فرکي:يک امتياز در تبريز حکم 3 امتياز را دارد

ساعت 01:01 جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲

 حسين فرکي در نشست خبري پس از تساوي 2 بر 2 مقابل تراکتورسازي گفت: صحبت‌ها و مسائل حاشيه‌اي قبل از بازي بيان شد هدف ما نبود و نمي‌خواستيم با ايجاد چنين فضايي اين اتفاق بيفتد که مسابقه اسير حواشي شود. با توجه به فضاي تبريز مي‌دانستيم بازي ساده‌اي نداريم مردم و هواداران تراکتورسازي براي حمايت از تيم خود به ورزشگاه مي‌آيند در اين شرايط مي‌خواستيم بازنده نباشيم و اميد به کسب 3 امتياز داشتيم چه بسا اگر دروازه‌بان آن اشتباه را نمي‌کرد به پيروزي مي‌رسيديم روي هر دو دروازه موقعيت‌هاي زيادي به وجود آمد و اين نشان از کيفيت خوب مسابقه دارد. از کسب اين يک امتياز رضايت داريم و اين تساوي در خانه تراکتورسازي حکم 3 امتياز دارد.
به گزارشروابط عمومی سازمان لیگ ، وي در مورد جو ورزشگاه تبريز خاطرنشان کرد: جو بسيار عالي بود ديروز هم گفتم تماشاگر قشنگي فوتبال است و از حضور هواداران لذت مي‌برم اين سرمايه‌اي است که در تبريز وجود دارد و از هواداران که با حضور خود به بازي قشنگي دادند تشکر مي‌کنم اما يک عذرخواهي به آنها بدهکارم و اميدوارم اين را از من بپذيرند حرکتي که در بازي اتفاق افتاد براي ما يک معني دارد و ممکن است در خارج از کشور معني آن بد نباشد.
وي تاکيد کرد: بازيکن خارجي ما جو تبريز، اهواز، قم يا تهران را نمي‌شناسد وقتي از او توضيح خواستيم که اين حرکت چه بود؟ او اعلام کرد که به دليل اينکه همسرش باردار است توپ را در زير لباس خود قرار داده و نمي‌دانست اين حرکت در فرهنگ ما بسيار زشت است. سال گذشته بازيکن برزيلي ديگر ما مقابل پيکان نيز همين شادي را انجام داد اما آن روز نمي‌دانستيم معني اين حرکت چيست با اطمينان اعلام مي‌کنم بازيکن ما قصد بي‌احترامي نداشته ما به مسائل فرهنگي توجه زيادي داريم و اجازه توهين به مردم يک شهر را نمي‌دهيم. باز هم از مردم تبريز عذرخواهي مي‌کنم.
فرکي در مورد داوري ديدار مقابل تراکتورسازي اظهار داشت: در مورد داوري قضاوت نمي‌کنم به من گفته‌اند پنالتي درست بوده اما اگر غير از اين باشد من نمي‌توانم کاري را انجام دهم.
فرکي در پاسخ به اين سوال که سال قبل سنگي با خود به کنفرانس مطبوعاتي آورده بود، اظهار داشت: آن حرکت روي بي‌تجربگي خودم بود من با هر حرکتي از اين نوع مخالف هستم من منظور خاصي نسبت به هواداران نداشتم و مي‌خواستم به اين شکل اعتراضم را نسبت به چنين حرکت‌هايي نشان دهم شايد عاقبت آن حرکت من اين بود که فصل بعد سنگ به سرم برخورد کرد. باز هم مي‌‌گويم اگر اتفاقي امروز افتاد عذرخواهي مي‌کنم.
سرمربي فولاد خوزستان در پاسخ به اين سوال که آيا نمي‌توانستند از حرکت بازيکن خود جلوگيري کنند، خاطرنشان کرد: وقتي يک اتفاق نيفتاده نمي‌توانيم جلويش را بگيريم ما مسائل فرهنگي و اخلاقي را به بازيکنان گوشزد مي کنيم اما گاهي اتفاقاتي مي‌افتد که قابل پيش‌بيني نيست اين مسئله ممکن بود در هر ورزشگاه ديگري رخ دهد. شک نکنيد در کار خود چارچوب و مقررات مشخصي داريم مطمئن هستم که اين بازيکن با فرهنگ ما آشنا نبوده است و به همين خاطر چنين عملي از او سر زد.
فرکي در مورد اينکه بازيکنانش اتلاف وقت مي‌کردند، اظهار داشت: ما دنبال اين مسائل نيستيم بلکه فوتبال زيبا مي‌خواهيم. اين مسابقه يک بازي عادي بود و اعتراضي نسبت به نتيجه نداشتيم. فصل قبل در بازي با تراکتورسازي اگر مي‌برديم دوم مي شديم اما آن وقت هم چنين کاري نکرديم ما دنبال فوتبال زيبا هستيم. نبايد قصاص قبل از جنايت کنيم. اين اتفاق ممکن است براي بازيکن تراکتورسازي هم بيفتد که در جريان بازي دچار آسيب‌ديدگي شود. تراکتور تيم بسيار خوبي است و واقعا شايسته قهرماني هستند اين اطمينان را به شما مي دهم که ما بدآموزي براي جوانان تيم نمي‌کنيم و اصلا دنبال اين مسائل نيستيم.
سرمربي فولاد خوزستان در مورد اينکه تيمش همانطور که خوب گل مي‌زند گل‌هاي زيادي مي‌خورد، گفت: حاضريم 50 گل بخوريم اما 51 گل بزنيم و قهرمان شويم. نقطه مقابل دفاع ما خط حمله ماست البته اگر بخواهم موشکافي کنم تعداد گل‌هاي دريافت کرده ما بسيار عادي است اعتقاد دارم تيمي که گل مي‌‌خورد از جلوي زمين مي‌‌خورد همانطور که ديديد روي گل دوم بازيکن ما گوشه نقطه کرنر زمين تراکتورسازي توپ را از دست داد و همان توپ با اشتباه دروازه‌بان تيم وارد دروازه شد. در تمرينات تلاش مي‌کنيم که اين مسئله نيز برطرف شود.
وي در ادامه خاطرنشان کرد: بايد به حضورمان در صدر جدول نگاه کنيم در اوج بازي‌هاي خود هزار هوادار نيز به ورزشگاه نمي‌آيند اما تراکتورسازي هر زمان که اراده مي‌کند 50 هزار هوادار دارد که اين کار را براي حريف مخصوصا تيم‌هاي جواني مثل ما که به دلايل مختلف يک ملي‌پوش هم ندارند مشکل مي‌کند.
فرکي در سوالي مبني بر کيفيت ليگ خاطرنشان کرد: فکر مي‌کنم بار فني ليگ امسال نسبت به چند سال گذشته بالاتر بوده و اين مسئله هم به خاطر 16 تيمي شدن ليگ قابل پيش‌بيني بود چرا که مي‌بينيم ليگ دسته اول باکيفيت‌تر شده است.
سرمربي فولاد خوزستان در پاسخ به سوالي در مورد اينکه يک روز محمد مايلي‌کهن به خاطر اتفاقات داخل ورزشگاه گريه کرد، اظهار داشت: اين اتفاق براي اين بود که محمد مايلي‌کهن از جنس فوتبال است. او اگر گريه مي‌کند دوست ندارد در ورزشگاه هيچ کسي مورد توهين قرار بگيرد. او فرق مي‌کند با کسي که دنبال کاسبي از فوتبال است.
فرکي در مورد اينکه چرا مي‌گويد حرکت مهاجم برزيلي‌اش عادي بوده است، گفت: من نگفتم اين حرکت عادي است و به خاطر آن عذرخواهي هم کردم. گفتم چون او فرهنگ ما را نمي‌شناخت چنين اقدامي انجام داد اجازه بدهيد حرف‌مان به سمت بحث و جدل پيش نرود نمي‌خواهم به گذشته بازگردم اما آيا حرکات کرار جاسم در تراکتورسازي مورد پسند بود؟ روزي او حرکتي انجام داد و باعث شد 10 هزار صندلي در ورزشگاه شکسته شود. پس اگر کرار آن روز حرکت خاصي نکرده است بازيکن ما نيز امروز حرکت خاصي نکرده است.
وي در پاسخ به سوالي در مورد فساد در فوتبال و اينکه آيا اين مسئله در داوري‌ها تاثيرگذار بوده است، گفت: اگر فسادي باشد بايد ريشه‌کن شود. چون من تا به حال با اين مسائل روبرو نشدم نمي‌توانم ايمانم را بدهم و چنين حرفي بزنم اگر فسادي است بايد با مستندات با آن برخورد شود.