هفته چهاردهم ليگ برتر ؛ پيروزي داماش و ملوان و توقف صبا

ساعت 01:01 جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲

رقابتهاي هفته‌ چهاردهم ليگ برتر فوتبال از ساعت 15:30 امروز (پنجشنبه) به صورت همزمان در سه شهر اصفهان، گيلان و قم آغاز شد که تيم‌هاي ملوان و داماش از سد حريفان‌شان گذشتند و مس در دقايق پاياني از شکست برابر صبا گريخت.
در يکي از مهم‌ترين بازي‌هاي هفته‌، سپاهان اصفهان ميزبان ملوان بندرانزلي بود. در اين بازي ابتدا احسان حاج صفي در دقيقه‌ 22 سپاهان را پيش انداخت ، اما ملوان در ادامه با زدن دو گل بازي را به نفع خودش به اتمام رساند. هر دو گل ملوان را سيد جلال رافخايي، از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند.
سپاهان بعد از اين بازي با بيست و سه امتياز در رده دوم جدول ماند و ملوان هم با پانزده امتياز با دو پله صعود به جايگاه دوازدهم رسيد.
همچنين در بازي که در رشت برگزار شد، داماش اين شهر با يک نتيجه‌ پر گل تيم ذوب آهن را در هم کوبيد تا سنگين‌ترين شکست اصفهاني‌ها در اين فصل رقم بخورد.
شاگردان لوکا بوناچيچ ابتدا با گل مرتضي تبريزي در دقيقه‌ 25 پيش افتادند، اما در ادامه گل‌هاي مسعود حسن‌زاده (دو بار) ، مصطفي حاجتي ، امين متوسل زاده و يک گل به خودي نتيجه‌ عجيب پنج بر يک را به نفع داماش رقم زد.
داماش با کسب هفدهمين امتياز به رده ششم جدول رسيد و ذوب آهن هم به رتبه سيزدهم سقوط کرد.
در سومين بازي امروز مس در دقايق پاياني از شکست گريخت. شاگردان محمد مايلي کهن ابتدا در دقيقه‌ 50 با گل لوسيانو ادينيو از تيم پرويز مظلومي عقب افتادند، اما گل‌هاي مهدي مومني در دقيقه‌ 69 و محسن بيات در دقيقه‌ 80 صبا را پيش انداختند. اما اين پايان کار نبود و مس با گل دقيقه 96 کريم اسلامي نتيجه را 2 بر 2 کرد.
مس کرمان با وجود کسب اين يک امتياز در قعر جدول باقي ماند و صبا هم در رده دهم جاي گرفت.