داوری: حضور در جام جهانی رویایی من است

ساعت 01:01 پنج شنبه ۲ آبان ۱۳۹۲

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با سایت باشگاه برانشوایگ ضمن تاکید بر امیدواری به آینده این تیم اعلام کرد حضور در جام جهانی برایش رؤیاست.

 دوران فوتبال دانیال داوری در ماینس 05 آغاز شد. سایت اینتراخت برانشوایگ درست پیش از رویارویی اینتراخت برانشوایگ با ماینس به گفت‌وگو با این دروازه‌بان 25 ساله پرداخته و به بررسی نحوه پیشرفت او از زمان حضور در بوندسلیگا از ابتدای فصل 14-2013 پرداخته است.


*شکست خوردن در یک دیدار خیلی سخت است. پس از شکست سه بر دو مقابل شالکه چه حسی داشتی؟


هنوز در فرم خوبی قرار داریم. روز یکشنبه تمرین‌های خوبی را سپری کردیم و زیاد هم در مورد شکست صحبت نکردیم. فکر می‌کنم سرمربی هم می‌خواست تمرکز ما را به تمرین‌ها معطوف کند. این موضوع خیلی به ما کمک کرد زیرا پس از آن دیدار توجه ما را به حریف بعدی‌مان معطوف کرد. درست است که پایان بازی همه ما حس خیلی بدی داشتیم اما مقابل یک تیم خوب نمایش بسیار خوبی از خودمان ارائه کردیم.


 


* تو پایه گذار دو گل زیبا بودی. آیا می‌توانی این نقش را در آینده نیز ادامه دهی؟


ما خیلی زود از حریف پیش افتادیم. در هر حال چیزی که باید به آن مثبت نگاه کنیم این است که ما در دو دیدار موفق شدیم چهار گل بزنیم. می‌دانیم که پیشرفت کرده‌ایم. گل می‌زنیم که این موضوع نشان می‌دهد نتیجه تلاش‌هایمان در تمرینات تیم را می‌گیریم.


*پس از آنکه پتکو لاتر بنجامین از تیم زیر 23 ساله‌های آمد، چطور می‌خواهی نقش یک بازیکن با تجربه‌تر را ایفا کنی؟


بنی مدت زیادی است که در حال شناخت همه چیز است و تجربه‌های خوبی هم کسب کرده. به بیان دیگر سن و سال مبنای داوری در این مورد نیست. بنی بازیکنی است که به عنوان یک دروازه‌‌بان عملکرد خوبی دارد و بسیار هم بازیکن پر آوازه‌ای است. حضور در تمرینات به همراه او برای من بسیار عالی است. بدون شک ما یکدیگر را مورد حمایت قرار می‌دهیم.


*تو فوتبالت را از ماینس آغاز کردی و دیدار بعدی تیمت در بوندسلیگا در زمین ماینس خواهد بود. آیا این یک دیدار خاص برایت است؟


چه می‌توانم بگویم؟ من 6 سال آنجا بودم و در آنجا رشد کردم. برای مدت زیادی کیلومترها مسیر را طی می‌کردم تا بتوانم در تمرینات این تیم شرکت کنم. تمام دوران جوانی من و پیشرفتی که داشتم را مدیون باشگاه ماینس هستم. استفن کوهنرت هم که مربی دروازه‌بان‌های این تیم بود، تاثیر زیادی روی من داشت و مرا به یک دروازه‌بان بزرگ بدل کرد. از زمانی که به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای مشغول به فعالیت هستم، چندین بازیکن از این باشگاه که اکنون در ترکیب این تیم بازی می‌کنند را می‌شناسم. با توجه به همه اینها، ما می‌خواهیم مقابل این تیم نتیجه خوبی بگیریم اما این دیدار برای من مانند هیچ دیدار دیگری نیست.


 


*تو 14 سال دروازه‌بان هندبال بودی. آیا توانایی خاصی هست که در آن ورزش فرا گرفته باشی و در فوتبال امروزی به کارت بیاید؟


بله، مطمئنا. وقتی دروازه‌بان هندبال هستی، می‌آموزی که از توپ نترسی. زمانی که تیم حریف حمله می‌کرد، باید از بخش‌هایی از بدن برای دفع توپ استفاده کرد. رفلکس‌هایی که یک دروازه‌بان از خود نشان می‌دهد نشانه آمادگی بدنی بالای او است. در نهایت اما خوشحالم که فوتبال را انتخاب کردم اما دوران حضورم در هندبال را هم دوست دارم.


*تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2014 برزیل راه یافته است. آیا رویای حضور در جام جهانی را داشتی؟


بله، البته. اگر به تیم ملی دعوت شوم، همواره سعی خواهم کرد بهترین نمایش‌هایم را داشته باشم. اگر بتوانم در برزیل حضور داشته باشم، یکی از رویاهایم به حقیقت بدل شده است. فکر می‌کنم هدف هر فوتبالیستی حضور در جام جهانی باشد. تلاشم را در فوتبال باشگاهی انجام خواهم داد. به علاوه اینکه برای راهیابی به جام ملت‌های آسیا نیز بازی‌هایی خواهیم داشت. در آن دیدارها می‌توانم خودم را نشان دهم. حضور در تیم ملی فقط برای داشتن اوقات خوب نیست. می‌توانید از آن نکته‌های زیادی یاد بگیرید.


 


*ماینس اکنون رده چهاردهم جدول را در اختیار دارد و از 6 دیدار اخیر خود تنها یک امتیاز به دست آورده است. عملکرد توماس توخل را چگونه ارزیابی می‌کنی؟


ماینس اکنون تحت فشار زیادی قرار دارد. در آخرین دیدار که مقابل بایرن مونیخ به میدان رفت موفق شد نیمه نخست را با یک گل برتری به پایان برساند و مقاومت خوبی هم از خود نشان دهد اما نتوانست آن را حفظ کند. ماینس تیم خوبی است و یک مربی خوب هم در اختیار دارد.


*نظرت در مورد شرایط کنونی تیمت چیست؟


ما مقابل ولفسبورگ نتیجه خوبی گرفتیم. نمایشی بسیار خوب در خارج از خانه. امیدوارم از این پس نیز چنین نتیجه‌های خوبی در خارج از زمین خودمان بگیریم. تکرار نمایش خوبمان مقابل شالکه نشان داد که پیشرفت کرده‌ایم. اطمینان دارم نتیجه خوبی از این فصل‌مان می‌گیریم. باید از شرایط کنونی پا را فراتر بگذاریم و سرمایه گذاری‌های بیشتری انجام دهیم. نمایش‌مان در دیدارهای اخیر و گل‌هایی که زدیم به ما اعتماد به نفس داده است. روحیه مثبتی در تیم حاکم است. هر چند که شرایط کنونی‌مان کمی برایمان غیر عادی است.


انتهای پیام/خ