خصوص اين بازي گفت: در ابتدا بايد بگويم که يک بازي خوب را پشت سر گذاشتيم. در نيمه اول و بعد از به ثمر رساندن دو گل بازي را کنترل کرديم و بعد از پايان 45 دقيقه اول تقريبا بازي به اتمام رسيده بود.
کي‌روش ادامه داد: همانطور که مي‌دانيد سه‌شنبه هفته آينده بازي ديگري را در بيروت و مقابل تيم ملي لبنان داريم و براي رسيدن به لبنان سفر طولاني را در پيش خواهيم داشت. پس از بازيکنان خواستيم در نيمه دوم بازي را کنترل کنند و در نتيجه انرژي نيمه اول را به خرج نداديم. هر چند نتيجه سه بر صفر نشان از يک بازي راحت دارد اما بايد بگويم بازي سختي بود، چراکه تيم ملي تايلند يک تيم هجومي است و بسيار مثبت بازي مي‌کرد به همين دليل فوتبال خوبي را از جانب هر دو تيم شاهد بوديم.
سرمربي تيم ملي در ادامه افزود: در حال حاضر 10 امتياز داريم و با خيال راحت تري به لبنان خواهيم رفت و فکر مي کنم که اين امتيازات کافي باشد تا به مرحله بعد صعود کنيم. ضمن اينکه من براي تيم تايلند احترام قايلم و براي آنها در آينده آرزوي موفقيت مي کنم.
کي روش در ادامه در خصوص تفاوت سطح بازي تيم هاي ملي ايران و تايلند افزود: از نظر تاکتيکي، حفظ، سرعت و انتقال توپ به تمام نقاط زمين سطح بالاتري دارند و طور ديگري بازي مي کنند و به همين دليل ما توانستيم تايلند را کنترل کنيم. از سوي ديگر نوع دفاع تيم ملي ايران و استفاده از فضاهاي زمين نيز سبک بازي ما متفاوت است و ما زمانيکه توپ را از دست مي دهيم تمام تلاشمان را براي بدست آوردن مجدد ان مي کنيم که اين تفاوت ديگر فوتبال ايران و تايلند است.
وي افزود: از طرف ديگر ما با نگرش و تفکر درستي به تايلند آمديم و سعي کرديم در تمام لحظات مسابقه، بازي را کنترل کنيم. اما بايد بگويم سرمربي تيم ملي تايلند بازيکنان خوبي را در اختيار دارد.
سرمربي تيم ملي در پايان در پاسخ به سوالي در خصوص تعويض هاي نيمه دوم گفت: من در هر مسابقه انتظارات زيادي از فورواردها دارم. بخصوص اينکه در نيمه دوم و در اين هواي شرجي بايد شرايط يدني اين بازيکنان را براي ديدار سه شنبه شب آينده حفظ مي کردم. چرا که من از بازيکنان خط حمله مي خواهم در توپ گيري ها و کنترل فضاي بازي هم شرکت کنند. لذا در نيمه دوم براي حفظ بازيکنان اين خط و همچنين با توجه به اينکه بازيکنان جوانتر در نيمه دوم مي توانستند توان بيشتري براي اين کار صرف کنند آنها را به زمين وارد کردم.