دومین روزجلسه شفافیت مالی سازمان لیگ و باشگاه های لیگ برتری

ساعت 15:55 پنج شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳

دومین روز جلسه شفافیت مالی باشگاه های لیگ برتری با حضور مسئولان سازمان لیگ و مدیران مالی باشگاه های آلومینیوم اراک، نساجی مازندران و ملوان بندر انزلی در سالن روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، در دومین روز از جلسات شفافیت مالی باشگاه های لیگ برتری باحضور محمد رضا کشوری فرد دبیر سازمان لیگ ، اکبر شکاری خزانه دار و مدیر مالی اداری سازمان لیگ، جعفر رحیمی مدیرمالی باشگاه آلومینیوم اراک، هومن نوری مدیر مالی باشگاه نساجی و مینا قنبری مدیر مالی باشگاه ملوان بندر انزلی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه اکبر شکاری خزانه دار سازمان لیگ ضمن خیر مقدم به مدیران مالی باشگاه ها اظهار داشت: درآمد ها و هزینه های سازمان لیگ کاملاً شفاف و مستند هستند چرا که به صورت سالانه صورت های مالی این سازمان توسط اعضای محترم هیئت رئیسه و حسابرس مستقل و سازمان های امور مالیاتی و تامین اجتماعی حسابرسی و رسیدگی می گردد. و همچنین گزارش حسابرسی صورت های مالی در مجمع سازمان لیگ ارائه می شود. و هرباشگاه هم می تواند بنا به درخواست از صورت وضعیت مالی فی مابین مطلع و پرینت حساب مالی فی مابین با سازمان لیگ در اختیارشان قرار می گیرد.

شکاری با اشاره به پاسخگو بودن این سازمان در قبال تمامی باشگاه ها افزود: این سازمان به تمامی ذینفعان خود همچون فدراسیون ، باشگاه های لیگ برتر، لیگ یک، دیگر باشگا های زیر مجموعه و همچنین هیئت های فوتبال استانی، بابت حساب های فی مابین و صحت و سقم درآمد های تخصیص یافته طبق وظیفه پاسخگوست.

طبق سنوات گذشته سازمان لیگ جلسه و نشست مشترکی با خزانه دار ها، معاونان و مدیران مالی باشگاه های لیگ برتری برگزار می کند که در خصوص شفافیت حساب های فی مابین و تسهیم درآمد های تبلیغات محیطی مستندات تحویل آنها می شود.

خزانه دار سازمان لیگ در ادامه افزود: درآمدها کاملاً شفاف و طبق آیین نامه به ذینفعان تسهیم می گردد طبق ماده ۲۲ آیین نامه مسابقات مصوب ۱۳۹۸ و آیین نامه لیگ برتر این موضوع طبق سنوات قبل انجام می شود و در این دستورالعمل تاکید بر مصوبات قبل شده بنابراین ۷۵% تبلیغات محیطی به باشگاه ها تعلق دارد که طبق دستورالعمل و مستندات موجود در سازمان لیگ به آنها پرداخت می شود.

اکبر شکاری در پایان صحبت هایش گفت: متاسفانه باشگاه استقلال تنها باشگاهی بود که خزانه دار و یا مدیرمالی آنها درنشست مشترک با سازمان لیگ حاضر نشد و امیدواریم در آخرین روز این جلسات که شنبه 23 تیر برگزار می شود حاضر شوند و پرینت حساب های فی مابین باشگاهشان را دریافت کنند.

محمدرضا کشوری فرد دبیر سازمان لیگ فوتبال ایران نیز با عرض خیر مقدم در این باره اظهار داشت: سازمان لیگ هرساله میزبان باشگاه های لیگ برتری در جهت شفاف سازی مالی و درآمدی می باشد و ما از این امر استقبال می کنیم که باشگاه ها خودشان پیگیر شفافیت و امور مالی مربوطه خودشان باشند سازمان لیگ هم از این موضوع استقبال کرده و میزبان و پاسخگو به باشگاه ها خواهد بود.

دبیر سازمان لیگ در این رابطه گفت: پیشنهاد می شود پس از اتمام جلسات شفافیت مالی باشگاه های لیگ برتری و سازمان لیگ یک کارگروه مالی با انتخاب اعضایی از خود باشگاه های که در این جلسات حاضر بودند با محوریت سازمان لیگ تشکیل و در مباحث تخصصی مالی و هم اندیشی های مربوط به امور مالی و مالیاتی فوتبال داشته باشند.

درپایان این جلسه نیز جعفر رحیمی مدیرمالی باشگاه آلومینیوم اراک گفت: جلسه خوبی بود و باید این جلسات استمرا داشته باشد تا مشکلات باشگاه ها به حداقل برسد.

رحیمی مدیرمالی باشگاه آلومینیوم افزود: باشگاه ها باید بدانند در آمدی که برایشان شناسایی می شود از کجا تامین و نحوه اختصاص آن به چه صورت است که در این جلسه و نشست مشترک با آقای شکاری خزانه دار سازمان لیگ این موارد به صورت شفاف و کامل ارائه و شرح داده شد.

رحیمی تاکید کرد: با کمک سازمان لیگ فوتبال ایران و با تشکیل کار گروهی می توان دغدغه های باشگاه ها را در بخش های مختلف ازجمله مالیات ارزش افزوده،تامین اجتماعی برطرف کرد.

هومن نوری مدیر مالی نساجی مازندران نیزدرباره این جلسه گفت: یکی از مهمترین مشکلات همه باشگاه ها باتوجه به درآمد زایی پایین آنها  مخصوصا باشگاه های خصوصی مالیات ارزش افزوده است که امیدواریم با کمک سازمان لیگ فوتبال ایران و تشکیل کارگروهی در این رابطه این مشکل برطرف شود.

مینا قنبری مدیر مالی ملوان بندر انزلی  نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن این جلسه گفت: مشکلات باشگاه ها بابرگزاری این نوع جلسات شناسایی می شودو سازمان لیگ می تواند برای حل این مشکلات راهکارهای مناسبی ارائه دهد.

وی افزود: هرچه باشگاه ها از نظر مالی مشکلی نداشته باشند بدون شک در کسب موفقیت آنها اثر گذار خواهد بود.این جلسات باید بیشتر برگزار شود تا به نتایج بهتری دست پیدا کنیم.