اوسمار: در بازی با سپاهان جزئیات مهم است

ساعت 13:23 سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اوسمار ویرا سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از مسابقه با سپاهان اصفهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر صحبت های خود را مطرح کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، اوسمار ویرا در نشست خبری پیش از بازی با سپاهان در هفته بیست و پتجم لیگ برتر، اظهار داشت: هرچه به پایان فصل نزدیک می‌شویم، بازی‌ها سخت‌تر می‌شود و همه برای رسیدن به هدف، بیشتر تلاش می‌کنند. همیشه بازی با سپاهان بسیار سخت و حساس بود که جزئیات کوچک، نتیجه را تغییر می‌داد. به همین دلیل امیدوارم فردا بازی خوبی داشته باشیم و بتوانیم از این جزئیات کوچک، به بهترین شکل استفاده کنیم.
سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: امیدوارم هواداران با وجود اینکه جام حذفی را از دست دادیم، حمایت خوبی از ما داشته باشند. انرژی مثبت و خوبی که بین هواداران و تیم وجود دارد، خیلی می‌تواند به تیم کمک کند. امیدوارم فردا هم مثل همیشه کنار پرسپولیس باشند.
ُ
تعویض‌های من دلیل باخت به آلومینیوم نبود
سرمربی پرسپولیس درمورد دلیل تعویض‌هایش در دیدار با آلومینیوم که فشار زیادی را به این تیم وارد کرد، گفت: مربیان و بازیکنان باید از همه بازی‌ها درس بگیرند و فرقی ندارد بازی را ببریم یا ببازیم. خوب است آدم همیشه از پیروزی که شیرین است درس بگیرد زیرا در زمان شکست ناراحت است. شکست همیشه تلخ و سخت است اما یک جام دیگر پیش رو داریم و باید با کمک هواداران برای هدف خود بجنگیم تا به آن برسیم. 
اوسمار اضافه کرد: دلیل شکست ما مقابل آلومینیوم تعویض‌های من نبود زیرا به همه بازیکنانم صد در صد اعتماد و اطمینان دارم. پس از تعویض بازیکنان نیز 2 گل دیگر به ثمر رساندیم. نفراتی که به زمین آمدند برای بهتر شدن بازی کمک کردند. پیش از این گفتم دفاع تیمی از مهاجم شروع می‌شود و از نفرات خط جلو تا دروازه‌بان باید در این کار مشارکت کنند. هیچ وقت درمورد یک نفر نظر نمی‌دهم که در کار دفاع ضعیف بود یا تیم مقابل قوی.
پاسخ اوسمار به نورافکن: بازیکن باید درون زمین خودش را نشان بدهد
سرمربی پرسپولیس در پاسخ به اینکه برخی اعضای تیم حریف مثل امید نورافکن با انتشار استوری جنگ روانی را شروع کرده‌اند و آیا او و شاگردانش پاسخی برای این مسائل دارند، گفت: نمی‌دانم چه گفته‌اند که درمورد استوری‌اش نظر بدهم اما یک بازیکن باید درون زمین خودش را نشان بدهد. از سوت ابتدا تا سوت پایان باید کارش را به بهترین شکل انجام بدهد.
ضمانتی برای بازی کردن بیرانوند مقابل سپاهان نداریم
اوسمار درمورد آخرین وضعیت علیرضا بیرانوند و احتمال غیبتش در دیدار فردا، توضیح داد: ضمانتی نیست که بگویم می‌تواند بازی کند. روزانه او را تحت نظر داریم. برخی تمرینات را انجام داده و امروز هم تمرین داریم. در پایان تمرین باید بررسی کنیم تا مشخص شود به بازی با سپاهان می‌رسد یا خیر.
وی درخصوص اینکه آیا 3 بار کامبک خوردن در جریان بازی با آلومینیوم، روی تیمش برای دیدار فردا که ال کلاسیکوی فوتبال ایران است، بار روانی منفی ایجاد نمی‌کند، گفت: بازی‌های این شکلی روی احساسات بازیکنان تاثیر می‌گذارد. در طول هفته روی آنها کار کردیم. بازیکنان نیز در تمرین روز گذشته نشان دادند به احساسات خود غلبه کرده و آماده یک بازی خوب هستند. 
سرمربی پرسپولیس درمورد احتمال ادامه بازی هجومی تیمش در دیدار فردا، تصریح کرد: روز اولی که به عنوان مربی به پرسپولیس آمدم، نظر خود را درمورد فوتبال گفتم. بین واقعیت فوتبال و بازی زیبا همیشه فاصله زیادی است. همیشه در تمرینات روی توپ گرفتن، رو به جلو رفتن و گل زدن است. فرقی ندارد با 2 یا 3 گل جلو باشیم یا ببازیم. خیلی مهم است تیمی مثل پرسپولیس زیبا بازی کند یا مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد تا به هدفش برسد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا به نظرش توقع هواداران از پرسپولیس ممکن است روی بازیکنان این تیم مقابل سپاهان فشار بیاورد، گفت: سؤال خوبی است. اگر تصمیم‌گیری با من باشد و به من بگویند همه بازی‌های لیگ را در ورزشگاه آزادی و با 50 هزار هوادار برگزار کنید، حتماً این را قبول می‌کنم.
جانشین اسماعیلی‌فر جواب اعتماد تماشاگران را خواهد داد
سرمربی پرسپولیس درمورد آخرین وضعیت مصدومیت امید عالیشاه و محرومیت غیبت دانیال اسماعیلی‌فر مقابل سپاهان، توضیح داد: بازیکنان بزرگی مثل امید عالیشاه، وحید امیری، سروش رفیعی و بیرانوند نه تنها در پرسپولیس بلکه در همه تیم‌های دیگر نیز غیبت‌شان در بازی احساس می‌شود. خیلی بد است که دانیال را در این بازی نداریم اما مطمئن باشید جایگزین او بازیکن خوبی است و جواب اعتماد تماشاگران را خواهد داد.
رفیعی روی 4 گل آلومینیوم شانسی برای دریافت توپ نداشت
اوسمار درمورد عملکرد امیررضا رفیعی در بازی با آلومینیوم اراک و حمایت علیرضا بیرانوند از او، گفت: رفیعی با کارش جواب اعتماد ما را در بازی و تمرین داد. روی چهار گلی که مقابل آلومینیوم هم خوردیم شانسی برای گرفتن توپ نداشت. خدا را شکر در تیم ما حمایت وجود دارد زیرا بچه‌ها با هم دوست و یکدل هستند. همین هم روی کار ما تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود همه بهترین عملکرد را داشته باشند.
واکنش جالب اوسمار به طلسم 6 ساله پرسپولیس مقابل سپاهان
وی درواکنش به این موضوع که پرسپولیس شش سال است سپاهان را در آزادی شکست نداده و آیا برنامه ویژه‌ای برای این بازی دارد، گفت: یک مثالی ما در برزیل داریم که می‌گوید، "هر چقدر شما یک نفر را نمی‌برید، به بردنش نزدیک می‌شوید و هر چقدر هم که شما یک نفر را ببرید، به باخت به او نزدیک‌تر ‌شوید"!